نوشته شده توسط : ادمین

خواص عناب

خواص عناب,مضرات عناب,زیان های عناب,خاصیت های عناب,فواید عناب

عناب

همه چیز در مورد عناب

عناب درختچه ای هست که البته در برخی مواقع ارتفاع آن حتی تا متر هم می رسد. نام علمی عناب به انگلیسی Ziziphus zizyphus است. این درختچه مانند میوه های گرمسیری مثل انبه بومی مناطق گرمسیر است.

میوه عناب در ابتدا سبز است و بعد از اینکه برسد قرمز می شود. خواص بیشمار این میوه باعث شده است که مصارف دارویی بسیار داشته باشد. میوه عناب تقریبا در پاییز می رسد و علاوه بر خواصش طعم خوبی هم دارد.

خواص عناب

درمان کبد چرب و سنگ مثانه

تحقیقات نشان داده است که عناب می تواند از کبد در برابر برخی بیماری ها محافظت کند.مصرف میوه عناب باعث کاهش چشمگیر سطوح آنزیم های کبدی می شود. این آنزیم ها نشان می دهند که کبد چقدر آسیب بافتی دارد.

با عناب می توانید سنگ مثانه را نیز از بین ببرید. برای این کار ۳۰ عدد عناب را در یک فنجان آب بریزید و رویش آب بریزید تا خوب خیس بخورند. صبح به صورت ناشتا عناب ها را بخورید تا سنگ مثانه رفع شود. این کار را باید به مدت یک هفته انجام دهید.

تاثیر مثبت روی اعصاب

یکی دیگر از خواص عناب اینست که یک آرامبخش طبیعی است و می تواند باعث قوی شدن مغز و حافظه انسان شود.همچنین مصرف عناب باعث شستشوی سلول های مغزی می شود. به وسسیله عناب می توانید بدخلقی را کم کنید.

پیشگیری از سرطان

عناب هم مانند انبه دارای خواص آنتی اکسیدان است که این ماده باعث می شود از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. تحقیقات نشان داده است که عصاره عناب می تواند سلول های سرطان خون را مهار کند.

یکی از دیگر از دلایلی که عناب را پیشگیری کننده از سرطان می دانند اینست که حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که مانع از رشد و حرکت رادیکال های آزاد در بدن می شود که نتیجه اش پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

درمان دندان درد

یکی از فواید عناب اینست که علاوه بر اینکه می تواند جلوی پوسیدگی دندان ها را بگیرد و دندان ها را مقاوم کند می تواند برای دندان درد هم استفاده شود به این صورت که مقداری عناب پودر شده در محل درد دندان قرار دهید.

کاهش قند خون

یکی از خواص عناب این است که می تواند جلوی افزایش قند خون را بگیرد. ترکیبات اتری موجود در عناب از افزایش قند خون جلوگیری می کنند. ضمن اینکه مصرف عناب می تواند قند خون ، اوره ، کراتین و … را به سطح نرمال نزدیک کند.

زیان های عناب

کاهش غرایز جنسی

زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی می تواند آسیب رسان باشد و عناب هم از این قائده مستثنا نیست. مصرف بیش از حد عناب می تواند غرایز جنسی را در فرد کاهش دهد که همین مورد باعث مشکلات زیادی در ادامه خواهید شد.

تولید نفخ

افرادی که سرمزاج هستند نباید عناب را به تنهایی مصرف کنند چون باعث نفخ شدید و تولید گاز در بدن می شود. برای رفع این نفخ البته می توانید عناب را به همراه مویز مصرف کنید. اینکار باعث می شود نفخ عناب خنثی شود.

منبع : hamdore.com/596-anab



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سیر ترشی خوشمزه و فوری

سیر ترشی , طرز تهیه سیر ترشی , دستور سیر ترشی , sir torshi , sdv jvad

سیر ترشی

سیر ترشی یکی از ترشی های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که بر خلاف دیگر ترشی ها هر چه بیشتر بماند ارزش آن بیشتر می شود. سیر ترشی محبوبیت زیادی دارد و به همین دلیل در چهار فصل سال مورد استفاده قرار می گیرد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی سیر ترشی تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه سیر ترشی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیر ترشی
سیر ۵۰۰ گرم
سرکه به اندازه کافی
ترخون ۲ شاخه
فلفل ۴ عدد
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه سیر ترشی

در صورتی که می خواهید سیر ترشی را به صورت یکدست و مجلسی تهیه کنید توجه داشته باشید که حتما از سیرهای درشت و یک اندازه استفاده کنید تا در پایان کار پس از آماده شدن ترشی ، سیر ترشی یکدست و زیباتری داشته باشید.

ساقه های اضافی سیرها را جدا کنید و آنها را به خوبی بشویید. پس از شستشو سیرها را بر روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا به طور کامل خشک شوند و هیچگونه رطوبتی در سیرها نماند چون باعث کپک زدن ترشی می شود.

ابتدا یک ظرف شیشه ی انتخاب کنید سپس سیرهای خشک شده را به همراه ترخون و فلفل داخل ظرف قرار دهید. مقداری نمک روی سیرها بپاشید سپس سرکه را اضافه کنید به طوری که سرکه به طور کامل روی سیرها را بگیرد.

حالا یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید زمانی که آب به جوش آمد شیشه سیر ترشی را به صورت برعکس داخل قابلمه قرار دهید. پس از ده دقیقه آنرا خارج کنید. اینکار باعث می شود سیر ترشی مدت بیشتری سالم بماند.

پس از اینکه کار آماده کردن ترشی به پایان رسید شیشه ترشی را در جای خشک و ختک قرار دهید تا ترشی آماده مصرف شود. توجه داشته باشید که سیر ترشی خانگی اصل باید حداقل به مدت یکسال بماند تا آماده مصرف شود.

در صورتی که می خواهید سیر ترشی را مانند کارخانجات و شرکت ها به صورت فوری درست کنید باید سرکه را داخل قابلمه بریزید و سیرها را داخل قرار دهید تا نرم شوند . پس از اینکار اجازه دهید سرکه و سیرها خنک شوند سپس داخل شیشه قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

جوک و اس ام اس خنده دار

جوک و اس ام اس خنده دار , جک های جدید , جوک های خفن , کپشن خنده دار

جوک

در این مطلب مجموعه ای از بهترین و جدیدترین جوک ها ، کپشن ها و اس ام اس های خنده دار را جمع آوری می کنیم. در ادامه با بهترین اس ام اس های خنده دار با سایت پارسی دی همراه باشید.

جوک و اس ام اس خنده دار

یه خط افقی وسط صفحه تلویزیون مون ظاهر شده،

قرار خانوادگی بریم چشم پزشکی،

نذر کردیم که ایراد از چشمامون باشه

:: بازدید از این مطلب : 81

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه دلمه کلم برگ

طرز تهیه دلمه کلم برگ درسته تصویری , دستور پخت دلمه کلم برگ با رب انار شیرین , xvc jidi ngli gl fv

دلمه کلم برگ

دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه های پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که علاوه بر اینکه می توانید آنرا به عنوان یک غذای کامل سرو کنید ، می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید. این دلمه مجلسی در برخی شهرها با نام دلمه کلم پیچ شناخته می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر دلمه کلم برگ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دلمه کلم برگ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی دلمه کلم برگ با پرتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم دلمه کلم برگ

  • برنج ۱ پیمانه
  • کلم برگ ۱ عدد
  • کره نصف پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • آلو خورشی ۱ پیمانه
  • سبزی دلمه ای ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • دارچین نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپخوری
  • رب گوجه فرنگی ۴ قاشق سوپخوری
  • آب‌ لیمو ترش تازه ۳ قاشق سوپخوری

سبزی دلمه ای حاوی جعفری ، تره ، شوید ، گشنیز و ترخون می باشد. برای مواد بالا باید از ۶۰ گرم جعفری ، ۴۰ گرم تره ، ۳۰ گرم شوید ، ۴۰ گرم گشنیز و ۳۰ گرم ترخون استفاده کنید.

دستور پخت

طرز تهیه دلمه کلم برگ

برای تهیه دلمه کلم برگ ابتدا آلوها را در کاسه ای از آب می ریزیم تا به مدت ۱ ساعت خیس بخورند.سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و کمی نمک به آن می افزاییم و روی حرارت قرار می دهیم تا سریعتر آب به جوش بیاید.

آن وقت برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل آب در حال جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا برنج نیم پز شود و زیر دندان تست می کنیم اگر اطراف برنج پخته شده بود و مغز آن کمی گیر داشت زمان آبکش کردن برنج است.

برنج را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کمی داغ شود و پیاز را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم

و صبر می کنیم تا سبک شود و کمی به رنگ طلایی نزدیک شود و بعد در تابه ای کوچک کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و نیمی از رب گوجه فرنگی را در روغن تفت می دهیم تا رب نیز به رنگ قرمز در بیاید و قرمز تر شود و بعد زیر حرارت را خامو ش می کنیم.

سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز می افزاییم و حرارت را ملایم می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا جاییکه رنگ گوشت کاملا تغییر کند و کمی سرخ شود و نمک و فلفل را روی گوشت می پاشیم و مخلوط می کنیم و دو پیمانه آب به آن اضافه می کنیم

و رب گوجه فرنگی تفت داده را نیز به مواد ملحق می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا خوب گوشت بپزد و آب آن نیز تبخیر شود. پس از پخت مواد و تبخیر شدن کامل آب در تابه نصف زعفران دم کرده و نصف شکر را به همراه نصف از دارچین و نصف آبلیمو را به مواد اضافه می کنیم

و خوب با هم مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا مواد به جوش بیاید و زمانیکه چند جوش زد از روی حرارت تابه را بر می داریم.در تابه ای دیگر کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود و بعد سبزی های خرد شده را داخل تابه می ریزیم

و به مدت ۲ دقیقه با روغن تفت می دهیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم و سبزی ها را به همراه برنج به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. سپس در قابلمه ای بزرگ آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید

و کلم برگ را از هم جدا می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم.زمانیکه آب بجوش آمد کمی نمک داخل آب می ریزیم و کلم برگ ها را در آن قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند و از حالت تردی در بیایند و نرم شوند.

اگر بوی کلم برایتان آزاردهنده است می توانید کمی زنجبیل را رنده کنید و داخل آب جوش بریزید تا بوی کلم را بگیرد.سپس کلم ها را از داخل آب جوش بیرون می آوریم و در آبکشی قرار می دهیم و می گذاریم تا کمی خنک شوند و قسمت های ضخیم کلم ها را با چاقو می گیریم تا راحت رول شوند.

سپس برگ کلم را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و کمی از مایه دلمه را در یک گوشه برگ کلم می ریزیم و اطراف آن را یک تایی می زنیم و به صورت رول می پیچانیم.بهتر است دقت کنید تا اندازه دلمه ها یکسان باشد.

همگی دلمه ها را به همین صورت آماده می کنیم و کف قابلمه ای که متناسب با تعداد دلمه ها باشد روغن می ریزیم و کف قابلمه را با برگ کلم می پوشانیم و دلمه ها را از طرفی که آزاد هستند درکف قابلمه می چینیم تا لایه اول کاملا چیده شود

و لایه دوم را برعکس لایه اول از طرفی که کاملا دلمه ها بسته اند می چینیم.به همین صورت دلمه کلم ها را می چینیم. کره را در قابلمه ای قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا آب شود و بعد باقی رب گوجه فرنگی را به آن می افزاییم و تفت می دهیم

و ۳ پیمانه آب و کمی نمک،فلفل به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بجوش بیاید و بعد از روی حرارت بر می داریم و روی دلمه ها این سس را می ریزیم و بشقاب سنگینی را روی دلمه ها قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا بخار کند.

زمانیکه بخار آن بلند شد حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم تا دلمه کلم برگ به مدت ۱ ساعت ۳۰ دقیقه خوب بپزد و آب آن تبخیر شود و فقطی کمی آب داشته باشد که از کف قابلمه روی دلمه کلم ها بریزیم.۳۰ دقیقه مانده به اخر پخت دلمه ها

باقی شکر،آبلیمو،زعفران و دارچین و آلو همراه با کمی از آبش را با هم مخلوط می کنیم و به دلمه اضافه می کنیم. در آخر دلمه کلم برگ را در ظرف مورد نظر می کشیم و از مایع آن روی دلمه ها می ریزیم و برای تزئین آن کمی زرشک می ریزیم و نوش جان کنید.

منبع : parsiday.com



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت سکنجبین

طرز تهیه شربت سکنجبین با عرق نعنا و عسل , دستور شربت سکنجبین طب سنتی با زعفران , xvc jidi avfj s k fdk

شربت سکنجبین

شربت سکنجبین یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و قدیمی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای رفع تشنگی در ماه های گرم سال و ماه رمضان نیز بسیار مفید است. در برخی شهرها این شربت را به همراه کاهو سرو می کنند.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۸ نفر شربت سکنجبین تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شربت سکنجبین تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شربت سکنجبین با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر

مواد لازم شربت سکنجبین

  • آب ۲ لیوان
  • نعناع ۵۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید ۵۰ گرم

دستور تهیه

طرز تهیه شربت سکنجبین

برای تهیه شربت سکنجبین سنتی ابتدا نعناع ها را می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.داخل قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و شکر را کم کم به آب اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم

تا سریع تر در آب حل شود. نعناع ها را با نخ به هم وصل می کنیم (تا هنگام خارج کردن از شربت راحت تر باشد) و در آب و شکر قرار می دهیم تا عصاره آن کاملا خارج شود.صبر می کنیم تا شربت قوام بیابد و با نعناع طعم دار شود.

اگر از بوی نعناع یا طعم آن خوشتان نمی آید می توانید آن را حذف کنید.همچنین در تهیه شربت سکنجبین سنتی به جای شکر از عسل استفاده می کنند.شما نیز اگر تمایل داشتید می توانید به جای شکر از ۵۰۰ گرم عسل استفاده کنید.

زمانیکه شربت غلیظ شد کمی از شربت را تست کنید تا مطمئن شوید که خوب قوام گرفته یا نه،که برای این کار می توانید کمی از شربت را با قاشق بر دارید و صبر کنید کمی که خنک شد قاشق را کج کنید تا شربت بریزد اگر شربت به سختی از داخل قاشق خارج شد

یعنی غلظت آن مناسب است و سرکه را به آن اضافه می کنیم و تامل می کنیم تا شربت چند جوش بزند و بعد از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اجازه می دهیم تا شربت خنک شود. سپس شربت سکنجبین آماده شده

و خنک را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف شود و بعد در شیشه مورد نظر می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و هر زمان که خواستیم استفاده کنیم ۱ قاشق غذاخوری در لیوان می ریزیم و روی آن آب سرد می گیریم و مخلوط می کنیم و نوش جان کنید.

منبع : parsiday.com



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ترشی گل کلم

طرز تهیه ترشی گل کلم با آب گوج و زردچوبه , دستور ترشی گل کلم مخلوط قرمز زرد , xvc jidi jvad g gl

ترشی گل کلم

ترشی گل کلم یکی از انواع ترشی های سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که مانند دیگر ترشی ها در فصل پاییز یا زمستان تهیه می شود. ماده اصلی این ترشی گل کلم است ولی مواد دیگر آن در شهرهای مختلف کشور متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه بزرگ ترشی گل کلم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی گل کلم تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی گل کلم با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ شیشه

مواد لازم ترشی گل کلم

  • هویج ۵۰۰ گرم
  • فلفل سبز تند ۵ عدد
  • سرکه به اندازه کافی
  • گل کلم متوسط ۱ عدد
  • سیب ترشی ۵۰۰ گرم
  • نمک ، گلپر و ترخون به اندازه کافی

دستور تهیه

طرز تهیه ترشی گل کلم

برای تهیه ترشی گل کلم ابتدا گل کلم را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود.سپس ترخون تازه را نیز پاک می کنیم و می شوییم و آبکش می کنیم و می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود. هویج ها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم

و به صورت حلقه حلقه خرد می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم.سیب زمینی ها را نیز پوست می گیریم و متناسب با اندازه هویج ها خرد می کنیم و به هویج ها ملحق می کنیم. بعد گل کلم را را نیز خرد می کنیم به ظرف مواد خرد شده می افزاییم.

اندازه مواد خرد شده در ظاهر زیبای ترشی بسیار تاثیر دارد پس سعی می کنیم تا اندازه ها با هم تناسب داشته باشند. سپس ترخون تازه را روی تخته آشپزخانه ساطوری می کنیم و روی مواد می ریزیم.می توانید از ترخون خشک شده نیز استفاده کنید

و با دست آن ها را خرد تر کنید  و روی مواد ترشی بریزید.گلپر را نیز در مرحله آخر روی مواد ترشی می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم.شیشه ای که ترشی را در آن می خواهیم بریزیم را چک می کنیم تا کاملا خشک باشد

و کم کم مواد ترشی را در شیشه می ریزیم و لابه لای هر ملاقه ترشی که می ریزیم فلفل سبز تند نیز قرار می دهیم.اندازه دوبند انگشت روی شیشه را خالی می گذاریم برای اضافه کردن سرکه ترشی مان. سرکه و نمک را با هم مخلوط می کنیم

و داخل شیشه ترشی می ریزیم به مقداری که روی مواد را سرکه بگیرد و درب شیشه را محکم می بندیم و در جای مناسب که خنک باشد حدودا ۱۵ روز آن را نگهداری می کنیم و بعد مصرف می کنیم. می توانید برای طعم یا رنگ متفاوت ترشی از لبو نیز استفاده کنید که ترشی قرمزی خواهید داشت.

همچنین می توانید این ترشی را آماده طی ۲ ساعت داشته باشید به این شکل که مواد ترشی را با سرکه مخلوط کنید و در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.(البته نگذارید کاملا مواد نرم شوند کمی که دندان گیر بود از روی حرارت بر دارید)

منبع : parsiday.com



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص زالزالک

خواص زالزالک , مضرات زالزالک , خاصیت ها و زیان های زالزالک , o hw chgchg

زالزالک

آشنایی با زالزالک

زالزالک یکی از گیاهانی است که در دسته بندی گل سرخ سانان دسته بندی می شود. این گیاه با نام های خَفجه ، کیالک و کویج هم شناخته می شود. جالب است بدانید زالزالک در بیشتر شهرهای کشورمان یافت می شود.

زالزالک دارای خواص بی شماری برای سلامت بدن می باشد ، زالزالک هم خواص دارویی دارد و هم می توان به عنوان مصارف آشپزی از آن استفاده نمود. زالزالک دارای بیوفلاونوئید و آنتی اکسیدان های مختلف می باشد که برای سلامت قلب بسیار مفید است.

کسانی که مشکلات قلبی دارند و این مشکلات ارثی هستند می توانند زالزالک میل کنند. جالب است بدانید که زالزالک برای درمان استرس و اضطراب نیز مفید است. شما می توانید برای داشتن سلامت جسم زالزالک را به رژیم خود اضافه کنید.

زالزالک میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص زالزالک را برایتان جمع اوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص زالزالک در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص زالزالک

خواص آنتی اکسیدان های زالزالک

زالزالک دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. رادیکال های آزاد موجود در بدن اگر به صورت کنترل شده در نیایند باعث می شود که بیماری های مختلف فرد را درگیر کند. رادیکال های آزاد باعث می شود که پیری زودرس رخ داده و بیماری های قلبی افزایش پیدا کند.

درمان استرس و افسردگی

در طب سنتی از زالزالک برای درمان اختلالات روانی مانند اضطراب و استرس و افسردگی استفاده می شود. زالزالک برای درمان پرفشاری خون بسیار موثر است. کسانی که اضطراب دارند می توانند زالزالک را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

زالزالک با تاثیر گذاری بر روی سطح هورمون ها باعث می شود که تنش های روحی و جسمی برطرف شود. شاید جالب باشد که بدانید که در زمان های گذشته از این خوراکی خوشمزه به عنوان درمان دلشکستگی استفاده می شود. شما می توانید زالزالک را در رژیم روزانه ی خود بگنجانید.

درمان نارسایی های قلبی

زالزالک برای درمان نارسایی های قلبی بسیار مفید است ، نارسایی قلب بیماری است که در آن پمپاژ خون به دیگر اعضای بدن به درستی انجام نمی شود. مطالعات نشان می دهد که زالزالک باعث درمان نارسایی قلبی می شود.

زالزالک باعث می شود تا نارسایی قلبی در مرحله یک و دو برطرف شود. همچنین زالزالک می تواند برای درمان خستگی و تنگی نفس مفید باشد. زالزالک را می بایست به همراه داروهای نارسایی قلبی مصرف کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.

افزایش قدرت و انرژی بدن

همانطور که بالا گفته شد زالزالک می تواند باعث منبسط شدن رگ های خونی شود. این امر باعث می شود که گردش خون به درستی در سراسر بدن انجام شود. اکسیژن رسانی صحیح به کل بدن باعث می شود که سطح انرژی فرد بالا رفته و متابولیسم در سطح مناسبی انجام شود. اگر می خواهید انرژی خود را افزایش دهید بهتر است زالزالک میل کنید.

تتنظیم دستگاه گوارش

زالزالک دارای ترکیبات ارگانیک می باشد که باعث می شود تا با آنزیم های روده ای ترکیب شده و گوارش را بهبود ببخشید. علاوه بر موارد گفته شده زالزالک دارای فیبر می باشد که باعث می شود هضم غذا بهتر انجام شود و برای درمان یبوست موثر است.

پیشگیری از ابتلا به آنژین

آنژین دلایل مختلفی دارد ، یکی از دلایل ایجاد آنژین در بدن جریان کم خون به قلب می باشد که زالزالک به کمک این مشکل می آید. زالزالک باعث می شود نا رگ های خونی منبسط شده و جریان خون افزایش پیدا کند. ماهیچه های قلب را می توان به کمک زالزالک بهبود بخشید و این خوراکی باعث خلاص شدن بدن از سدیم می شود.

کاهش کلسترول خون

کلسترول بالا در بدن باعث می شود که خطر بیماری های قلبی انسان را تهدید کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف زالزالک باعث می شود تا تری گلیسیرید خون کاهش پیدا کند. برای درمان طبیعی کلسترول بالا می توان زالزالک را میل نمود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زالزالک دارای ویتامین سی فراوان می باشد ، همین امر باعث می شود تا فعالیت سلول های سفید خون تقویت شده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. زالزالک دارای آنتی اکسیدان مفید برای بدن نیز می باشد.

درمان بیماری های پوستی

زالزالک را می توانید به صورت موضعی بر روی پوست خود قرار دهید. ترکیبات ارگانیک موجود در زالزالک باعث می شود که خارش نارشی از درمان زخم ها کم شود و اگزما و پسوریازیس را می توان به راحتی به کمک زالزالک درمان نمود.

درمان فشار خون بالا

کسانی که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند می توانند زالزالک میل کنید. زالزالک باعث می شود تا فشار خون بالا کنترل شود. تحقیقات نشان می دهد که زالزالک باعث می شود تا فشار خون دیاستولیک به راحتی درمان شود.

درمان عفونت های روده ای

زالزالک می تواند برای درمان عفونت های روده ای بسیار موثر باشد ، زالزالک دارای مواد مغذی می باشد که باعث می شود کرم های نواری موجود در روده پاکسازی شود.

مضرات زالزالک

منع مصرف با برخی داروها

زالزالک خواص بسیار برای بدن دارد البته باید توجه داشته باشید که مصرف این میوه به صورت همزمان با داروهای مرتبط با فشار خون ، دستگاه گوارش و قلب باید حتما با مشورت پزشک متخصص انجام شود ، زیرا ممکن است باعث تشدید بیماری شود.

مصرف بیش از حد ممنوع

مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند مشکلاتی برای بدن به وجود آورد ، زالزالک هم از این قاعده مستثنا نیست و مصرف بیش از حد این میوه می تواند مشکلاتی مثل حالت تهوع و استفراغ ، تپش قلب و خواب آلودگی و سر درد به وجود آورد.

منبع : parsiday.com



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()