نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مرغ کنتاکی خوشمزه در منزل

مرغ کنتاکی, morgh-kentaki ,طرز تهیه مرغ کنتاکی,دستور پخت مرغ کنتاکی, lvy ;kjh;d

مواد لازم مرغ کنتاکی
مرغ ۶ تکه
آرد سفید ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ عدد
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیرخشک ½ پیمانه
زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم ، سپس مرغ ها را آغشته به روغن زیتون می کنیم به صورتی که تمام قسمت های مرغ آغشته به روغن زیتون شود ( برای این کار می توان از قلمو استفاده کرد ). حالا مرغ ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

۱ حبه سیر و ۱ عدد پیاز را با رنده درشت خرد می کنیم و روی مرغ ها می ریزیم. پس از آن آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و مواد را مانند مواد جوجه کباب خوب مخلوط می کنیم ، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

توجه داشته باشید که مرغ ها را قبل از سوخاری کردن ، باید نیم پز کنیم. برای این منظور مرغ ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس ۱ عدد پیاز ، ۱ حبه سیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود.

تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ نیم پز شود. پس از اینکه مرغ ها آماده شد آنها را در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی مرغ ها برود. در یک ظرف مناسب آرد سفید و شیر خشک را به خوبی مخلوط می کنیم  و کنار می گذاریم.

در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها را می شکنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم تا کف کنند. در این مرحله هر قطعه مرغ را به تخم مرغ آغشته می کنیم سپس درون آرد سوخاری می غلتانیم. باید طوری مرغ ها را در آرد بغلتانیم که تمام قسمت های مرغ آردی شود.

بهتر است در یک تابه کوچک و گود مقداری روغن بریزید که مرغ ها در روغن شناور باشند. باید اجازه بدهیم تا روغن کاملا داغ شود سپس قطعات مرغ را به داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید خیلی ملایم باشد تا مرغ کاملا سرخ شود.

به همین ترتیب تمام قطعات مرغ را سرخ می کنیم و در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. سپس مرغ کنتاکی را با سس کچاپ سرو می کنیم. در کنار مرغ کنتاکی می توانید مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش ماهی

خورش ماهی , طرز تهیه خورش ماهی , دستور پخت خورش ماهی , o,va lhid

خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شباهت هایی به خورش قلیه ماهی دارد. این خورش خوشمزه در بعضی شهرهای جنوب کشور به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاها تهیه و سرو می شود.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش ماهی با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی متوسط بدون استخوان ۴ عدد
گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد
رب خرما ۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، فلفل و ادویه ماهی به اندازه کافی

طرز تهیه خورش ماهی

ابتدا ماهی ها را پس از تمیز کردن فیله کنید ( باید از ماهی های بدون استخوان استفاده کنید ) سپس مقداری ادویه ماهی روی ماهی ها بپاشید و ۱۵ دقیقه استراحت دهید سپس ماهی ها را به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه بریزید و سرخ کنید.

ماهی ها را که سرخ کردید کنار بگذارید سپس پیاز را خرد کنید و در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا نرم شود پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد کنید و به همراه یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد با حرارت ملایم بپزند و آب اضافی مواد تبخیر شود سپس ماهی ها را به همراه رب خرما اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد سپس با برنج سرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بریانی , طرز تهیه بریانی , دستور پخت بریانی , fvdhkd hwtihkd

بریانی یکی از کباب های خوشمزه شهر اصفهان است که به دلیل طعم خوبش آوزاه آن در تمام کشور پیچیده است.

مواد لازم بریانی

گوشت گوسفندی    ۵۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

جگر سفید    ۱۰۰ گرم

دنبه    ۵۰ گرم

نعناع خشک    ۱ قاشق چایخوری

دارچین    ۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده    ۱ قاشق چایخوری

مغز گردو    برای تزیین

خلال پسته    برای تزیین

خلال بادام    برای تزیین

روغن مایع    به اندازه کافی

فلفل سیاه    به اندازه کافی

نمک    به اندازه کافی

طرز تهیه بریانی اصفهان

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و ۴ لیوان آب ولرم درونش می ریزیم. در ادامه گوشت سردست گوسفندی را به همراه دنبه ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و یکی از پیازها به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

اجازه می دهیم گوشت گوسفندی با حرارت ملایم بپزد و زمانی که گوشت کاملا پخت و مقداری از آب گوشت داخل قابلمه باقیمانده بود ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. آب گوشت را کنار می گذاریم و گوشت را به همراه دنبه چرخ می کنیم.

زعفران دم کرده را به همراه نعناع خشک و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم و مجددا گوشت را یک بار دیگر چرخ می کنیم. در همین حین جگر سفید را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم.

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه حاوی جگر سفید اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و حرارت زیرش را به صورت ملایم قرار می دهیم تا مواد کاملا بپزند.

پس از تبخیر شدن آب داخل قابلمه ، پیاز و جگر سفید را کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. پس از این کار اجازه می دهیم مخلوط پیاز و جگر سفید کمی سرد شوند سپس آنها را چرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مخلوط گوشت و دنبه را به شکل همبرگر حالت می دهیم و روی آن کمی دارچین می پاشیم. یک تابه مناسب را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و بریانی ها را درون تابه سرخ می کنیم. پس از اینکه سمت زیرین بریانی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

پس از اینکه بریانی آماده شد مقداری آب گوشت روی نان می ریزیم و بریانی را روی نان قرار می دهیم. مخلوط چرخ شده جگر سفید و پیاز را به همراه خلال بادام ، خلال پسته و مغز بادام برای تزیین بریانی استفاده می کنیم و غذا را سرو می کنیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

ترشی پوست لیمو , طرز تهیه ترشی پوست لیمو , دستور ترشی پوست لیمو

ترشی پوست لیمو یکی از انواع ترشی های خوشمزه ایرانی است. شاید با شنیدن نام این ترشی تعجب کنید اما باید بدانید ترشی های اینچنینی کم نیستند. این ترشی خوشمزه از پوست لیمو ترش تهیه می شود که خواص بسیار زیادی دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی پوست لیمو تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی پوست لیمو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی پوست لیمو
پوست لیمو ترش ۵۰۰ گرم
سرکه ۱٫۵ کیلوگرم
نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

شاید بپرسید پوست لیمو را باید از کجا تهیه کنید. شما می توانید در زمان آبگیری لیمو ترش به مقدار دلخواه پوست لیمو ترش تهیه کنید. ابتدا محتویات باقیمانده لیموترش ها را خالی کنید به صورتی که فقط پوست لیمو ترش باقی بماند.

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل آن بریزید. حرارت را زیاد کنید تا آب سریع به جوش بیاید سپس پوست های لیمو ترش را داخل آب جوش بریزید و پس از ۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

مرحله جوشاندن پوست لیمو ترش را دو مرتبه انجام دهید تا تلخی پوست لیمو ترش به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه کار جوشاندن پوست لیمو ترش ها تمام شد آنها را یک روز روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا به طور کامل خشک شوند.

پس از اینکه آب اضافی موجود در پوست لیمو ترش ها به طور کامل رفت سرکه را داخل یک قابلمه بریزید و بجوشانید. سپس پوست لیموترش را داخل ظرف مناسب ترشی بریزید و سرکه را به همراه نمک داخل طرف ترشی بریزید. ترشی را یک ماه در جای خشک و خنک قرار دهید تا آماده شود.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

طرز تهیه خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز , طرز تهیه خورش گوجه سبز , دستور پخت خورش گوجه سبز , o,va  , i sfc , khoresh gojeh sabz

خورش گوجه سبز یکی از خورش های فصلی ایرانی است که در فصل بهار توسط دوستداران خورش های ترش طبخ می شود. این خورش مجلسی علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است به دلیل وجود گوجه سبز برای سلامتی نیز مفید است.

 

مواد لازم برای ۴ نفر

 

گوجه سبز درشت    ۲۰ عدد

سینه یا ران مرغ    ۴ تکه

جعفری    ۳۰۰ گرم

نعنا خشک    ۲ قاشق غذاخوری

شکر و روغن مایع    به اندازه کافی

پیاز متوسط    ۲ عدد

نمک ، فلفل و زردچوبه    به اندازه کافی

طرز تهیه خورش گوجه سبز

ابتدا پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. قطعات مرغ را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا لایه سطحی قطعات مرغ سرخ شود.

پس از اینکه مرغ سرخ شد چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید مرغ ها بپزند. در گام بعدی جعفری را ساطوری خرد کنید و به همراه نعناع در مقداری روغن تفت دهید سپس در میانه پخت مرغ به قابلمه اضافه کنید.

زمانی که مرغ پخت گوجه سبزها را بشویید و به همراه شکر به خورش اضافه کنید. در گام بعدی مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و در صورتی که طعم خورش خیلی ترش بود کمی شکر اضافه کنید. در پایان خورش را با برنج سرو کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا , طرز تهیه خورش داوود پاشا , دستور پخت خورش داوود پاشا , O,VA NH,,N HAH

خورش داوود پاشا یکی از خورش های معروف کشور ترکیه است که به دلیل اینکه شباهت های زیادی به خورش فسنجان دارد در کشور عزیزمان فراگیر شده است. طعم این خورش مانند خورش فسنجان ملس ، ترش یا شیرین است که به سلیقه آشپز بستگی دارد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش داوود پاشا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش داوود پاشا با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
نعناع خشک ۱ قاشق سوپخوری
پیاز متوسط ۲ عدد
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
کره ، نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

طرز تهیه خورش داوود پاشا

یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید سپس یکی از پیازها را به صورت خیلی ریز رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در گام بعدی مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود سپس به اندازه گردو از مواد بردارید و به صورت کوفته قلقلی شکل دهید. پس از اینکه تمام گوشت را به کوفته قلقلی تبدیل کردید ، کوفته قلقلی ها به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودشان را بگیرند.

پس از گذشت این زمان در یک تابه مقداری کره آب کنید سپس پیاز باقیمانده را به صورت ریز خرد کنید و در کره تفت دهید در ادامه کوفته قلقلی ها را اضافه کنید و به طور کامل سرخ کنید. در پایان نعناع خشک را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

رب انار را در یک لیوان آب جوش حل کنید و به تابه اضافه کنید. این خورش به صورت کم آب سرو می شود. اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد سپس به همراه برنج سرو کنید. در صورت تمایل می توانید کمی شکر هم به خورش اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ترشی پیاز سفید

ترشی پیاز سفید , طرز تهیه ترشی پیاز سفید , دستور پخت ترشی پیاز سفید , jva dhc stdn

ترشی پیاز سفید یا ترشی پیاز درسته یکی از انواع ترشی های محبوب و خوشمزه ایرانی است. این ترشی یکی از ترشی های خاص ایرانی است که علاوه بر طعم خوبش برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی پیاز سفید تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی پیاز سفید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی پیاز سفید

پیاز سفید    ۲۰ عدد

فلفل قرمز    ۲ عدد

سیر    ۲ حبه

نعناع خشک    ۱ قاشق چایخوری

سرکه سفید    به اندازه کافی

نمک    به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی پیاز سفید

پیاز های سفید را پوست بگیرید و قسمت های اضافی شان را جدا کنید سپس آنها را بشویید و کنار بگذارید تا به طور کامل آب اضافی شان برود و خشک شوند. انتخاب پیاز ترشی در تهیه ترشی پیاز کامل خیلی مهم است.

برای این منظور باید از پیازهای کوچک با اندازه یکدست استفاده کنید تا در پایان ترشی زیباتری داشته باشید. یک شیشه مناسب برای ترشی انتخاب کنید و پس از اینکه آب اضافی پیازها رفت آنها را درون شیشه بریزید.

در ادامه سیر ، فلفل قرمز و نعناع را به شیشه اضافه کنید و مقداری نمک روی مواد داخل شیشه بپاشید. در مرحله آخر سرکه را روی مواد داخل شیشه بریزید و درب شیشه را محکم ببندید تا هوایی از آن عبور نکند.

شیشه ترشی را در یک جای خشک و خنک قرار دهید. پس از گذشت ۲ هفته ترشی پیاز شما آماده مصرف است. نکته مهم در مورد ترشی پیاز این است که نباید در جای گرما یا مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا خراب می شود



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ترشی ذرت

ترشی ذرت , ترشی بلال , طرز تهیه ترشی ذرت , دستور ترشی ذرت , jvad bvj , torshi zorrat

ترشی ذرت یا ترشی بلال یکی از ترشی تزیینی ایرانی است که به دلیل ظاهر زیبایش بیشتر برای تزیین غذاها تهیه می شود. البته باید بدانید که این ترشی علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبایی دارد طعم بسیار خاص و خوشمزه ای نیز دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی ذرت تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی ذرت

ذرت کامل    ۴ عدد

سرکه سیب    ۱ لیتر

پیاز قرمز بزرگ    ۱ عدد

فلفل قرمز    ۴ عدد

برگ بو    ۱ عدد

نمک    به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی ذرت

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سرکه را به همراه یک لیتر آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط آب و سرکه به جوش بیاید سپس نمک ، برگ بو و شکر را اضافه کنید و اجازه دهید شکر حل شود.

در ادامه فلفل قرمزها را اضافه کنید و بعد از ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد داخلش کمی خنک شوند. در مرحله بعدی ذرت ها را به صورت قطعات ۳ تا ۴ سانتی متری برش بزنید و داخل ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته اید بریزید.

برای تهیه این ترشی می توانید از ذرت های نرسیده کوچک هم استفاده کنید. در مرحله بعدی پیاز قرمز را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید و به ذرت ها اضافه کنید. پس از اینکار سرکه را هم که هنوز گرم است روی مخلوط ذرت و پیاز بریزید و صبر کنید تا ترشی کاملا سرد شود.

می توانید بدون اینکه درب ترشی را ببندید آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس درب ظرف ترشی را محکم ببندید. این ترشی خیلی فوری آماده می شود می توانید یک هفته بعد ترشی را سرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش پرتقال

خورش پرتقال , طرز تهیه خورش پرتقال , دستور پخت خورش پرتقال

خورش پرتقال یکی از خورش های خاص و بسیار خوش طعم ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می باشد. این خورش خوشمزه و متفاوت از خورش های مجلسی استان های گیلان و مازندران است.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش پرتقال تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش پرتقال با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
پرتقال ۴ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
خلال پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
خلال پسته ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

ابتدا سینه مرغ را مانند گوشت خورشتی به قطعات کوچکتر خرد کنید. البته می توانید برای این خورش از قطعات بزرگ تر مرغ نیز استفاده کنید. پس از خرد کردن گوشت مرغ آنرا به همراه کمی روغن در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرغ را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود سپس خلال پوست پرتقال را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا آن هم کمی سرخ شود. در گام بعدی ۲ تا ۳ لیوان آب جوش به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید.

در همین حین پوست پرتقال ها را به صورتی بگیرید که هیچ پوست سفیدی روی پرتقال ها باقی نماند سپس وقتی مرغ پخت به قابلمه اضافه کنید. در گام بعدی شکر را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد.

این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید کاملا به روغن بیفتد سپس آنرا از روی حرارت بردارید. وقتی خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید. برای تزیین خورش می توانید از خلال پسته و پرتقال ورقه شده استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه خورش تره

خورش تره , طرز تهیه خورش تره , دستور پخت خورش تره , khoresh tarre , o va jvi

خورش تره یکی از خورش های اصیل و قدیمی ایرانی است که اصالت آن به استان کردستان باز می گردد. این خورش از محبوبیت بسیار بالایی در این استان برخوردار است که در بخری مناطق حتی می تواند از قورمه سبزی هم محبوب تر باشد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش تره تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش تره با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
تره تازه ۵۰۰ گرم
لوبیا سفید نصف پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
لیمو عمانی ۲ عدد
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه خورش تره

لوبیا سفید را از شب قبل داخل یک کاسه آب بخیسانید تا نفخش برطرف شود. ابتدا پیاز را خرد کنید و در یک قابلمه با کمی روغن تفت دهید سپس کمی زردچوبه اضافه کنید. گوشت را پس از شستن به صورت قیمه ای خرد کنید.

گوشت را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. پس از سرخ شدن گوشت لوبیا سفید را آبکشی کنید و آنرا هم پس از اضافه کردن به قابلمه کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس ۳ تا ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

در گام بعدی تره ها را مانند سبزی خورشتی به صورت ساطوری خرد کتید سپس به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شوند. وقتی گوشت کمی نرم شد تره ها را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت کم جا بیفتد.

در ۳۰ دقیقه پایانی لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید. بعد از اینکه خورش تره آماده شد آنرا به همراه برنج زعفرانی سرو کنید. در کرستان این غذا را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()