نوشته شده توسط : ادمین

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

فال حافظ

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

چو مهمان خراباتی به عزت باش با رندان

که درد سر کشی جانا گرت مستی خمار آرد

شب صحبت غنیمت دان که بعد از روزگار ما

بسی گردش کند گردون بسی لیل و نهار آرد

عماری دار لیلی را که مهد ماه در حکم است

خدا را در دل اندازش که بر مجنون گذار آرد

بهار عمر خواه ای دل وگرنه این چمن هر سال

چو نسرین صد گل آرد بار و چون بلبل هزار آرد

خدا را چون دل ریشم قراری بست با زلفت

بفرما لعل نوشین را که زودش باقرار آرد

در این باغ از خدا خواهد دگر پیرانه سر حافظ

نشیند بر لب جویی و سروی در کنار آرد

معنی فال

تعبیر اول

برای رسیدن به تمام چیزهایی که می خواهید باید کینه را از دل بیرون کنید و به جای آن مهربانی و محبت را سر لوحه کارهای خود قرار دهید. کینه نه تنها شما را از راه باز می دارد بلکه باعث آزار روح تان نیز می شود. از فرصت هایی که به دست می آورید نهایت استفاده را کنید. حاجت خود را فقط از خداوند متعال بخواهید و بدانید هیچ نعمتی بهتر از آرامش نیست.

تعبیر دوم

روزی همه چیز بر وفق مراد شماست و روز دیگری ممکن است که همه چیز بر علیه شما باشد. رسم روزگار همین است و خوشی ها و ناخوشی ها در کنار هم هستند. شخصیت خوب و بزرگی دارید ولی کینه جو هستید. اگر کینه ها را کنار بگذارید مطمئن باشید که نامی نیک از شما باقی خواهد ماند. اگر ازدواج نکرده اید کمی صبر کنید تا امکانات اولیه فراهم شود.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خیار شور

خیار شور , طرز تهیه خیار شور , دستور خیار شور , خیار شور خانگی فوری یک روزه , odhv a v

خیار شور یکی از چاشنی های مهمی است که در کنار غذا سرو می شود. در گذشته خیارشور فقط به عنوان چاشنی در کنار غذاهای حاضری مثل ساندویچ ها قرار می گرفت اما امروزه به خاطر طعم خوبش در کنار غذاهای زیادی مثل انواع کباب ها ، غذاهای فست فودی نوین و … هم قرار می گیرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری خیار شور به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه خیار شور در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خیار شور
خیار قلمی ریز ۱ کیلوگرم
شوید ۱۰۰ گرم
ترخون ۱۰۰ گرم
سیر ۵ عدد
تخم گشنیز ¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۳ عدد
سرکه سفید ۱ لیوان
آب ۲ لیوان
نمک نصف لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا خیار ها و سبزیجات را با سرد می شوییم و پس از آبکشی کردن با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در صورتی که خیار ها و سبزیجات را خوب خشک نکنیم خیارشور ما کپک می زند. در ادامه نمک را به همراه آب و سرکه داخل یک قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا مخلوط آب و سرکه به جوش بیاید و نمک حل شود. پس از اینکه مخلوط آب و سرکه جوش آمد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا مواد کمی خنک شود. در همین حین یک شیشه مناسب انتخاب می کنیم.

و خیار ها را به همراه فلفل قرمز ، شوید ، ترخون ، تخم گشنیز و سیر پوست گرفته شده را با ترتیبی متناسب داخل شیشه می ریزیم. برای اینکه خیار شورتان ترد تر شود می توانید یه تکه کوچک زاج سفید هم به آن اضافه کنید.

پس از اینکه مخلوط آب و سرکه ولرم شد آنرا روی مواد داخل شیشه می ریزیم تا کاملا روی خیارها را پوشش دهد. پس از اینکه مواد را داخل شیشه ریختیم ، درب شیشه را به صورتی آب بندی می کنیم که هوا نتواند وارد شیشه شود.

پس از اینکار شیشه خیارشور را به مدت یک هفته در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا خیارشور آماده شود. پس از گذشت یک هفته خیارشور آماده مصرف است. پس از آماده شدن خیار شور ، بهتر است شیشه آنرا را به یخچال منتقل کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای زرشک

مربای زرشک , مربا زرشک , طرز تهیه مربا زرشک , دستور پخت مربا زرشک , lvfh cva

مربای زرشک به دلیل طعم ملسی که دارد یکی از مرباهای محبوب میان ایرانیان است که به خاطر وجود زرشک در آن برای بدن هم بسیار مفید می باشد. مربا زرشک را می توانید به همراه خامه یا کره به عنوان یک صبحانه کامل و مفید مصرف کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا زرشک به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا زرشک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلو و ۲۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
آب ۵ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید زرشک ها را به خوبی بخیسانیم ، برای این منظور ابتدا زرشک ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و کاسه را با آب سرد پر می کنیم. حدود ۱ ساعت کاسه را کنار می گذاریم تا زرشک ها به خوبی خیس بخورند.

پس از گذشت ۱ ساعت زرشک ها را با سرد آبکشی می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه یک سوم از شکر را لا به لای زرشک ها می ریزیم و به مدت ۴ ساعت دروت یخچال قرار می دهیم تا زرشک ها آب بیندازند.

پس از گذشت ۴ ساعت یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۵ لیوان آب داخلش می ریزیم ، سپس باقیمانده شکر را اضافه می کنیم و شکر را با هم زدن متداوم در آب حل می کنیم. پس از حل شدن شکر مخلوط زرشک و شکر را که در یخچال قرار داده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و به هیچ وجه درب قابلمه را نمی گذاریم زیرا باعث بد رنگ شدن مربا می شود. زمانی که مربا قوام آمد و به غلظت کافی رسید وانیل را اضافه می کنیم و با یک قاشق چوبی به آرامی با مربا مخلوط می کنیم.

پس از اینکه وانیل را با مربا مخلوط کردیم سریعا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا مربای زرشک در دمای محیط خنک شود. پس از اینکه مربا خنک شد آنرا در ظروف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

فال حافظ

چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

نفس به بوی خوشش مشکبار خواهم کرد

به هرزه بی می و معشوق عمر می‌گذرد

بطالتم بس از امروز کار خواهم کرد

هر آبروی که اندوختم ز دانش و دین

نثار خاک ره آن نگار خواهم کرد

چو شمع صبحدمم شد ز مهر او روشن

که عمر در سر این کار و بار خواهم کرد

به یاد چشم تو خود را خراب خواهم ساخت

بنای عهد قدیم استوار خواهم کرد

صبا کجاست که این جان خون گرفته چو گل

فدای نکهت گیسوی یار خواهم کرد

نفاق و زرق نبخشد صفای دل حافظ

طریق رندی و عشق اختیار خواهم کرد

معنی فال

تعبیر اول

تصمیم گرفته اید که کاری را انجام دهید که بسیار مشکل است و در یک صورت در این راه موفق خواهید شد و آن این است که تمام توانتان را برای این کار بگذارید. اگر می خواهید در زندگی تان تغییر ایجاد کنید مطمئن باشید که باید از امروز شروع کنید و کارهایتان را به فردا موکول نکنید. در پایان اگر با توکل بر خداوند متعال تلاش کنید مطمئن باشید که به هر آنچه در دنیا و آخرت می خواهید ، خواهید رسید.

تعبیر دوم

زندگی تان را به بطالت نگذرانید و از فرصت هایتان نهایت استفاده را ببرید. روزهای رفته هرگز باز نمی گردد پس باید سستی و تنبلی را کنار بگذارید و با تلاش برای آینده دنیا و آخرت خود را همانگونه که دوست دارید بسازید. دل تان را با عشق صفا دهید که دنیا بدون عشق هیچ ارزشی ندارد



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری , طرز تهیه سیب زمینی پنیری , دستور پخت سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری یکی از غذاهای نوین و خوشمزه ای است که در فهرست غذاهای فست فودی دسته بندی می شود.  البته سیب زمینی پنیری را می توانید در مهمانی ها و مجالس در کنار غذای اصلی خود هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سیب زمینی پنیری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سیب زمینی پنیری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی پنیری
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
کورن فلکس ساده ۲۰ گرم
جعفری ۵۰ گرم
پنیر پارمزان ۳۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار ۱۰۰ گرم
شیر ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
پودر سیر به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کورن فلکس را در یک کاسه جا دار می ریزیم و آنرا با گوشتکوب یا هر وسیله دیگری می کوبیم تا کاملا پودر شود. پس از اینکه کورن فلکس را پودر کردیم ، جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و نیمی از آنرا به کورن فلکس اضافه می کنیم.

در ادامه پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر به کورن فلکس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد باید سیب زمینی ها را آماده کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را بخوبی می شوییم.

اگر پوست سیب زمینی ها نازک نیست بهتر است سطح روی سیب زمینی ها را با اسکاج سیمی بسابیم تا پوست شان کاملا نازک و تمیز شود. پس از اینکار سیب زمینی ها را مانند قاچ کردن هندوانه به ۸ قسمت تقسیم می کنیم.

در مرحله بعد سیب زمینی ها را در یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم. سیب زمینی ها باید کاملا به روغن زیتون آغشته شوند. در ادامه فر را با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی قرار می دهیم ، سپس سیب زمینی ها را با حوصله از داخل روغن زیتون خارج می کنیم و در مخلوط کورن فلکس می غلتانیم. پس از اینکار سیب زمینی ها را با فاصله روی کاغذ روغنی درون سینی فر می چینیم.

پس از اینکه تمام سیب زمینی ها را روی سینی فر قرار دادیم آنرا درون فر قرار می دهیم. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا سیب زمینی پنیری ما آماده شود. برای تهیه سس روی سیب زمینی ها شیر و پنیر چدار را با هم مخلوط می کنیم.

سپس درون مایکروفر قرار می دهیم تا پنیر چدار آب شود. پس از اینکه سیب زمینی ها آماده شدند آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم ، سپس سس پنیر چدار را به همراه باقیمانده جعفری روی سیب زمینی ها می ریزیم.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

فال حافظ

جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

هر کس که این ندارد حقا که آن ندارد

با هیچ کس نشانی زان دلستان ندیدم

یا من خبر ندارم یا او نشان ندارد

هر شبنمی در این ره صد بحر آتشین است

دردا که این معما شرح و بیان ندارد

سرمنزل فراغت نتوان ز دست دادن

ای ساروان فروکش کاین ره کران ندارد

چنگ خمیده قامت می‌خواندت به عشرت

بشنو که پند پیران هیچت زیان ندارد

ای دل طریق رندی از محتسب بیاموز

مست است و در حق او کس این گمان ندارد

احوال گنج قارون کایام داد بر باد

در گوش دل فروخوان تا زر نهان ندارد

گر خود رقیب شمع است اسرار از او بپوشان

کان شوخ سربریده بند زبان ندارد

کس در جهان ندارد یک بنده همچو حافظ

زیرا که چون تو شاهی کس در جهان ندارد

معنی فال

تعبیر اول

زندگی اگر بدون عشق باشد تنها زنده ماندن است و زندگی کردن نیست. از نیکی های دنیا لذت ببرید و به نصیحت ها افراد دنیا دیده و با تجربه گوش فرا دهید که برای شما بسیار سودمند هستند. هر چقدر هم دنبال مال اندوزی باشی ، مال دنیا بی وفاست و در آخر متوجه خواهید شد که زندگی کردن را با جمع کردن مال به پایان رسانده اید. پس از خوب زندگی کردن غافل نشوید.

تعبیر دوم

در شرایط سخت زندگی به هیچ وجه نا امید نشوید که این بدترین و مضر ترین انتخاب ممکن است. زندگی روزهای خوب و بد زیادی دارد و نمی توانید از این روزها فرار کنید. از رحمت خداوند متعال نا امید نشوید که خداوند در همه حال همراه و یاور شماست. اگر هوشیار باشید می توانید مال از دست رفته خود را مجددا به دست آورید. مراقب صحبت کردن با دیگران باشید و رازهای خود را برملا نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

پیاز سوخاری , طرز تهیه پیاز سوخاری , دستور پخت پیاز سوخاری , dhc s ohvd

 

مواد لازم پیاز سوخاری

پیاز سفید بزرگ    ۱ عدد

سرکه سفید    ۱ قاشق غذاخوری

آرد گندم    ۱ لیوان

شیر    ۱ لیوان

ماست    نصف لیوان

پودر سیر    ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    به اندازه کافی

نمک    به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه پیاز سوخاری

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. ضخامت حلقه های پیاز بهتر است حدود ۱ سانتی متر باشد. پس از اینکه حلقه های پیاز را با دقت از هم جدا کردیم در یک کاسه مناسب شیر را با سرکه سفید مخلوط می کنیم.

حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس ماست را به مخلوط شیر و سرکه سفید اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مایع سوخاری یکدست شود. در کاسه ای دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

یک ظرف مناسب مانند شیر داغ کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم. مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که پیازهای سوخاری در روغن شناور باشند تا تمام نقاط شان به صورت یکدست سرخ شود.

حالا حلقه های پیاز را در مخلوط ماست بزنید و پس از آن در مخلوط آرد بغلتانید تا تمام نقاط آنها را آرد فرا بگیرد. این مرحله را باید دو مرتبه انجام بدهیم. پس از اینکه مجددا پیازها را در ماست زدیم و در آرد غلتاندیم آنها را روی یک سینی می چینیم.

صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس چند پیاز حلقه ای را درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند. باید به صورتی پیاز ها را در روغن بیندازیم که به هم نچسبند و کمی فاصله داشته باشند. پس از اینکه پیاز های سوخاری آماده شد روغن اضافه شان را با توری یا دستمال حوله ای می گیریم.

در پایان پیاز های سوخاری را به دلخواه با سس کچاپ یا سس مایونز سرو می کنیم. از پیاز سوخاری به همراه سیب زمینی سرخ کرده برای دورچین و تزیین غذاهای فست فودی مانند همبرگر ، چیزبرگر و … هم می توانید استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد هویج

سالاد هویج , طرز تهیه سالاد هویج , دستور سالاد هویج , shghn i d

سالاد هویج یک سالاد جدید و بسیار خوشمزه است که می تواند جایگزین سالادهایی مثل سالاد فصل و سالاد شیرازی و همچنین باعث تنوع در میز غذای شما شود. سالاد هویج را می توانید با مواد متنوعی مثل کشمش ، انار و … تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد هویج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد هویج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد هویج
هویج ۴ عدد
سس مایونز نصف لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
کشمش نصف لیوان
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا سس سالاد را تهیه می کنیم. برای این منظور سس مایونز را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم ، سپس آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سس مایونز اضافه می کنیم. مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

برای تهیه سالاد ، هویج ها را پس از شستشو رنده می کنیم. اگر با رنده متوسط هویج ها را رنده کنیم سالاد ما ظاهر زیباتری خواهد داشت. در مرحله بعد هویج ها را داخل ظرف سالادخوری می ریزیم و کشمش را اضافه می کنیم.

هویج و کشمش را به خوبی مخلوط می کنیم و در ادامه سس را به سالاد اضافه می کنیم. سالاد را کاملا زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان سالاد را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود ، سپس سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر , خورشت کنگر , طرز تهیه خورش کنگر , دستور پخت خورش کنگر , o va k v

خورش کنگر یکی از خورش های سنتی و بسیار پر فایده ایرانی است. این خورش خوشمزه را در زمانی هایی که فصل کنگر است می توانید تهیه نمایید. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که کنگر چه خواص بی نظیری دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش کنگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش کنگر
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
کنگر ۶۰۰ گرم
نعناع و جعفری ۱۵۰ گرم
لیمو عمانی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک شد قطعات گوشت خورشتی را به همراه مقداری زردچوبه اضافه میکنیم و تفت دادن پیاز و گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد چند لیوان آب به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم و پس از بستن درب قابلمه اجازه می دهیم با حرارت متوسط گوشت کاملا بپزد. در همین حین کنگرها را با دقت تمیز می کنیم و پس از شستشو خرد می کنیم.

در ادامه نعناع و جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم. در مرحله بعد کنگر را به همراه جعفری و نعناع برای چند دقیقه در مقداری روغن تفت می دهیم سپس زمانی که گوشت نیمپز شد سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

لیمو عمانی ها را یک ساعت زودتر با چنگال سوراخ می کنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا خورش را تلخ نکنند. در مرحله بعد لیمو عمانی را به همراه رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

حدود ۳ ساعت برای جا افتادن خورش زمان نیاز است. در پایان پس از اینکه خورش روغن انداخت و به خوبی جا افتاد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم. این خورش طعمی مانند خورش کرفس دارد و مانند خورش کرفس فواید بسیاری برای بدن دارد.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

فال حافظ

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

وان راز که در دل بنهفتم به درافتاد

از راه نظر مرغ دلم گشت هواگیر

ای دیده نگه کن که به دام که درافتاد

دردا که از آن آهوی مشکین سیه چشم

چون نافه بسی خون دلم در جگر افتاد

از رهگذر خاک سر کوی شما بود

هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد

مژگان تو تا تیغ جهانگیر برآورد

بس کشته دل زنده که بر یک دگر افتاد

بس تجربه کردیم در این دیر مکافات

با دردکشان هر که درافتاد برافتاد

گر جان بدهد سنگ سیه لعل نگردد

با طینت اصلی چه کند بدگهر افتاد

حافظ که سر زلف بتان دست کشش بود

بس طرفه حریفیست کش اکنون به سر افتاد

معنی فال

تعبیر اول

پس از مدت ها که ایده خاصی در ذهن شما نبوده است ، حالا ایده ای نو در ذهن شما شکل گرفته است و نیرویی تازه به شما بخشیده است. بدانید که عمل کردن و موفقیت در این ایده سختی های بسیاری دارد ولی زمانی که آنرا به پایان برسانید خستگی تمام این سختی ها از تن تان خارج می شود.شما ذاتی پاک دارید و انشاءالله به موفقیت خواهید رسید.

تعبیر دوم

حد اعتدال داشته باشید و از زیاده روی بپرهیزید. این مسئولیت جدید که به تازگی به شما داده اند از عهده شما خارج است و نمی توانید به خوبی از پس آن بر آیید. برای اینکه به چیزهایی که می خواهید برسید از صراط مستقیم و صداقت خارج نشوید و از نیرنگ زدن دوری کنید. اگر بخواهید با حیله به مراد دلتان برسید مطمئن باشید که در پایان خودتان متضرر خواهید شد.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد قارچ

سالاد قارچ , طرز تهیه سالاد قارچ , دستور سالاد قارچ , shghn rhv

سالاد قارچ یکی از سالاد های نوین و خوشمزه ایرانی است. سالاد قارچ را علاوه بر اینکه می توانید مانند دیگر سالادهای ایرانی مثل سالاد فصل یا سالاد شیرازی در کنار غذا سرو کنید ، می توانید آنرا مانند سالاد الویه به عنوان یک غذای اصلی هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد قارچ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد قارچ
قارچ ۸ عدد
سیب زمینی آب پز ۲ عدد
خیار شور ۴ عدد
کره ۵۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز و سفید شوند. سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه کره را در یک تابه مناسب می ریزیم و با حرارت کم اجازه می دهیم ذوب شود سپس قارچ های ورقه شده را درون کره می ریزیم.

تفت دادن قارچ ها را تا جایی ادامه می دهیم که آب قارچ ها تبخیر شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. یک ظرف سالاد خوری مناسب انتخاب می کنیم و خیار شور را به صورت مکعبی کوچک درونش خرد می کنیم.

در ادامه سیب زمینی را هم به همین ترتیب به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در مرحله بعد قارچ ها را نیز به سالاد اضافه می کنیم. برای تهیه سس سالاد قارچ ، سس مایونز را در یک ظرف کوچک می ریزیم.

در ادامه آب لیمو را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون به سس مایونز اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در پایان سس را روی مواد داخل ظرف سالادخوری می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

برای تزیین سالاد می توانیم از سبزیجات معطر مانند جعفری و ریحان استفاده کنیم. در صورت تمایل می توانید یک سینه مرغ آبپز هم به صورت ریش ریش خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. در پایان سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم سپس سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اشعار فیض کاشانی

فیض کاشانی , اشعار فیض کاشانی , شعرهای فیض کاشانی , tdq hahkd

فیض کاشانی با نام کامل ملا محمد محسن فیض کاشانی از شاعران و علمای بزرگ قرن یازدهم بوده است که در سال ۱۰۰۷ هجری قمری در شهر کاشان دیده به دنیا گشود. او از شاگردان ملاصدرا بوده است که به سبب همین آشنایی با دختر ملاصدرا ازدواج کرده است.

او علاوه بر اینکه شاعر بزرگی بوده است کتاب های مذهبی بسیاری تالیف کرده است. جالب است بدانید اشعار فیض کاشانی به بیش از سیزده هزار بیت می رسد. وی سرانجام در سال ۱۰۹۰ هجری در کاشان درگذشت و در همانجا به خاک سپرده شد.

اشعار فیض کاشانی

اشعار فیض کاشانی

زین دار فنا پای کشیدن خوشتر

پیوند ز این و آن بریدن خوشتر

دل کردن از اندیشهٔ دنیا خالی

در عاقبت کار رسیدن خوشتر

اشعار زیبای فیض کاشانی

ای حسن تو مجموعهٔ هر زیبائی

وز هر دو جهان ز عشق تو شیدائی

نگذاشته داغ تو دلی را بیدرد

سودای تو کرده عالمی سودائی

اشعار مذهبی فیض کاشانی

از نور نبی واقف این راه شدیم

وز مهر علی عارف الله شدیم

چون پیروی نبی و‌ آلش کردیم

ز اسرار حقایق همه آگاه شدیم

شعرهای فیض کاشانی

یا رب تو مرا بکردهٔ زشت مگیر

از معصیتم بگذر و طاعت به پذیر

چون مهر تو و نبی و اولاد نبی

نزد تو شفاعتم کند دستم گیر

شعر ناب فیض کاشانی

شادم که غمت همره جان خواهد بود

عشقت با دل در آنجهان خواهد بود

هجران تو با کالبدم خواهد ماند

وصل تو حیات جاودان خواهد بود

جملات زیبا فیض کاشانی

این گلشن دهر عاقبت گلخن شد

هر دوست که بود جز خدا دشمن شد

جز مهر خدای هرچه در دل کشتم

حاصل اندوه و دانه صد خرمن شد

اشعار عاشقانه فیض کاشانی

سر خاک شد و نقش خیال تو نرفت

خون گشت دل و شوق وصال تو نرفت

هر چند ز هجران تو زنگار گرفت

ز آینهٔ دل عکس جمال تو نرفت

اشعار فیض کاشانی

تن را بگذار تا شوم من جانت

جان در باز تا شوم جانانت

از پای درآی تا بگیرم دستت

با درد بساز تا شوم در مانت

اشعار کوتاه فیض کاشانی

تا چند ز آب و نان سخن خواهی گفت

خواهی خوردن بروز و شب خواهی خفت

امروز تو را ز تو اگر حق نخرید

در روز جزا نخواهی ارزید بمفت

اشعار فیض کاشانی

ای حسن تو جلوه‌گر ز اسما و صفات

روی تو نهان در تتق این جلوات

اندیشه کجا بکبریای تو رسد

هیهات ازین خیال فاسد هیهات



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدامم مست می دارد نسیم جعد گیسویت

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ مدامم مست می دارد نسیم جعد گیسویت

فال حافظ

مدامم مست می دارد نسیم جعد گیسویت

خرابم می‌کند هر دم فریب چشم جادویت

پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن

که شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت

سواد لوح بینش را عزیز از بهر آن دارم

که جان را نسخه‌ای باشد ز لوح خال هندویت

تو گر خواهی که جاویدان جهان یک سر بیارایی

صبا را گو که بردارد زمانی برقع از رویت

و گر رسم فنا خواهی که از عالم براندازی

برافشان تا فروریزد هزاران جان ز هر مویت

من و باد صبا مسکین دو سرگردان بی‌حاصل

من از افسون چشمت مست و او از بوی گیسویت

زهی همت که حافظ راست از دنیی و از عقبی

نیاید هیچ در چشمش به جز خاک سر کویت

معنی فال

شما اراده خوبی دارید و با این اراده و عزم راسخ می توانید کارهای زیادی انجام دهید. شما دنیا را بسیار زیبا می بینید و این بسیار خوب است. از زندگی خود راضی هستید و گاهی اوقات در خیالات خود به پرواز در می آیید و به جاهای خوبی هم می رسید البته این خیالات به تنهایی برای شما ثمری ندارند. از اراده قوی خود استفاده کنید تا بتوانید در واقعیت هم دنیا و آخرت خود را بسازید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیوگرافی محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار , عکس محمدرضا گلزار , بیوگرافی محمدرضا گلزار , خانواده محمدرضا گلزار

معرفی کوتاه محمدرضا گلزار
نام اصلی محمدرضا
نام خانوادگی گلزار
تاریخ تولد ۱۳۵۶/۱/۱
محل تولد تهران
تحصیلات مهندسی مکانیک سیالات

Mohammad Reza Golzar , محمدرضا گلزار و مادرش , عکس پدر و مادر محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار در کنار مادرش

بیوگرافی و زندگینامه

محمدرضا گلزار متولد یکم فروردین ماه ۱۳۵۶ در بیمارستان پاسارگاد شهر تهران است. اصلیت پدرش متعلق به شهر تبریز می باشد و از تاجران موفق می باشد. خانواده محمدرضا گلزار متشکل از پدر ، مادر و ۴ فرزند است.

برادر بزرگترش علیرضا مهندس عمران است ، خواهر بزرگترش آتوسا مترجم زبان آلمانی است ، برادر کوچکترش بردیا مترجم زبان انگلیسی است. تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک سیالات در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به پایان رسانده است.

جالب است بدانید که مدت زیادی والیبال را به صورت حرفه ای دنبال کرده است. محمدرضا گلزار والیبال را از دوران دبیرستان شروع کرد و فعالیت حرفه ای خود را با بازی در باشگاه هایی مثل پاس ، دیهیم ، پارس خودرو و … ادامه داده است.

بر خلاف تصور عموم که فکر می کنند محمدرضا گلزار ابتدا بازیگری را شروع کرد سپس به سمت فعالیت در حوزه موسیقی رفت ، او فعالیت هنری اش را با نواختن چند ساز مثل گیتار و پیانو شروع کرد و پس از مدتی به گروه آریان پیوست.

اولین تجربه بازیگری اش که باعث شهرتش شد ، بازی در فیلم سام و نرگس بود. در سال ۱۳۷۹ در یکی از شهرهای شمالی به صورت اتفاقی با ایرج قادری روبرو شد و همین دیدار باعث شد که ایرج قادری او را برای بازی در فیلم سام و نرگس انتخاب کند.

lplnvqh gchv , محمدرضا گلزار و برادرانش , علیرضا و بردیا گلزار

محمدرضا گلزار به همراه برادرانش

تدریس در دوران دانشگاه

شاید خیلی ها این موضوع را ندانند که محمدرضا گلزار بچه درس خوان و همیشه شاگرد اول کلاس بوده است. او در کنکور رتبه پنجم را به دست آورده است. خانواده اش هم تمایل زیادی داشته اند که او در رشته پزشکی شرکت کند و پزشک شود.

یکی از آمارهای جالب او در کنکور این است که توانسته است درس های عربی و معارف را ۱۰۰ بزند. پس از اینکه رتبه خوبی در این درس ها به دست آورده است مدتی به عنوان استاد در آموزشگاه های کنکور تدریس کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت

فال حافظ

آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت

آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت

تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین

کس واقف ما نیست که از دیده چه‌ها رفت

بر شمع نرفت از گذر آتش دل دوش

آن دود که از سوز جگر بر سر ما رفت

دور از رخ تو دم به دم از گوشه چشمم

سیلاب سرشک آمد و طوفان بلا رفت

از پای فتادیم چو آمد غم هجران

در درد بمردیم چو از دست دوا رفت

دل گفت وصالش به دعا باز توان یافت

عمریست که عمرم همه در کار دعا رفت

احرام چه بندیم چو آن قبله نه این جاست

در سعی چه کوشیم چو از مروه صفا رفت

دی گفت طبیب از سر حسرت چو مرا دید

هیهات که رنج تو ز قانون شفا رفت

ای دوست به پرسیدن حافظ قدمی نه

زان پیش که گویند که از دار فنا رفت

معنی فال

تعبیر اول

شخصی که برای شما بسیار مهم بوده است بدون هیچ علتی شما را ترک کرده است و این موضوع باعث شده است که مضطرب و بی تاب شوید و در نتیجه احساس آرامش خود را در زندگی از دست داده اید. در دوران سختی به سر می برید و احساس نا امیدی تمام وجودتان را فرا گرفته است. برای بازگشتن آن فرد فقط یک راه دارید آن هم صبوری و توکل بر خداوند متعال است.

تعبیر دوم

دوری از یار بسیار سخت و طاقت فراست ولی شما بیش از حد اندوهیگن شده اید. نا امید نباشید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. با توکل بر خداوند متعال به هدف خود خواهید رسید. اگر نذری دارید آنرا ادا کنید و از شنیدن اخبار ناگوار ناراحت نشوید که بزودی مسافرتان به سلامت خواهد رسید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه گراتن بادمجان

موساکا بادمجان , موساکا یونانی , گراتن بادمجان , طرز تهیه گراتن بادمجان , دستور پخت گراتن بادمجان

گراتن بادمجان یا موساکا بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه یونانی است که به خاطر طعم خوبش در کشور عزیزمان نیز فراگیر شده است. گراتن ها در پایان پخت ظاهری شبیه به پیتزا دارند و در کشورهای غربی از غذاهای محبوب و پرطرفدار محسوب می شوند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر گراتن بادمجان تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه گراتن بادمجان در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سس بشامل
شیر ۱ لیوان
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
نمک مقدار کمی

طرز تهیه سس بشامل

در یک ظرف کوچک آرد سفید را روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن رفع شود ، در ظرفی دیگر کره را روی حرارت بسیار ملایم آب می کنیم سپس آرد را به همراه مقداری نمک به کره اضافه می کنیم و به خوبی مواد را مخلوط می کنیم.

زمانی که آرد و کره کاملا یکدست شدند و رنگ آرد کاراملی شد ، شیر را کم کم اضافه می کنیم و مواد را متداوم مخلوط می کنیم تا سس غلیظ شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و پس از خنک شدن برای تهیه گراتن بادمجان استفاده می کنیم.

مواد لازم گراتن بادمجان
بادمجان متوسط ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
پودر سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
پودر سیر به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت

بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم ، سپس روی یک سینی می چینیم و مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا آب اضافه و تلخی شان گرفته شود. در همین حین به سراغ تهیه مایه گراتن می رویم.

برای تهیه مایه گراتن پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک تابه مناسب با مقداری روغن تفت می دهیم تا نرم شود ، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم. گوشت و پیاز را کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت کمی تغییر کند.

سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و پودر سیر به مخلوط پیاز و گوشت اضافه می کنیم. بعد از مخلوط کردن مواد نصف لیوان آب به مواد اضافه می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد ، پس از تبخیر آب و پختن گوشت آنرا کنار می گذاریم.

حدود ۳۰ دقیقه پس از نمک پاشیدن روی بادمجان ها ، آنها آبکشی و خشک می کنیم. سپس در یک تابه مناسب با مقداری روغن سرخ می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب ( برای قرار دادن گراتن داخل فر ) انتخاب می کنیم و داخل ظرف را با روغن چرب می کنیم.

پودر سوخاری را کف ظرف می پاشیم و سیب زمینی را که از قبل آبپز کرده ایم به صورت حلقه ای برش می زنیم و روی پودر سوخاری می چینیم. در ادامه نیمی از بادمجان ها را روی سیب زمینی ها می چینیم و مایه گوشت چرخ کرده را روی بادمجان ها پخش می کنیم.

برای لایه بعدی مجددا از بادمجان استفاده می کنیم و پس از آن سس بشامل را روی بادمجان ها می ریزیم. در مرحله پایانی پنیر پیتزا را روی گراتن می ریزیم و مانند پیتزا تمام نقاط غذا را با پنیر پیتزای فراوان پوشش می دهیم.

فر را با درجه ۱۸۰ تا ۱۹۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن می کنیم تا گرم شود سپس ظرف حاوی گراتن بادمجان را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پنیر روی غذا کاملا آب شود. برای طلایی شدن پنیر چند دقیقه گریل فر را روشن می کنیم.

پس از اینکه غذا آماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود. اگر غذا را به صورت داغ برش بزنیم ممکن است شکل خود را از دست بدهد ولی اگر کمی خنک شود به صورت قالبی و شکیل برش می خورد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دیدی که یار جز سر جور و ستم نداشت

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ دیدی که یار جز سر جور و ستم نداشت

فال حافظ

دیدی که یار جز سر جور و ستم نداشت

بشکست عهد وز غم ما هیچ غم نداشت

یا رب مگیرش ار چه دل چون کبوترم

افکند و کشت و عزت صید حرم نداشت

بر من جفا ز بخت من آمد وگرنه یار

حاشا که رسم لطف و طریق کرم نداشت

با این همه هر آن که نه خواری کشید از او

هر جا که رفت هیچ کسش محترم نداشت

ساقی بیار باده و با محتسب بگو

انکار ما مکن که چنین جام جم نداشت

هر راهرو که ره به حریم درش نبرد

مسکین برید وادی و ره در حرم نداشت

حافظ ببر تو گوی فصاحت که مدعی

هیچش هنر نبود و خبر نیز هم نداشت

معنی فال

تعبیر اول

چرا عاقل کن کاری که باز آرد پشیمانی … کاری انجام داده اید که از انجام آن پشیمان و نادم شده اید و تمام وجودتان را احساس شکست گرفته است. در این شرایط حال خوبی ندارید و فکر می کنید هیچ دوست و پشتیبانی ندارید. این را بدانید که هیچ پیروزی بزرگی بدون شکست بدست نمی آید و شکست مقدمه پیروزی است. مژده ای برای شما هست و آن این است که با گذشت زمان انشاءالله به موفقیت بزرگی دست خواهید یافت.

تعبیر دوم

درست که که یار شما عهدی که با هم بسته بودید را فراموش کرد و ستم هایی به شما کرد اما آگاه باشید که این موضوع برای شما یک امتحان است. هوشیار باشید تا بتوانید از این امتحان سربلند خارج شوید. شما مانند گذشته با مهربانی و محبت رفتار کنید و به عهدی که بسته اید وفادار باشید که یا گذشت زمان یار شما نادم می شود و باز خواهد گذشت.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال حافظ روزانهفال روزانهفال عطسهاشعار حافظ



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کیک تولد

کیک تولد , طرز تهیه کیک تولد , دستور پخت کیک تولد

کیک تولد یکی از مهم ترین کیک هایی است که در منزل تهیه می شود. کیک تولد را باید با بیس کیک اسفنجی تهیه نمایید سپس به سلیقه خود برای تزیین آن از خامه ، ژله یا انواع میوه های فصل استفاده کنید. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کیک تولد را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر کیک تولد تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه کیک تولد در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کیک تولد
کیک اسفنجی ۴ نفره ۱ عدد
موز ۱ عدد
خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
شربت پرتقال ¼ لیوان
شکلات خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کیک را از ارتفاع به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم و با کارد برش می زنیم. لایه زیرین را روی محلی که می خواهیم کیک را روی آن تزیین کنیم قرار می دهیم و یک سوم شربت پرتقال روی آن می ریزیم تا مرطوب شود.

در ادامه کمی خامه فرم گرفته روی سطح لایه زیرین کیک می زنیم و نیمی از مغز گردو و شکلات خرد شده را روی سطح کار پخش می کنیم. در ادامه موز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و نیمی از آنرا روی سطح کیک می چینیم.

در مرحله بعد لایه دوم کیک را با دقت روی لایه زیرین قرار می دهیم و به همان ترتیب قبل کمی شربت پرتقال ، خامه فرم گرفته ، مغز گردو ، شکلات خرد شده و موز حلقه شده روی سطح لایه دوم کیک قرار می دهیم.

در ادامه لایه آخر کیک را روی سطح کار قرار می دهیم و با شربت پرتقال آنرا کمی مرطوب می کنیم. پس از اینکار با لیستک یا کارد کل سطح کیک را با خامه می پوشانیم و آسترکشی می کنیم تا تمام قسمت های کیک با خامه پوشش داده شود.

حالا کیک ما به صورت ساده آماده است ، با سلیقه خود می توانیم آنرا با خامه ، میوه و … تزیین کنیم. برای یک تزیین ساده می توانید باقیمانده خامه را داخل یک قیف بریزید و روی سطح کیک را با گل های ریز و درشت تزیین کنید.

همچنین ببینید : کیک اسفنجیکیک زبراکیک یزدی



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت خاکشیر

شربت خاکشیر , طرز تهیه شربت خاکشیر , دستور شربت خاکشیر , avfj oh adv

شربت خاکشیر همانند شربت تخم شربتی یکی از بهترین شربت هایی است که می توانید در مناسبت های خاص مثل ماه رمضان یا فصل تابستان برای رفع عطش از آن استفاده نمایید. شربت خاکشیر را می توانید با طعم های مختلفی مانند زعفرانی ، لیمویی و … تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۶ نفر شربت خاکشیر تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت خاکشیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت خاکشیر
خاکشیر ½ لیوان
شکر ۱ لیوان
آب خنک ۶ لیوان
گلاب ۲ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

تهیه این شربت خوشمزه خیلی آسان است و وقت زیادی هم نیاز ندارد. البته مهم ترین بخش تهیه شربت خاکشیر پاک کردن خاکشیر است که اگر از خاکشیر پاک شده استفاده کنید در چند دقیقه می توانید شربت خود را آماده کنید.

در صورتی که خاکشیر شما پاک نشده است آنرا به همراه ۲ لیوان آب در یک کاسه بریزید و اجازه دهید تمام برگ و خاشاک آن به سطح آب بیاید سپس آب را خالی می کنیم و چند بار این کار را انجام می دهیم تا تمام خاشاک و شن های ریز موجود در خاکشیر خارج شوند.

پس از اینکه خاکشیر کاملا تمیز شد آنرا به همراه شکر درون یک پارچ بزرگ می ریزیم ، سپس آب خنک را اضافه می کنیم و شربت را با یک قاشق بلند مخلوط می کنیم تا شکر کاملا حل شود. در صورتی که شیرینی شربت زیاد بود کمی آب ختک اضافه می کنیم.

در آخر گلاب را اضافه می کنیم و پس از اینکه شربت را خوب مخلوط کردیم ، آنرا سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید شکر را با مقداری آب بگذارید بجوشد و سپس به عنوان یک شربت غلیظ به شربت خاکشیر اضافه کنید.

همچنین ببینید : شربت آلبالوشربت لیمونادسکنجبین سنتیشربت به لیمو



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت آلبالو

شربت آلبالو , طرز تهیه شربت آلبالو , دستور شربت آلبالو , avfj Hgfhg

شربت آلبالو یکی از شربت های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. امروز با ورود شربت های شرکتی این شربت خوشمزه را در هر زمانی می توانید تهیه نمایید اما اگر می خواهید این شربت را به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تهیه کنید با این آموزش همراه باشید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۸ نفر شربت آلبالو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت آلبالو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت آلبالو
آلبالو ۲۵۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
آب ولرم ¼ لیوان

دستور طرز تهیه

ابتدا آلبالوها را می شوییم و با دقت هسته هایشان را خارج می کنیم. آلبالوها را در یک ظرف مناسب ( لعابی ) می ریزیم و شکر را روی آنها می پاشیم. ظرف آلبالوها را از شب قبل داخل یخچال قرار می دهیم تا آلبالوها آب بیندازند.

پس از گذشت این مدت قابلمه لعابی را روی حرارت قرار می دهیم و آب ولرم را به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد ، اگر حرارت خیلی کم باشد رنگ شربت سیاه می شود و اگر خیلی زیاد باشد آلبالوها را می سوزاند.

هم زدن شربت را ادامه می دهیم تا شکر به طور کامل در شربت حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه شربت را روی حرارت بماند تا غلظت کافی را به دست آورد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

شربت را صاف می کنیم و پس از ریختن در یک ظرف دربسته در یخچال قرار می دهیم. آلبالوهای موجود در شربت را می توانیم برای تهیه مربای آلبالو استفاده کنیم. برای هر بار مصرف مقدار کمی از شربت آلبالو به همراه مقداری آب خنک داخل لیوان می ریزیم و پس از مخلوط کردن شربت و آب مصرف می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

فال حافظ

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست

تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست

واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس

طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست

زلف او دام است و خالش دانه آن دام و من

بر امید دانه‌ای افتاده‌ام در دام دوست

سر ز مستی برنگیرد تا به صبح روز حشر

هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست

بس نگویم شمه‌ای از شرح شوق خود از آنک

دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست

گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا

خاک راهی کان مشرف گردد از اقدام دوست

میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق

ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست

حافظ اندر درد او می‌سوز و بی‌درمان بساز

زان که درمانی ندارد درد بی‌آرام دوست

معنی فال

در رفاقت و دوستی بسیار قالب اعتماد و فداکار هستید و دوستانتان می توانند با خیال راحت به شما اتکا کنند. شما انسانی عملگرا هستید و هیچگاه زیر قول هایتان نمیزنید. این صفات خوب در آینده شما تاثیر گذار خواهند بود و می توانند شما را به آنچه می خواهید نزدیک تر کنند ، البته سعی و تلاش و توکل بر خداوند متعال را نباید فراموش کنید.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت لیموناد

لیموناد , شربت لیموناد , طرز تهیه شربت لیموناد , دستور شربت لیموناد , avfj gdl khn

لیموناد یا شربت لیموناد یکی از محبوب ترین شربت ها در فصل تابستان است. این شربت پرطرفدار علاوه بر اینکه برای رفع تشنگی بسیار مناسب است ، طعم بسیار خوبی نیز دارد. شربت لیموناد را با طعم های مختلفی مانند نعناع ، ساده و … تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر شربت لیموناد تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت لیموناد در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت لیموناد
آب ولرم ۱ لیوان
آب سرد ۳ لیوان
شکر ½ لیوان
لیموی تازه ۴ عدد
یخ به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا آب ولرم را به همراه شکر در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. شکر را به خوبی هم می زنیم تا کاملا درون آب حل شود ، پس از اینکه شربت غلظت کافی را به دست آورد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در این مرحله آب لیمو ها را می گیریم و به شربت اضافه می کنیم. شربت را به همراه آب لیمو کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه شربت را درون یک پارچ مناسب می ریزیم و ۳ تا ۴ لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم.

با یک قاشق بلند شربت را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس در لیوان می ریزیم و به همراه یخ سرو می کنیم. شربتی که ما تهیه کردیم ساده ترین نوع لیموناد است. در صورت تمایل می توانید به شربت خود نعناع یا زعفران هم اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

فال حافظ

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست

نظیر دوست ندیدم اگر چه از مه و مهر

نهادم آینه‌ها در مقابل رخ دوست

صبا ز حال دل تنگ ما چه شرح دهد

که چون شکنج ورق‌های غنچه تو بر توست

نه من سبوکش این دیر رندسوزم و بس

بسا سرا که در این کارخانه سنگ و سبوست

مگر تو شانه زدی زلف عنبرافشان را

که باد غالیه سا گشت و خاک عنبربوست

نثار روی تو هر برگ گل که در چمن است

فدای قد تو هر سروبن که بر لب جوست

زبان ناطقه در وصف شوق نالان است

چه جای کلک بریده زبان بیهده گوست

رخ تو در دلم آمد مراد خواهم یافت

چرا که حال نکو در قفای فال نکوست

نه این زمان دل حافظ در آتش هوس است

که داغدار ازل همچو لاله خودروست

معنی فال

شما خواستار موفقیت و محبوبیت در میان مردم هستید و این خواسته میسر نمی شود مگر اینکه در دوستی های خود ثابت قدم باشید. موفقیت شما در دوستی خالصانه و عاری از هر ناپاکی میسر می شود. در هیچ حالتی خداوند متعال را فراموش نکنید و بی وفایی در رفاقت و دوستی را کنار بگذارید تا انشاءالله به موفقیت برسید.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو , طرز تهیه آلبالو پلو , دستور پخت آلبالو پلو , Hgfhg g

آلبالو پلو یکی از غذاهای پلویی ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. آلبالو پلو یکی از معروف ترین غذاهای شهر شیراز است که با شروع فصل تابستان و آمدن آلبالو به بازار تهیه می شود. آلبالو پلو را می توان با توجه به ذائقه خود با گوشت چرخ کرده قلقلی یا گوشت مرغ تهیه کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آلبالو پلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آلبالو پلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آلبالو پلو
آلبالو ۵۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
شکر ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
روغن به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا هسته آلبالوها را با دقت خارج می کنیم ، سپس داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه شکر را روی آلبالوها می ریزیم و اجازه می دهیم حدود ۱۰ دقیقه با هم بجوشند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در مرحله بعد آلبالوها را از یک صافی رد می کنیم تا شربت آن از آلبالوها جدا شود. پس از اینکار شربت آلبالو را مجددا روی حرارت قرار می دهیم تا کمی غلیظ تر شود. پس از اینکه شربت غلیظ تر شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

در مرحله بعد پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت و پیاز می زنیم و پس از ورز دادن مواد ، آنرا مانند کوفته قلقلی به صورت ریز شکل می دهیم.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درونش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد کوفته های قلقلی را در آن سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام کوفته های قلقلی را سرخ کردیم آنها را کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن برنج می رویم.

برنج را نسبت به نوع آن از قبل به مدت حدودا ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم. سپس در یک قابلمه چند لیوان آب به همراه مقداری نمک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. برنج را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید.

زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن سفت بود قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و برنج را با آب ولرم آبکشی می کنیم. درون قابلمه ای که برای تهیه آلبالو پلو آماده کرده ایم کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

سپس مقداری نان لواش به عنوان ته دیگ در ته قابلمه قرار می دهیم. کمی برنج داخل قابلمه می ریزیم و در ادامه مقداری کوفته قلقلی و آلبالو روی برنج اضافه می کنیم. در ادامه کمی برنج اضافه می کنیم و به همین ترتیب تمام مواد را داخل قابلمه می ریزیم.

حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا داخل قابلمه بخار ایجاد شود سپس نصف لیوان شربت آلبالو به برنج می دهیم. ۱ قاشق غذاخوری روغن به برنج می دهیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا آلبالو پلو دم بکشد.

پس از اینکار حرارت زیر قابلمه را کمی می کنیم تا آلبالو پلو به آرامی دم بکشد و آماده شود. برای تزیین آلبالو پلو می توانیم از گوشت های قلقلی ، آلبالو و برنج زعفرانی استفاده کنیم. در صورت تمایل می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه املت

املت گوجه فرنگی , طرز تهیه املت گوجه فرنگی , دستور پخت املت گوجه فرنگی , hlgj tvk d

املت گوجه فرنگی یکی غذاهای ایرانی است که به خاطر محبوبیتش یکی از پر مصرف ترین غذاهای فوری می باشد. شاید در مواقعی وقت و حوصله زیادی برای تهیه غذا نداشته باشید ، در این مواقع می توانید یک املت خوشمزه و قهوه خانه ای در منزل تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر املت گوجه فرنگی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه املت گوجه فرنگی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم املت گوجه فرنگی
گوجه فرنگی ۸ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و در یک تابه مناسب می ریزیم. مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود ، سپس گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم.

و به تابه اضافه می کنیم. درب تابه را می گذاریم تا درون تابه بخار ایجاد شود و گوجه فرنگی ها سریعا نرم و پخته شوند. در این مرحله در صورت تمایل می توانیم کمی زردچوبه هم به مواد املت بزنیم. پس از اینکه آب گوجه فرنگی ها تبخیر شد.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم تا گوجه فرنگی ها کمی سرخ شوند. اینکار باعث می شود طعم بهتری داشته باشیم. در همین حین تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه کمی فلفل سیاه و نمک به تخم مرغ ها می زنیم.

پس از اینکه ادویه ها را با تخم مرغ مخلوط کردیم حرارت زیر تابه را کمی زیاد می کنیم و تخم مرغ را به املت اضافه می کنیم. مخلوط کردن مواد املت را ادامه می دهیم تا املت کاملا بپزد. در پایان املت را به صورت داغ با نان بربری یا نان سنگک سرو می کنیم.

نکات تهیه املت

پیاز در املت

اضافه کردن پیاز در املت به صورت دلخواه است ، اما توصیه می کنیم اگر طعم بهتری می خواهید به املت خود پیاز اضافه کنید. توجه داشته باشید که در املت های قهوه خانه ای فقط از گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می شود و پیاز به ندرت استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه حریره بادام

حریره بادام نوزاد , طرز تهیه حریره بادام , دستور پخت حریره بادام , pvdvi fhnhl

حریره بادام یکی از مقوی ترین غذاهای کمکی برای نوزادن و کودکان است. متخصصین تغذیه بر این باور هستند که حریره بادام می تواند علاوه بر کودکان برای افراد مسن هم مفید است زیرا این غذا بسیار زود هضم است و میتواند برای رشد استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان و نرمی استخوان مفید باشد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید مقدار کمی حریره بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حریره بادام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حریره بادام
بادام ۳ عدد
آرد برنج ۱ قاشق سوپخوری
شیر ½ لیوان
شکر ۱ قاشق چایخوری
آب به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

بادام ها را به همراه نصف لیوان آب در یک کاسه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه آب جوش آمد ۳۰ ثانیه صبر می کنیم و کاسه را از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله بادام ها را با آب سرد آبکشی می کنیم.

در ادامه پوست بادام ها را جدا می کنیم و به همراه شکر و ۶ قاشق غذاخوری آب داخل مخلوط کن می ریزیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند و مایعی شبیه به شیر به دست بیاید. حالا این مخلوط را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم. در این مرحله حدود ۱۵ دقیقه مخلوط بادام ، شیر و آب را روی حرارت هم می زنیم. در همین حین آرد برنج را در شیر حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. مواد را باید اینقدر هم بزنیم تا غلظتش شبیه به ماست شود.

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم حریره بادام کمی سرد شود ، سپس سرو می کنیم. در صورتی که تمام حریره بادام مصرف نشد و مقداری از آن باقی ماند می توانیم تا دو روز آنرا در یخچال نگهداری کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()