نوشته شده توسط : ادمین

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

فال حافظ

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست

گر چه شیرین دهنان پادشهانند ولی

او سلیمان زمان است که خاتم با اوست

روی خوب است و کمال هنر و دامن پاک

لاجرم همت پاکان دو عالم با اوست

خال مشکین که بدان عارض گندمگون است

سر آن دانه که شد رهزن آدم با اوست

دلبرم عزم سفر کرد خدا را یاران

چه کنم با دل مجروح که مرهم با اوست

با که این نکته توان گفت که آن سنگین دل

کشت ما را و دم عیسی مریم با اوست

حافظ از معتقدان است گرامی دارش

زان که بخشایش بس روح مکرم با اوست

معنی فال

به کسی به شدت علاقمند شده اید که بر اساس یک اتفاق از شما دور شده است. ناراحتی و نا امیدی بر شما غلبه کرده است و در حال حاضر نمی دانید این مشکل را چگونه حل کنید. بهتر است مشکل تان را با یک فرد دلسوز در میان بگذارید. اگر جرات به خرج دهید انشاءلله مشکل تان حل می شود.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

معنی و تفسیر فال حافظ گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

فال حافظ

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

سلطان جهانم به چنین روز غلام است

گو شمع میارید در این جمع که امشب

در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است

در مذهب ما باده حلال است ولیکن

بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است

گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است

چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است

در مجلس ما عطر میامیز که ما را

هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام است

از چاشنی قند مگو هیچ و ز شکر

زان رو که مرا از لب شیرین تو کام است

تا گنج غمت در دل ویرانه مقیم است

همواره مرا کوی خرابات مقام است

از ننگ چه گویی که مرا نام ز ننگ است

وز نام چه پرسی که مرا ننگ ز نام است

میخواره و سرگشته و رندیم و نظرباز

وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است

با محتسبم عیب مگویید که او نیز

پیوسته چو ما در طلب عیش مدام است

حافظ منشین بی می و معشوق زمانی

کایام گل و یاسمن و عید صیام است

معنی فال

در آینده ای نه چندان دور زندگی شما پر از موفقیت و پیروزی می شود ، با لطف خداوند متعال نعمت در زندگی شما آنقدر زیاد می شود که به تمام چیزهایی که می خواهید می رسید و از مال دنیا بی نیاز خواهید شد. علاوه بر این خبرهای خوبی به زودی به شما خواهد رسید که بسیار خرسندتان خواهد کرد.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص هندوانه

خواص هندوانه , عوارض هندوانه , مضرات هندوانه , زیان های هندوانه , فواید هندوانه , هندوانه

هندوانه

همه چیز در مورد هندوانه

هندوانه یکی از صیفی جات محبوب و پر مصرف در جهان می باشد که از تیره کدوییان است. ساختار هندوانه از یک بوته و یک میوه تشکیل شده است. هندوانه برای رشد به هوای گرم نیاز دارد ، برای همین یک میوه تابستانی محسوب می شود.

به دلیل اینکه هندوانه در جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است تلاش های زیادی برای مقاوم سازی و تولید گونه های مختلفی از آن شده است. به صورتی که در برخی نقاط جهان هندوانه هایی کشت می شود که بدون دانه هستند.

یا در برخی موارد سعی شده دانه های آنرا به صورتی تغییر دهند که نرم باشند و براحتی هضم شوند. جالبت است بدانید بیشترین تولید هندوانه متعلق به کشور چین است. در ادامه با برخی از خواص و مضرات هندوانه آشنا می شویم.

خواص هندوانه

هضم آسان غذا

یکی از فواید هندوانه این است که می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود. هندوانه به دلیل اینکه دارای منبع غنی از آب و مقداری فیبر است می تواند در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید و پرفایده عمل کند و برای رفع یبوست نیز مفید می باشد.

جلوگیری از پیری پوست

یکی از خواص هندوانه این است که می تواند باعث نرمی و لطفات پوست صورت شود. هندوانه حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی همچون لیکوپن ، ویتامین A و ویتامین C است که می توانند از پوست صورت در مقابل پیری محافظت کنند و شادابی و لطافت را به پوست شما هدیه دهند.

سلامت استخوان ها

هندوانه حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین A است که برای رشد استخوان ها بسیار مفید است. ضمن اینکه ویتامین C موجود در هندوانه نیز می تواند نقش مهمی در سلامت استخوان ها ایفا کند. جالب است بدانید که لیکوپن موجود در هندوانه برای جلوگیری از پوکی و شکستگی استخوان بسیار مناسب عمل می کند.

کاهش غلظت خون

در حال حاضر که غلظت خون به خاطر مصرف غذاهایی مثل فست فودها ما را تهدید می کند بهتر است با مصرف میوه هایی مانند هندوانه به مبارزه با این بیماری برویم. مصرف آب هندوانه باعث رقیق شدن خون می شود که همین امر باعث می شود برای درمان غلظت خون مفید باشد.

مصرف برای خانم های باردار

طبق نظر متخصصین مصرف هندوانه برای خانم های باردار مفید است البته قبل از مصرف حتما باید با مشاور تغذیه یا پزشک مشورت کنند. مصرف هندوانه می تواند باعث کاهش عرق و التیام درد حاصل از سوزش سر معده خانم های باردار شود ، ضمن اینکه برای رفع حالت تهوع هم بسیار مفید است.

بهترین زمان مصرف

بهترین زمان برای مصرف هندوانه بین دو وعده غذایی است. اگر پس از صرف غذا سریعا هندوانه مصرف شود در دستگاه گوارش برای هضم غذا اختلال به وجود می آید. ضمنا مصرف هندوانه در حالت ناشتا برای بدن مضر است و باید از این کار اجتناب کرد.

زیان های هندوانه

بیماران دیابتی

یکی از زیان های هندوانه این است که می تواند برای افرادی که دارای بیماری دیابت هستند مضر باشد و باعث بالا رفتن قند خون شود. از این رو این افراد در صورت تمایل برای مصرف هندوانه حتما باید با مشورت پزشک اقدام به این کار کنند.

افراد سرد مزاج و دارای آلرژی

طبع هندوانه سرد و تر است و برای افرادی که سرد مزاج هستند می تواند مشکلاتی مانند درد مفاصل و ضعف بدنی ایجاد کند. افرادی که آلرژی و حساسیت فصلی دارند باید حتما قبل از مصرف هندوانه با متخصص تغذیه مشورت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی , طرز تهیه سالاد یونانی , دستور سالاد یونانی , shghn d khkd

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که به خاطر طعم خوبش در کشور عزیزمان ایران هم فراگیر شده است. سالاد یونانی یک سالاد سالم و مفید محسوب می شود که می تواند به عنوان یک شام سبک هم سرو شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد یونانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد یونانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد یونانی
گوجه فرنگی ۴ عدد
خیار ۲ عدد
پیاز قرمز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
زیتون سیاه ۸ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک به اندازه دلخواه
آب لیمو به اندازه دلخواه
نمک به اندازه دلخواه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم. در ادامه خیار را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را کمی درشت تر از سالاد شیرازی خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم.

پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف استفاده کنید.

این کار باعث می شود سالاد رنگارنگ شود و زیبایی بیشتری داشته باشد. هسته های زیتون های سیاه را خارج می کنیم و پس از نصف کردن از وسط به سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله روغن زیتون را به همراه سرکه ، آبلیمو و مقداری نمک اضافه می کنیم.

مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس پنیر فتا را به صورت مکعب های کوچک خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم.  پس از آماده شدن سالاد آنرا برای مدتی در یخچال قرار می دهیم ، سپس سرو می کنیم.

در صورت تمایل می توانید مقداری جعفری و شوید هم به سالاد خود اضافه کنید. برای این منظور مقداری سبزی معطر خرد کنید و پس از اینکه سالاد آماده شد روی آن بپاشید. اینکار علاوه بر زیبایی سالاد ، طعم بهتری به آن می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب کوبیده

کباب کوبیده , طرز تهیه کباب کوبیده , دستور پخت کباب کوبیده , fhf fdni

کباب کوبیده یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ایران است. کباب کوبیده از غذاهایی است که پای ثابت بیشتر مجالس و مهمانی مهم است. کباب کوبیده به طور معمول با گوشت گوساله و گوسفند تهیه می شود ، البته کباب کوبیده گوسفندی محبوبیت بیشتری دارد. در این آموزش کامل ترین روش پخت کباب کوبیده را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب کوبیده تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب کوبیده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده
قلوه گاه گوسفند ۵۰۰ گرم
راسته گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست پیازها را می گیریم ، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در مرحله بعد آب پیاز را می گیریم و پیاز آب گرفته را در یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه گوشت قلوه گاه و راسته را با هم دو مرتبه چرخ می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و شروع به ورز دادن گوشت می کنیم. حدود ۱۰ دقیقه مواد را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند ، سپس مایه کباب را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

پس از خارج کردن گوشت از یخچال مجددا آنرا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. برای سیخ کردن مایه کباب یک کاسه آب سرد جلوی دستمان می گذاریم. مقدار از مایه کباب بر می داریم و از اطراف سیخ شروع به پوشش دادن می کنیم.

در پایان پس از اینکه سیخ گرفتن کباب تمام شد با فشار دست بالا و پایین مایه کوبیده را به سیخ می چسبانیم. پس از اینکه تمام مایه کوبیده را سیخ گرفتیم ، سیخ های کباب را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مجددا استراحت کند.

پس از گذشت این زمان منقل ذغال را آماده می کنیم و پس از اینکه ذغال ها کاملا روشن شدند سیخ ها را روی منقل می چینیم. اجازه می دهیم کباب ها کمی خودشان را بگیرند سپس اقدام به چرخاندن کباب ها می کنیم تا یکنواخت کباب شوند.

در ادامه گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و سیخ می کنیم. در کنار منقل قرار می دهیم تا کباب شوند. پس از آماده شدن کباب کوبیده آنرا به همراه گوجه فرنگی ها کباب شده به صورت داغ با نان یا برنج سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه نان شیرمال

نان شیرمال مغز دار ساده , طرز تهیه نان شیرمال ترکی و ترکیه ای , دستور پخت نان شیرمال خانگی , khk advlhg

نان شیرمال یکی از انواع نان سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به فطیر دارد. تفاوت نان شیرمال با فطیر این است که برای تهیه خمیر فطیر از آب استفاده می شود ولی برای نان شیرمال از شیر استفاده می شود. البته این دو نوع نان تفاوت های ظاهری هم با هم دارند. جالب است بدانید نان شیرمال یکی از مهم ترین سوغاتی های شهر سمنان است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر نان شیرمال تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه نان شیرمال در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم نان شیرمال
آرد گندم ۳ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ لیوان
کشمش ¼ لیوان
شکر ¾ لیوان
کره ۱۵۰ گرم
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پودر خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری شکر در یک ظرف مناسب می ریزیم. اجازه می دهیم مایه خمیر کمی استراحت کند تا وَر بیاید. برای ور آمدن خمیر مایه ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ، سپس یک کاسه جادار انتخاب می کنیم و خمیر مایه را پس از آماده شدن به همراه یک عدد تخم مرغ ، کره ، شیر ، شکر و نمک داخل کاسه می ریزیم و به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. پس از اینکه خمیر شکل گرفت کشمش را اضافه می کنیم و خمیر را در حدی ورز می دهیم تا مواد آن کاملا یکدست شوند.

خمیر ما باید لطیف و نرم باشد و اگر کمی هم به دست بچسبد مشکلی نیست. پس از ورز دادن خمیر آنرا به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یک ظرف که قبلا با روغن چرب کرده ایم قرار می دهیم ، سپس ظرف را در یک جای گرم می گذاریم تا خمیر استراحت کند.

پس از اینکه خمیر آماده شد آنرا به سلیقه خود شکل می دهیم. مثلا می توانید به صورت ساده با وردنه خمیر را تخت کنیم و از خمیر با قالب های دلخواه قالب بزنیم یا اینکه از روش های خاص تری مانند بافتن خمیر استفاده کنیم.

پس از اینکه خمیر را به شکل دلخواه قالب زدیم ، آنرا در سینی فر می چینیم. در یک کاسه کوچک ۱ زرده تخم مرغ را به همراه ۵۰ گرم کره آب شده مخلوط می کنیم و با قلمو روی خمیر ها می زنیم. در این مرحله ۳۰ دقیقه به خمیرها استراحت می دهیم.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیرها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فری که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار می دهیم تا بپزند. یک ظرف آب هم داخل فر قرار می دهیم تا با بخار آب نان ها خشک نشوند.

در پایان شعله بالای فر را روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی رنگ شود. پس از خارج کرده سینی از داخل فر اجازه می دهیم نان ها کمی خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.

نکات تهیه نان شیرمال

نان شیرمال بافته شده

شاید در نگاه اول کار سختی به نظر برسد اما تهیه نان شیرمال با این روش بسیار آسان است. برای تهیه نان شیرمال بافته شده سه یا چهار تکه خمیر را به شکل لوله ای با طول ۳۰ سانتی متر شکل می دهیم. سپس مانند بافتن مو خمیرها را به هم می بافیم و در سینی فر قرار می دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

حال دل با تو گفتنم هوس است

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر حال دل با تو گفتنم هوس است

فال حافظ

حال دل با تو گفتنم هوس است

خبر دل شنفتنم هوس است

طمع خام بین که قصه فاش

از رقیبان نهفتنم هوس است

شب قدری چنین عزیز شریف

با تو تا روز خفتنم هوس است

وه که دردانه‌ای چنین نازک

در شب تار سفتنم هوس است

ای صبا امشبم مدد فرمای

که سحرگه شکفتنم هوس است

از برای شرف به نوک مژه

خاک راه تو رفتنم هوس است

همچو حافظ به رغم مدعیان

شعر رندانه گفتنم هوس است

معنی فال

کارهایی که انجام می دهید زیرکانه است و کسی سر از کار شما در نمی آورد. البته این موضوع اصلا بد نیست ، فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت نباید به کسی آسیب برسانید. در پایان این را بدانید اگر کارهایتان را با توکل بر خداوند متعادل انجام دهید و همچنین به کسی آسیب نرسانید مطئمن باشید که انشاءالله موفق خواهید شد.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

باقالی پلو با ماهیچه مجلسی , طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه خاله خانم , دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه پسران کریم

باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای مجلسی و قدیمی ایرانی است که برای مجالس و مهمانی های خاص مانند جشن عروسی تدارک دیده می شود. این غذای پر طرفدار با روش های مختلفی تهیه می شود که ما در این آموزش یکی از کامل ترین روش های پخت باقالی پلو با ماهیچه را به همراه توضیحات کامل آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر باقالی پلو با ماهیچه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم باقالی پلو با ماهیچه
ماهیچه ۵۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
باقلا سبز ۱ لیوان
شوید خشک ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و پس از خرد کردن پیاز ها به صورت خلالی ، آنها را به همراه مقداری روغن مایع در قابلمه می ریزیم. تفت دادن پیاز ها را ادامه می دهیم تا نرم شود. در ادامه ماهیچه ها را به خوبی تمیز می کنیم و می شوییم.

پس از شستشوی ماهیچه ها ، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا حدود ۱۵ دقیقه گوشت به آرامی بپزد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه ماهیچه ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

در این مرحله نیمی از سیرها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به ماهیچه ها اضافه می کنیم. در مرحله بعد به اندازه ای آب داخل قابلمه می ریزیم که کاملا روی ماهیچه ها را بپوشاند.

سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز است تا ماهیچه ها به آرامی مغز پخت شوند. سعی کنید مقداری آب داخل قابلمه بریزید که دیگر نیاز نباشد دوباره آب اضافه کنید

در صورتی که آب کمی اضافه کنید و مجبور باشید دوباره آب داخل قابلمه ماهیچه ها بریزید روی طعم غذا تاثیر می گذارد. البته در صورتی که مجبور شدید آب اضافه کنید حتما آب جوش اضافه کنید تا تاثیر کمتر روی طعم غذا بگذارد.

پس از اینکه کارمان با ماهیچه ها تمام شد به سراغ تهیه باقالی پلو می رویم. برای این منظور باقلا ها را از وسط جدا می کنیم و به خوبی می شوییم ، سپس در صورت تمایل خرد می کنیم. در ادامه باقلاها را به مدت ۱ ساعت در آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند.

در مرحله بعد برنج را خیس می کنیم و یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم . مقداری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد برنج را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی نرم شود.

زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت باقلا ها را به همراه مقداری روغن داخل یک تابه لبه دار بزرگ می ریزیم و پس از کمی تفت داده سیرهای باقیمانده را خرد و اضافه می کنیم.

مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد می زنیم و پس از کمی تفت دادن باقلاها ، برنج آبکش شده را به همراه شوید خشک اضافه می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

برای ته دیگ به دلخواه می توانیم از سیب زمینی حلقه شده یا نان لواش استفاده کنیم. در ادامه مخلوط برنج و باقلا را اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس حرارت را کم می کنیم.

و نصف لیوان مخلوط آب و روغن مایع به برنج اضافه می کنیم ، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا بخار از قابلمه خارج نشود و برنج به خوبی دم بکشد. در پایان پس از آماده شدن باقالی پلو و ماهیچه ، غذا را سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

فال حافظ

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

بیار باده که بنیاد عمر بر بادست

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

چه گویمت که به میخانه دوش مست و خراب

سروش عالم غیبم چه مژده‌ها دادست

که ای بلندنظر شاهباز سدره نشین

نشیمن تو نه این کنج محنت آبادست

تو را ز کنگره عرش می‌زنند صفیر

ندانمت که در این دامگه چه افتادست

نصیحتی کنمت یاد گیر و در عمل آر

که این حدیث ز پیر طریقتم یادست

غم جهان مخور و پند من مبر از یاد

که این لطیفه عشقم ز ره روی یادست

رضا به داده بده وز جبین گره بگشای

که بر من و تو در اختیار نگشادست

مجو درستی عهد از جهان سست نهاد

که این عجوز عروس هزاردامادست

نشان عهد و وفا نیست در تبسم گل

بنال بلبل بی دل که جای فریادست

حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ

قبول خاطر و لطف سخن خدادادست

معنی فال

در ذهن شما آرزوهای محال و غیرممکن زیادی وجود دارد که خودتان هم می دانید غیر ممکن هستند ولی باز هم در رویا به سر می برید. بهتر است از خیال بافی دست بردارید و در واقعیت از فرصت های خود نهایت استفاده را ببرید. شما انسان توانایی هستید و با توکل بر خداوند متعال می توانید به موفقیت هایی زیادی برسید ، پس از همین امروز فرصت ها را غنیمت بشمارید.

غزل تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فال حافظ

فال حافظ , فال حافظ اصلی , فال حافظ کامل , فال حافظ از دیوان , فال حافظ مستانه

فال حافظ شیرازی

فال حافظ یکی از محبوب ترین فال ها نزد ایرانیان است. از قدیم الایام در روزهای خاصی مانند عید نوروز و شب یلدا حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ در میان ایرانیان مرسوم بوده است. شاید کمتر خانه ای را پیدا کنید که در آن یک دیوان حافظ یافت نشود.

البته با پیشرفت تکنولوژی همه چیز رنگ و بوی دیگری گرفته است که فال حافظ هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه به راحتی می توانید به صورت آنلاین فال حافظ بگیرید. در ادامه برای گرفتن فال حافظ خود بصورت آنلاین با همدوره همراه باشید.

fale hafez , فال حافظ پیچک , فال حافظ اصلی با تفسیر , فال حافظ کامل , thg phtz advhcd

آداب گرفتن فال حافظ

برای گرفتن فال حافظ ابتدا به نیتی که دارید فکر کنید سپس یک صلوات و فاتحه برای شادی روح حافظ شیرازی نثار نمایید ، سپس روی دکمه گرفتن فال کلیک نمایید. انشالله هر آنچه به خیر و صلاح شماست برایتان آشکار گردد.

گرفتن فال

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

رواق منظر چشم من آشیانه توست

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر رواق منظر چشم من آشیانه توست

فال حافظ

رواق منظر چشم من آشیانه توست

کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

به لطف خال و خط از عارفان ربودی دل

لطیفه‌های عجب زیر دام و دانه توست

دلت به وصل گل ای بلبل صبا خوش باد

که در چمن همه گلبانگ عاشقانه توست

علاج ضعف دل ما به لب حوالت کن

که این مفرح یاقوت در خزانه توست

به تن مقصرم از دولت ملازمتت

ولی خلاصه جان خاک آستانه توست

من آن نیم که دهم نقد دل به هر شوخی

در خزانه به مهر تو و نشانه توست

تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار

که توسنی چو فلک رام تازیانه توست

چه جای من که بلغزد سپهر شعبده باز

از این حیل که در انبانه بهانه توست

سرود مجلست اکنون فلک به رقص آرد

که شعر حافظ شیرین سخن ترانه توست

معنی فال

شما انسان خوبی هستید و اقبال بلندی دارید. در آینده موفقیت های زیادی به دست خواهید آورد. توکل بر خداوند متعال را فراموش نکنید. در هر جایی و هر کاری که خداوند متعال با شما همراه باشد مطمئن باشید به موفقیت خواهید رسید. خود را برای روزهای آینده آماده کنید زیرا موفقیت های چشمگیری منتظر شما هستند.

غزل های تصادفی


:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست

معنی و تفسیر فال حافظ دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست

فال حافظ

دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست

گفت با ما منشین کز تو سلامت برخاست

که شنیدی که در این بزم دمی خوش بنشست

که نه در آخر صحبت به ندامت برخاست

شمع اگر زان لب خندان به زبان لافی زد

پیش عشاق تو شب‌ها به غرامت برخاست

در چمن باد بهاری ز کنار گل و سرو

به هواداری آن عارض و قامت برخاست

مست بگذشتی و از خلوتیان ملکوت

به تماشای تو آشوب قیامت برخاست

پیش رفتار تو پا برنگرفت از خجلت

سرو سرکش که به ناز از قد و قامت برخاست

حافظ این خرقه بینداز مگر جان ببری

کاتش از خرقه سالوس و کرامت برخاست

معنی فال

در انجام کارها و تصمیم های مهم زندگی تان به شک افتاده اید و این اصلا خوب نیست. قبل از هر کاری در مورد کاری که می خواهید انجام دهید تحقیق کنید سپس کار درست را انجام دهید و به حرف های نا امید کننده اطرافیان گوش ندهید. اگر با جدیت تصمیم گیری کنید و کارهای خود را انجام دهید مطمئنا موفق خواهید شد.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر ساقیا آمدن عید مبارک بادت

فال حافظ

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

وان مواعید که کردی مرواد از یادت

در شگفتم که در این مدت ایام فراق

برگرفتی ز حریفان دل و دل می‌دادت

برسان بندگی دختر رز گو به درآی

که دم و همت ما کرد ز بند آزادت

شادی مجلسیان در قدم و مقدم توست

جای غم باد مر آن دل که نخواهد شادت

شکر ایزد که ز تاراج خزان رخنه نیافت

بوستان سمن و سرو و گل و شمشادت

چشم بد دور کز آن تفرقه‌ات بازآورد

طالع نامور و دولت مادرزادت

حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح

ور نه طوفان حوادث ببرد بنیادت

معنی فال

به لطف خدا سختی های شما به پایان رسیده است و زمان شادی و کامروایی بسیار نزدیک است. به این دلیل که در گذشته از نظر مالی ضعیف بودید در آینده می توانید ارزش ثروتی که به دست می آوردید را بهتر بدانید. در دورانی که به لطف خداوند متعال روزی شما افزایش می یابد ، فقرا را فراموش نکنید و آنها را نیز در موفقیت خود سهیم کنید.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت سکنجبین

شربت سکنجبین با عسل , طرز تهیه شربت سکنجبین با شکر , دستور شربت سکنجبین خانگی

شربت سکنجبین یکی از قدیمی ترین شربت های ایرانی است که قدمت زیادی دارد. این شربت علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، می تواند یک نوشیدنی مفید برای رفع عطش در ماه رمضان هم باشد. البته ما ایرانیان بیشتر سنکجبین را به همراه کاهو مصرف می کنیم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۶ نفر شربت سکنجبین تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت سکنجبین در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت سکنجبین
آب ۲ لیوان
شکر ۵۰۰ گرم
سرکه سفید ۵۰ گرم
نعناع ۵۰ گرم

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و آب را داخلش می ریزیم. پس از این کار شکر را اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا با حرارت ملایم شکر کاملا در آب حل شود. در ادامه نعناع را می شوییم و با نخ به هم می بندیم.

به این دلیل نعناع ها را به هم می بندیم که در زمان جوشیدن شربت داخل شربت پخش نشوند و در پایان راحت تر خارج شان کنیم. پس از اضافه کردن نعناع ها باید صبر کنیم تا عصاره نعناع وارد شربت شود و شربت به غلظت کافی برسد.

در صورتی که از طعم نعناع خوشتان نمی آید می توانید نعناع را از مواد شربت حذف کنید. برای اینکه متوجه شوید غلظت شربت مناسب است با یک ملاقه مقداری شربت بردارید و کمی صبر کنید تا سرد شود سپس ملاقه را برگردانید.

در صورتی که شربت به سختی از ملاقه ریخت غلظت شربت شما کافی است و می توانید سرکه را اضافه کنید. پس از اضافه کردن سرکه اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

پس از اینکه شربت کمی خنک شد آنرا صاف می کنی و در شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای مصرف هم مقدار کمی از شربت ( ۱ قاشق غذاخوری ) را داخل یک لیوان آب سرد می ریزیم و پس از مخلوط کردن شربت ، مصرف می کنیم.

نکات تهیه شربت سکنجبین

استفاده از عسل

جالب است بدانید برای تهیه شربت سکنجبین سنتی و اصلی از عسل تهیه می شده است. در صورتی که تمایل دارید شما هم این شربت را با عسل تهیه نمایید می توانید شکر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن ۵۰۰ گرم عسل اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

معنی و تفسیر فال حافظ سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

فال حافظ

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت

تنم از واسطه دوری دلبر بگداخت

جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت

سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع

دوش بر من ز سر مهر چو پروانه بسوخت

آشنایی نه غریب است که دلسوز من است

چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت

خرقه زهد مرا آب خرابات ببرد

خانه عقل مرا آتش میخانه بسوخت

چون پیاله دلم از توبه که کردم بشکست

همچو لاله جگرم بی می و خمخانه بسوخت

ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم

خرقه از سر به درآورد و به شکرانه بسوخت

ترک افسانه بگو حافظ و می نوش دمی

که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت

معنی فال

با راهی که پیش گرفته دوستان و یاران نزدیک خود را از دست خواهید داد. عصبانیت و تندخویی با افراد مورد علاقه تان فقط باعث می شود آنها از دست شما رنجیده خاطر شوند. هیچ غریبه ای غمخوار شما نیست پس اطرافیانتان را از خود دور نکنید. به دنبال آرزوهای عجیب و کارهای غیر ممکن نباشید و با واقعیت کنار بیایید. در پایان مژده ای برای شما هست که کارهایتان در آینده روبراه خواهند شد البته تلاش و توکل به خداوند متعال را فراموش نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی , مربا توت فرنگی , طرز تهیه مربای توت فرنگی , دستور پخت مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی یک از مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. جالب است بدانید که مربا توت فرنگی به خاطر ظاهر جذابش می توانید باعث شود که اشتهای شما باز شود. در این آموزش کامل ترین دستور طرز تهیه مربای توت فرنگی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربای توت فرنگی به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربای توت فرنگی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای توت فرنگی
توت فرنگی ۵۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا توت فرنگی ها را با دقت تمیز می کنیم ، سپس آنها را می شوییم و با کارد از وسط نصف می کنیم. یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و توت فرنگی ها را داخل قابلمه می ریزیم. در مرحله بعد شکر را لا به لای توت فرنگی ها می پاشیم.

و توت فرنگی ها را زیر و رو می کنیم تا شکر به تمام نقاط توت فرنگی ها نفوذ کند. قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها آب بیندازند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و روی حرارت متعادل قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه به جوش بیاید.

در این مرحله روی مربا کمی کف می کند که می توانیم در چند مرحله با کف گیر ، کف های موجود روی توت فرنگی ها را بگیریم. پس از اینکه شربت موجود در مربا غلظت کافی را به دست آورد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در این مرحله آبلیمو را به مربا اضافه می کنیم و به خوبی با مربا مخلوط می کنیم ، آبلیمو باعث می شود که مربای ما شکرک نزد. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آبلیمو را زودتر اضافه کینم باعث تیره شدن رنگ مربا می شود.

نکته دیگر جهت جلوگیری از تیره شدن رنگ مربا این است که در زمان پخت مربا به هیچ وجه درب قابلمه را نگذاریم. در پایان اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کمی خنک شود سپس درون شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات تهیه مربای توت فرنگی

علت کپک زدن

اگر مربا را زود از روی حرارت بر داریم به طوری که توت فرنگی ها کاملا نپخته باشد و شربت آن هم به غلظت کافی نرسیده باشد ممکن است خیلی زود مربای ما کپک بزند. دلیل دیگری که می تواند باعث کپک زدن مربا توت فرنگی شود اینست که شکر مربا به اندازه کافی نباشد.

علت شکرک زدن

مهم ترین دلیل شکرک زدن مربای توت فرنگی این است که بیش از حد بجوشد و دیر از روی حرارت برداشته شود. دلایل دیگری هم هستند که باعث ایجاد شکرک در مربا شوند ، یکی دیگر از این دلایل این است که شکر مربا کم باشد.

برای رفع شکرک موجود در مربا ، آن را در یک قابلمه مناسب می ریزیم ، سپس مقداری آب جوش و آبلیمو به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا چند قُل بزند سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه فالوده

فالوده , طرز تهیه فالوده , دستور فالوده

فالوده یکی از دسرهای سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود که طرفداران بسیار دارد. این دسر خوشمزه به صورت تنها یا با بستنی سنتی سرو می شود. معروف ترین نوع فالوده متعلق به شهر شیراز است که با نام فالوده شیرازی شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر فالوده تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه فالوده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم فالوده
نشاسته ۳۰۰ گرم
آب ۴ لیوان
شکر ۱ لیوان
گلاب ¼ لیوان
لیمو ترش ۱ عدد
شربت آلبالو برای تزیین

دستور طرز تهیه

برای تهیه شربت فالوده ابتدا ۲ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود. پس از اینکه شربت کاملا غلیظ شد ، گلاب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی روی حرارت بماند.

پس از اضافه کردن شربت اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس از روی حرارت بر می داریم. شربت را در دمای محیط قرار می دهیم تا سرد شود سپس درون یک کاسه می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

پس از اینکه شربت به طور کامل یخ زد آن را از فریزر خارج می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پودر شود. یخ پودر شده را مجددا در کاسه ای می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا حالتش را از دست ندهد و به صورت پودر باقی بماند.

پس از اینکه پودر یخ آماده شد به سراغ تهیه رشته های فالوده می رویم. نشاسته را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه تبخیر شود و نشاسته غلیظ و کشدار شود.

پس از اینکه نشاسته غلیظ و کشدار شد آنرا درون یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و با فشار نشاسته را از سوراخ های آبکش رد می کنیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. هر چه سوراخ های آبکش کوچکتر باشد فالوده زیباتری در پایان کار خواهیم داشت.

یک ظرف حاوی آب و یخ فراوان زیر رشته های فالوده قرار می دهیم تا بعد از خارج شدن از آبکش داخل آب یخ ریخته شوند. ضمنا با دست رشته ها را در آب یخ زیر و رو می کنیم تا در اثر سرمای آب یخ حالت بگیرند و سفت شوند.

یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یخ پودر شده را داخلش می ریزیم . در ادامه رشته ها را از داخل آب یخ خارج می کنیم و در ظرف یخ پودر شده می ریزیم. یخ پودر شده را با رشته های فالوده مخلوط می کنیم تا کل نقاط شان را در بر بگیرد.

در این مرحله پس از کشیدن فالوده در ظرف مناسب ، آب لیمو ترش را به فالوده اضافه می کنیم و سرو می کنیم. توجه داشته باشید که می توانید از طعم های متفاوتی مثل شربت آلبالو برای خوشمزه تر کردن فالوده خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

معنی و تفسیر فال حافظ خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

فال حافظ

خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت

به قصد جان من زار ناتوان انداخت

نبود نقش دو عالم که رنگ الفت بود

زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت

به یک کرشمه که نرگس به خودفروشی کرد

فریب چشم تو صد فتنه در جهان انداخت

شراب خورده و خوی کرده می‌روی به چمن

که آب روی تو آتش در ارغوان انداخت

به بزمگاه چمن دوش مست بگذشتم

چو از دهان توام غنچه در گمان انداخت

بنفشه طره مفتول خود گره می‌زد

صبا حکایت زلف تو در میان انداخت

ز شرم آن که به روی تو نسبتش کردم

سمن به دست صبا خاک در دهان انداخت

من از ورع می و مطرب ندیدمی زین پیش

هوای مغبچگانم در این و آن انداخت

کنون به آب می لعل خرقه می‌شویم

نصیبه ازل از خود نمی‌توان انداخت

مگر گشایش حافظ در این خرابی بود

که بخشش ازلش در می مغان انداخت

جهان به کام من اکنون شود که دور زمان

مرا به بندگی خواجه جهان انداخت

معنی فال

از حسودی کردن و انسان های حسود دوری کنید که ممکن است برایتان مشکلاتی به وجود آورند. با امید بیشتری به آینده و زندگی فکر کنید و گرفتار زیبایی های زودگذر نشوید. مشکلاتی را که به وجود آورده اید بپذیرید و با تحمل و صبر حل شان کنید. آینده ای درخشان در انتظارتان است ، خدا را فراموش نکنید و در هر حال از او کمک بخواهید.



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه قارچ کبابی

قارچ کبابی , کباب قارچ , طرز تهیه قارچ کبابی , دستور پخت قارچ کبابی , rhv fhfd

قارچ کبابی یکی از پیش غذاهای خوشمزه و سالم است که اخیرا به دلیل فراگیر شدن مصرف قارچ ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای تهیه این پیش غذای خوشمزه کافیست قارچ ها را طعم دار نموده ، سپس به صورتی کبابی طبخ کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قارچ کبابی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قارچ کبابی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قارچ کبابی
قارچ ۸ عدد
لیمو ترش ۲ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه قارچ کبابی بهتر است از قارچ های یک اندازه و با کیفیت استفاده کنید. این کار باعث می شود علاوه بر کیفیت کباب ، ظاهر قارچ کباب شما نیز بهتر و زیباتر باشد. ابتدا قارچ ها را به خوبی تمیز می کنیم و می شوییم.

در ادامه قارچ ها را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و با کارد از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و قارچ ها را داخل کاسه می ریزیم. آب لیمو ترش ها را می گیریم و به قارچ ها اضافه می کنیم.

در ادامه روغن زیتون را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قارچ ها اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. پس از اینکه قارچ ها را با مواد خوب مخلوط کردیم یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آنرا در یخچال می گذاریم.

قارچ ها برای اینکه طعم بگیرند حداقل یک ساعت باید داخل یخچال باشند. پس از گذشت این مدت قارچ ها را از یخچال خارج می کنیم و سیخ می کنیم. قارچ ها را می توانیم روی شعله اجاق گاز یا ذغال کباب کنیم. از قارچ کباب به عنوان یک شام سبک هم می توانیم استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

گفتم ای سلطان خوبان رحم کن بر این غریب

معنی و تفسیر فال حافظ گفتم ای سلطان خوبان رحم کن بر این غریب

فال حافظ

گفتم ای سلطان خوبان رحم کن بر این غریب

گفت در دنبال دل ره گم کند مسکین غریب

گفتمش مگذر زمانی گفت معذورم بدار

خانه پروردی چه تاب آرد غم چندین غریب

خفته بر سنجاب شاهی نازنینی را چه غم

گر ز خار و خاره سازد بستر و بالین غریب

ای که در زنجیر زلفت جای چندین آشناست

خوش فتاد آن خال مشکین بر رخ رنگین غریب

می‌نماید عکس می در رنگ روی مه وشت

همچو برگ ارغوان بر صفحه نسرین غریب

بس غریب افتاده است آن مور خط گرد رخت

گر چه نبود در نگارستان خط مشکین غریب

گفتم ای شام غریبان طره شبرنگ تو

در سحرگاهان حذر کن چون بنالد این غریب

گفت حافظ آشنایان در مقام حیرتند

دور نبود گر نشیند خسته و مسکین غریب

معنی فال

اکنون شما به موفقیت و سعادت رسیده اید و این تمام ماجرا نیست ، زیرا خداوند هنوز هم به شما لطف می کند و موفقیت های بیشتری در آینده کسب خواهید کرد. توجه داشته باشید که کسی که در راه موفقیت به شما کمک می کند خدای متعادل است و نباید در این راه به خود مغرور شوید. در این زمان مسافرت برای شما شانس های جدید می آورد.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

رونق عهد شباب است دگر بستان را

معنی و تفسیر فال حافظ رونق عهد شباب است دگر بستان را

فال حافظ

رونق عهد شباب است دگر بستان را

می‌رسد مژده گل بلبل خوش الحان را

ای صبا گر به جوانان چمن بازرسی

خدمت ما برسان سرو و گل و ریحان را

گر چنین جلوه کند مغبچه باده فروش

خاکروب در میخانه کنم مژگان را

ای که بر مه کشی از عنبر سارا چوگان

مضطرب حال مگردان من سرگردان را

ترسم این قوم که بر دردکشان می‌خندند

در سر کار خرابات کنند ایمان را

یار مردان خدا باش که در کشتی نوح

هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را

برو از خانه گردون به در و نان مطلب

کان سیه کاسه در آخر بکشد مهمان را

هر که را خوابگه آخر مشتی خاک است

گو چه حاجت که به افلاک کشی ایوان را

ماه کنعانی من مسند مصر آن تو شد

وقت آن است که بدرود کنی زندان را

حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی

دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

معنی فال

شما انسان خوب و بی آزاری بوده اید. در آینده ای نزدیک همه چیز بر وفق مراد شما خواهد بود ، البته این فرصت هم مانند همه فرصت ها گذراست و باید به خوبی قدرش را بدانید و از آن استفاده کنید. زیاد به دنبال مال دنیا نباشید زیرا خودش به سمت شما می آید. از گذشته تاریکی که در زندگی شخصی داشته اید خداحافظی کنید و با امید به خدا آینده ای روشن بسازید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شربت تخم شربتی

شربت تخم شربتی , طرز تهیه شربت تخم شربتی , دستور شربت تخم شربتی

شربت تخم شربتی یکی از شربت های مفید ایرانی است که علاوه بر رفع تشنگی فواید بسیاری برای بدن دارد. این شربت پس از مصرف باعث می شود که فرد مصرف کننده به مدت طولانی تشنه نشود و به همین جهت برای ماه رمضان بسیار مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر شربت تخم شربتی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت تخم شربتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت تخم شربتی
آب خنک ۴ لیوان
تخم شربتی ۴ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
زعفران دم کرده به اندازه کافی
شکر به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا برای لعاب دار شدن و تمیز کردن تخم شربتی ، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه درون یک کاسه آب می ریزیم. پس از اینکه ۱۰ دقیقه گذشت به آرامی تخم شربتی را از داخل آب بر می داریم. این مرحله را باید با دقت انجام دهیم تا شن های ریز وارد شربت نشوند.

پس از اینکه تخم شربتی ها تمیز شدند آنها را داخل یک پارچ بزرگ می ریزیم ، سپس ۴ لیوان آب خنک اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را می گیریم و به شربت اضافه می کنیم. در مرحله آخر هم شکر را اضافه می کنیم.

اضافه کردن زعفران به این شربت به صورت دلخواه است ، در صورت تمایل مقداری زعفران دم کرده هم به شربت اضافه می کنیم و مواد شربت را خوب مخلوط می کنیم تا شکر به صورت کامل در آب حل شود سپس به صورت خنک نوش جان می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دل می رود ز دستم صاحب دلان خدا را

معنی و تفسیر فال حافظ دل می رود ز دستم صاحب دلان خدا را

فال حافظ

دل می رود ز دستم صاحب دلان خدا را

دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز

باشد که بازبینم دیدار آشنا را

ده روزه مهر گردون افسانه است و افسون

نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا

در حلقه گل و مل خوش خواند دوش بلبل

هات الصبوح هبوا یا ایها السکارا

ای صاحب کرامت شکرانه سلامت

روزی تفقدی کن درویش بی‌نوا را

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

با دوستان مروت با دشمنان مدارا

در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند

گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را

آن تلخ وش که صوفی ام الخبائثش خواند

اشهی لنا و احلی من قبله العذارا

هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی

کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را

سرکش مشو که چون شمع از غیرتت بسوزد

دلبر که در کف او موم است سنگ خارا

آیینه سکندر جام می است بنگر

تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا

خوبان (ترکان) پارسی گو بخشندگان عمرند

ساقی بده بشارت رندان پارسا را

حافظ به خود نپوشید این خرقه می آلود

ای شیخ پاکدامن معذور دار ما را

معنی فال

شما انسانی با باطن پاک هستید اما مردم از خوش قلبی شما بی خبر هستند و به همین دلیل شما را به خوبی نمی شناسند. این موضوع باعث رنجش و ناراحتی شما شده است. البته نا امید نباشید چون با توکل بر خدا و صبر می توانید در مسیری که پا گذاشته اید موفق شوید. ضمن اینکه خورشید برای همیشه پشت ابر نمی ماند و همه متوجه نیت خیر و خوش قلبی شما می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی , طرز تهیه سبزی پلو با ماهی , دستور پخت سبزی پلو با ماهی , sfcd g fh lhid

سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که در مناسبت های خاص مثل شب عید نوروز هم تهیه می شود. سبزی پلو با ماهی علاوه بر اینکه یک غذای سالم است می تواند به عنوان یک غذای مجلسی در مراسم ها و مهمانی ها مورد استفاده قرار بگیرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سبزی پلو با ماهی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سبزی پلو با ماهی
برنج ۴ پیمانه
ماهی ۴ عدد
سبزی پلویی ۴۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
لیمو ترش ۲ عدد
ادویه ماهی به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سبزی پلویی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. سپس سبزی ها را به همراه مقداری روغن داخل یک تابه می ریزیم و خوب تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند ، توجه داشته باشید نیاز نیست که سبزی ها را به صورت کامل سرخ کنید.

فقط کافیست سبزی ها را مقداری تفت دهید تا آب اضافی شان تبخیر شود و کمی سرخ شوند. در مرحله بعدی برنج را با مقداری آب و نمک می خیسانیم تا کمی نرم شود. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و برنج خیس خورده را به همراه چند لیوان آب و کمی نمک درون قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. باید زمانی برنج را آبکشی کنیم که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن سفت باشد. پس از اینکه برنج جوشید آنرا آبکشی می کنیم. ته قابلمه کمی روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود.

برای ته دیگ سبزی پلو می توانیم به دلخواه از سیب زمینی یا نان لواش استفاده کنیم. پس از قرار دادن ته دیگ در کف قابلمه ، مقداری برنج کف قابلمه می ریزیم و کمی سبزی اضافه می کنیم و با برنج مخلوط می کنیم.

به هیمن صورت به صورت لایه لایه تمام برنج را با سبزی مخلوط می کنیم. سیر ها را هم به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و لا به لای برنج قرار می دهیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا غذا بخار کند سپس نصف لیوان آب و روغن به برنج می دهیم.

در ادامه حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا بخار قابلمه خارج نشود و برنج به خوبی دم بکشد. در مرحله بعد ماهی ها را پس از تمیز کردن و خرد کردن با مقداری ادویه ماهی ، زردچوبه ، نمک و آب ۲ لیمو ترش طعم دار می کنیم.

سپس روی ظرف ماهی ها یک سلفون می کشیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان ماهی ها را در روغن سرخ می کنیم و پس از دم کشیدن برنج با سبزی پلو سرو می کنیم.

نکات تهیه سبزی پلو

سبزی پلویی

سبزی پلویی از تره ، جعفری ، گشنیز و شوید تشکیل می شود. البته توجه داشته باشید که در برخی مناطق از سبزی های معطر کوهی مانند تره کوهی هم برای تهیه سبزی پلو استفاده می شود که باعث طعم بهتر این غذا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای هویج

مربای هویج , مربا هویج , طرز تهیه مربای هویج , دستور پخت مربای هویج , lvfhd i d

مربای هویج یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین صبحانه های ایرانی است. امروزه با اینکه تقریبا از تمام میوه ها مربا تهیه می شود و تنوع مرباها خیلی بالا رفته است ولی مرباهایی مثل مربا هویج هنوز جایگاه ویژه و محبوب خود را از دست نداده اند. در این آموزش کامل ترین دستور طرز تهیه مربا هویج را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربای هویج به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربای هویج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای هویج
هویج ۵۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ لیوان
زعفران مقدار کمی
هل مقدار کمی

دستور طرز تهیه

ابتدا پوست هویج ها را می گیریم و آنها را در یک قابلمه مناسب رنده می کنیم. با توجه به سلیقه خود می توانید از رنده ریز یا درشت برای رنده کردن هویج ها استفاده نمایید.پس از اینکه هویج را رنده کردیم ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

اجازه می دهیم رنگ هویج های رنده شده کمی تغییر کند و بافت شان نرم شود ، سپس در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب ، گلاب ، زعفران ، آبلیمو و هل به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا شکر کاملا در آب حل شود.

و باقی مواد هم با هویج های رنده شده کاملا مخلوط شوند. یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. حدودا ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز است تا مربای هویج ما آماده شود.

برای اینکه متوجه شویم مربا کاملا جا افتاده است با یک قاشق کمی از شربت مربا را از داخل قابلمه بر می داریم و اجازه می دهیم سرد شود. اگر شربت غلظت داشت و به راحتی از قاشق نریخت مربا آماده است ولی اگر مانند آب براحتی از قاشق ریخت مربا باید روی حرارت بماند تا غلظتش بیشتر شود.

پس از اینکه مربا آماده شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا در دمای محیط خنک شود. در صورت تمایل در این مرحله می توانیم مقداری خلال بادام یا خلال پسته به آن اضافه کنیم. در پایان مربا را داخل شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات تهیه مربای هویج

علت کپک زدن

اگر مربا را زود از روی حرارت بر داریم به طوری که هویج آن کاملا نپخته باشد و شربت آن هم به غلظت کافی نرسیده باشد ممکن است خیلی زود مربای ما کپک بزند. دلیل دیگری که می تواند باعث کپک زدن مربا هویج شود اینست که شکر مربا به اندازه کافی نباشد.

علت شکرک زدن

مهم ترین دلیل شکرک زدن مربای هویج این است که بیش از حد بجوشد و دیر از روی حرارت برداشته شود. دلایل دیگری هم هستند که باعث ایجاد شکرک در مربا شوند ، یکی دیگر از این دلایل این است که شکر مربا کم باشد.

برای رفع شکرک موجود در مربا ، آن را در یک قابلمه مناسب می ریزیم ، سپس مقداری آب جوش و آبلیمو به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا چند قُل بزند سپس از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس شهادت حضرت علی

اس ام اس شهادت حضرت علی , جملات شهادت حضرت علی , شعر شهادت حضرت علی , متن شهادت حضرت علی , تسلیت شهادت حضرت علی

اس ام اس شهادت حضرت علی

اس ام اس شهادت حضرت علی

دل را ز شرار عشق سوزاند علی (ع)

یک عمر غریب شهر خود ماند علی (ع)

وقتی که شکافت فرق او در محراب

گفتند مگر نماز می خواند علی (ع)

شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام تسلیت باد

اس ام اس شهادت امام علی

باز امشب عشق تنها می شود

زخم سهم فرق مولا می شود

آفتاب عشق گلگون می شود

سینه ی سجاده پرخون می شود

پشت نخل آرزو خم می شود

داغ حسرت سهم آدم می شود

جاده می ماند غریب و بی سوار

ذوالفقار عدل می گیرد غبار

تسلیت شهادت حضرت علی

دنیای دنی جای کسی همچو علی نیست

آغشت به خون روی جهان‏تاب علی را

تا رد نکند خالق او خواهش او را

ز آن رنگ شهادت زده محراب علی را

اس ام اس تسلیت شهادت حضرت علی

با شور حسینى و صلابت حسنى در سوگ علی می گرییم.

دعایتان توشه ی بی برگی ما

التماس دعا

متن اداری و پیام تسلیت

خدایا!

بحق شهید شب های قدر

تقدیر ما را محبت و ولایت و پیروی

راه مولا علی علیه السلام رقم بزن

آمین

متن زیبا برای شهادت حضرت علی

بر روح تمام شیعیان تیغ زدند

بر مردترین مرد جهان تیغ زدند

خورشید به سینه، ماه برسر می زد

انگاربه فرق آسمان تیغ زدند

سالروز ضربت خوردن امام علی (ع) تسلیت باد

متن برای شهادت حضرت علی

به شهر کوفه در محراب طاعت

علی شد کشته در حال عبادت

ز پـور ملجم مردود کافر

بخون شد غوطه ور ساقی کوثر

متن شهادت حضرت علی

از ذکر علی مدد گرفتیم،

آن چیز که می شود گرفتیم

از بوته آزمایش عشق،

از نمره بیست صد گرفتیم

جملات شهادت حضرت علی

در برج ولامهر جهان تاب علی (ع) است

در شهر علوم نبی باب علی(ع) است

از اول خلقت بشر تا امروز

مظلوم ترین شهید محراب علی (ع) است

تسلیت شهادت حضرت علی

به شهر کوفه در محراب طاعت

علی شد کشته در حال عبادت

ز پـور ملجم مردود کافر

بخون شد غوطه ور ساقی کوثر

شعر شهادت حضرت علی

روا باشد که گردد آسمان زیر و زبر امشب

که شد فرق على شیر خدا شقّ القمر امشب

ز خون فرق حیدر دامن محراب گلگون شد

به خاک افتاد از بیداد نخلى بارور امشب



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه جوجه چینی

جوجه چینی , طرز تهیه جوجه چینی , دستور پخت جوجه چینی با سس تار تار

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه چینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم جوجه چینی
سینه مرغ ۲ عدد
ماءالشعیر کلاسیک ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ½ لیوان
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد گندم به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه سس جوجه چینی ابتدا شیر را روی حرارت قرار می دهیم تا ولرم شود ، سپس خمیر مایه فوری را به شیر ولرم اضافه می کنیم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و سفیده های تخم مرغ را به اندازه ای با همزن می زنیم که کف کند.

توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که وقتی کاسه حاوی سفیدها را بر گرداندیم ، سفیده از کاسه نریزد. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر کلاسیک به سفیده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه تخم مرغ و ماءالشعیر یکدست شدند ، مخلوط شیر و مایه خمیر و بکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعدی کم کم آرد گندم را اضافه می کنیم. باید به حدی آرد به مواد اضافه کنیم که غلظت سس به اندازه ماست باشد.

در پایان پس از اینکه سس جوجه چینی آماده شد کمی نمک و فلفل سیاه به آن می زنیم و برای مدت حداقل یک ساعت آنرا در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به صورت یک اندازه به شکل رشته هایی به عرض ۱ تا ۲ سانتی متر و طول ۳ تا ۴ سانتی متر برش می زنیم.

برای طعم دار کردن گوشت مرغ آنرا درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس پیاز را خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش ، نمک ، فلفل سیاه و کمی روغن مایع به گوشت مرغ اضافه می کنیم. مواد را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از اینکه سس حدود ۱ ساعت در یخچال ماند ، آنرا از یخچال خارج می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم ، تکه های مرغ را در سس می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید کم باشد تا جوجه ها مغز پخت شوند.

در پایان جوجه ها را پس از سرخ شدن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. در کنار جوجه چینی می توانیم مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم درست کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

غذا با گوشت چرخ کرده

غذا با گوشت چرخ کرده , غذاهای با گوشت چرخ کرده , پیش غذا با گوشت چرخ کرده , ybh fh aj vo vni

غذاهای با گوشت چرخ کرده تنوع زیادی دارند و به همین جهت می توانند درصد زیادی از فهرست غذایی ما را به خود اختصاص بدهند. البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد گوشت قرمز باعث مشکلاتی برای بدن می شود. در این مطلب قصد داریم فهرستی کامل از غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند را جمع آوری کنیم. در ادامه با آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه و مجلسی طبخ شده با گوشت چرخ کرده با همدوره همراه باشید.

۱ ) ناگت گوشت

۲ ) کوفته قلقلی

۳ ) همبرگر خانگی

۴ ) شامی کباب

۵ ) تاس کباب

۶ )  شامی سبزی

۷ ) چیز برگر

۸ ) کباب تابه ای

۹ ) کباب خلیج فارس

شما هم اگر نوعی غذا با گوشت چرخ کرده می شناسید که فکر می کنید جایش در این فهرست خالی است لطفا در قسمت نظرات اطلاع دهید تا به مرور زمان این فهرست را کامل تر کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس ولادت امام حسن مجتبی

ولادت امام حسن مجتبی , اس ام اس ولادت امام حسن مجتبی , تبریک ولادت امام حسن مجتبی

اس ام اس ولادت امام حسن مجتبی

اس ام اس ولادت امام حسن مجتبی

امام حسن مجتبی (ع) :

سرآمد عقل برخورد نیکو و شایسته با مردم است.

پیام تبریک ولادت امام حسن مجتبی

 ای تو با قلبم صمیمی یا حسن

تو کریم بن کریمی یا حسن

داری از زهرا نشان یا مجتبی

مهربانی دل رحیمی یا حسن

میلاد کریم اهل بیت مبارک

جملات ولادت امام حسن مجتبی

امام حسن مجتبی (ع) :

بخشش پیش از درخواست ، بزرگ‌ترین بزرگواری هاست

ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام

 این مه که به بستان ولایت آمد

 نوری ست که از بهر هدایت آمد

او آمده تا نور به شب ها بخشد

 روح شرف و عشق به دنیا بخشد

میلاد امام حسن علیه السلام بر شما مبارک باد

ولادت امام حسن مجتبی ع

سرشار شمیم اهل بیت آمده است

شادی به حریم اهل بیت آمده است

جوشان شده است چشمه فیض خدای

میلاد کریم اهل بیت آمده است

مسیج ولادت امام حسن مجتبی

امام حسن مجتبی (ع) :

گناه و اشتباه دیگران را به زودی سرزنش مکن

و میان او و اشتباهش راهی برای عذرخواهی قرار بده

اشعار ولادت امام حسن مجتبی

 آمد چو به نیمه ماه پرفیض صیام

شد طلعت مجتبی عیان چون مه تام

با روی حسن خوی حسن جلوه نمود

فرزند ابوالحسن امام بن امام

اس ام اس ولادت امام حسن مجتبی

بر ماه تمام ماه رحمت صلوات

بر نور جمال حُسن و حکمت صلوات

در سفره ی ماه رمضان فیض حَسن

بخشیده به عرش و فرش، نعمت، صلوات

میلاد امام حسن علیه السلام مبارک باد

پیامک ولادت امام حسن مجتبی

سلام ای حُسن عالمتاب، ‌ای روح سحر سیما

 سلام ای آیه مظلوم، ای غم، سوره زیبا

سلام ای دومین خورشید، ای روشن‌ترین امید

 بتاب ای عصمت روشن، بتاب ای عصمت زیبا

میلاد نور مبارک

تبریک ولادت امام حسن مجتبی

گویند که گرد مَه، ‌زمین می‌گردد

دور فلک و عرش برین می‌گردد

خورشید، جمال مجتبی را دیده است

حیران شده است و این چنین می‌گردد

میلاد دومین اختر تابتاک آسمان ولایت مبارک



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس شب قدر

اس ام اس شب قدر , جملات شب قدر , شعر شب قدر , متن شب قدر , af rnv

اس ام اس شب قدر

اس ام اس شب قدر

با خودم میگفتم

که چگونه خواهی بخشید

این بنده شکننده توبه های مکرر را

و نومید می شدم

اما تو در جانم زمزمه کردی

که کریمی

و با کریمان کارها دشوار نیست

التماس دعا

اس ام اس شب قدر

شب قدر ،

آبستن سپیده فلاح و رستگاری

انسانهای دل سپرده به مهر مهربانترین مهربانان است.

متن شب قدر

شب قدر است بیا قدر بدانیم کمی

خانه دل ز گناهان بتکانیم کمی

شعله افتاده به ملک دلم از فرط گناه

دوست را از دل این شعله بخوانیم کمی

التماس دعا

پیامک شب قدر

و کنون وقت دعاست

وقت شکر از کرم و لطف خداست

وقت عاشق شدن و مهر و صفاست

وقت امید بر قلم عفو خداست

التماس دعا

اشعار شب قدر

سحرسجاده ات راچون گشودی

و با معبود خود خلوت نمودی

و خواندی خالقت را عاشقانه

و اشکی هدیه کردی دانه دانه

تو را جان علی ما را دعا کن

دعا بر عبد ناچیز خدا کن

التماس دعا

متن رسمی شب قدر

از غافلان حساب دلم را جدا کنید

حرف و حدیث کهنه خود را رها کنید

چیزی به شب نمانده به خلوت که می روید

قدر است، قدری دل شکسته ی مارا دعا کنید

التماس دعا

اس ام اس ناب شب قدر

حق الناس تنها چیزی است که

در قیامت با شفاعت هم حل نمیشود

آنچه از من بر دل داری در این شب قدر ببخش

التماس دعا

اس ام اس های شب قدر

خدایا در این شب های قدر

قدم هایی را که برایم بر می‌داری بر من آشکار کن،

تا درهایی را که به سویم می‌گشایی ندانسته نبندم

و درهایی را که به رویم می‌بندی به اصرار نگشایم

متن زیبا برای شب قدر

این منم، بیدار، از هول گناه

مى کنم، بر آسمان شب، نگاه

این منم، از راه دور افتاده اى

رایگان، عمر خود از کف داده اى

این منم، در دستِ غفلت ها اسیر

اى خداى مهربان، دستم بگیر

جملات زیبا شب قدر

شب قدر

شب بیدار شدن است ، نه بیدار ماندن

دعا کنیم بیدار شویم

اگر یادتان بود و باران گرفت ،

دعایی به حال بیابان دل ما هم بکنید

التماس دعا در این شب عزیز

اس ام اس شب قدر

آیا در رؤیاهایتان ، سبکبالی و لذت پرواز روح را احساس کرده اید ؟

شب قدر، رویایی است که به حقیقت می پیوندد

التماس دعا

مسیج شب قدر

خداوندا

خسته ام از فصل سرد گناه و دلتنگ روزهای پاکم

بارانی بفرست ، چتر گناه را دور انداخته ام

التماس دعا

شعر شب قدر

شب های دراز بی عبادت چه کنم؟

طبعم به گناه کرده عادت چه کنم؟

گویند کریم است و گنه می بخشد

گیرم که ببخشد زخجالت چه کنم؟

التماس دعا

اس ام اس شب قدر

تسبیحی بافته ام؛

نه از سنگ، نه از چوب، نه از مروارید

بلور اشکهایم را به نخ کشیده ام

تا برایت دعا کنم هرآنچه را که آرزو داری

التماس دعا در شب های قدر

متن اداری و رسمی شب قدر

باز امشب لیله القدر خداست

ذکر یارب یارب و ورد دعاست

گاه استغفار و دل لرزیدن است

گاه توبه گاه آمرزیدن است

گاه عجز و التماس و هم نیاز

روبه درگاه کریم چاره ساز

گاه جوشن خوانی شب تا سحر

بارش باران اشک ازچشم تر

پس به وقت ابتهال وحال زار

یاد کن از این حقیر بیقرار

التماس دعا



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد میوه

سالاد میوه , طرز تهیه سالاد میوه , دستور سالاد میوه , shghn ld i

سالاد میوه یکی از سالادهای متنوع ایرانی است که میتوانید به عنوان دسر هم از آن استفاده کنید. متریال سالاد میوه در فصول مختلف سال تفاوت می کند ولی میوه هایی مثل آناناس ، موز ، سیب و … تقریبا همیشه پای ثابت سالاد میوه هستند. مثلا در فصل پاییر و زمستان می توانید میوه هایی مثل کیوی ، پرتقال ، انار و نارنگی را به سالاد خود اضافه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد میوه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد میوه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد میوه
موز ۲ عدد
آناناس ۱ عدد
سیب ۱ عدد
توت فرنگی ۸ عدد
هلو ۲ عدد
انگور ½ پیمانه
گیلاس ½ پیمانه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و پس از گرفتن پوست آناناس ، آنرا خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در ادامه موز را برای زیبایی بیشتر سالاد با برش های مورب حلقه حلقه می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد هلو و سیب را خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در مرحله آخر هم دانه های انگور را به همراه توت فرنگی و گیلاس به سالاد اضافه می کنیم. می توانیم مواد را سالاد را به ترتیب بچینیم یا اینکه به صورت در هم مخلوط کنیم.

در صورت تمایل مقدار کمی شکر روی میوه ها می ریزیم. اگر دوست داشتید می توانید مقداری خامه هم به سالاد اضافه کنید و با میوه ها مخلوط کنید. پس از آماده شدن سالاد آنرا برای مدت حداقل ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا حنک و آماده سرو شود.

توجه داشته باشید که بعضی میوه های درون لیست مواد لازم مثل هلو و گیلاس در تمام فصول سال موجود نمی باشند. برای رفع این مشکل می توانید به جای هلو از کمپوت هلو یا به جای گیلاس از کمپوت گیلاس استفاده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه پاستا

پاستا , طرز تهیه پاستا , دستور پخت پاستا , hsjh

پاستا یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که به خاطر طعم خوبش در تمام جهان فراگیر شده است و به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. پاستا انواع مختلفی دارد و با روش های متنوعی تهیه می شود. در این آموزش طرز تهیه یکی از پر طرفدارترین پاستاها را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پاستا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پاستا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پاستا
پاستا ۳۰۰ گرم
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ ۲ لیوان
شیر ۱ فنجان
پنیر پارمزان ¼ فنجان
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
جعفری به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس روی حرارت قرار می دهیم. قارچ و مرغ را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه قارچ و مرغ را تفت می دهیم تا رنگ مرغ کاملا تغییر کند.

مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ و قارچ می زنیم و پس از اینکه رنگ مرغ کاملا تغییر کرد ، آنرا به همراه قارچ از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه مجددا مقداری روغن به قابلمه اضافه می کنیم و آرد را داخل قابلمه می ریزیم.

آرد را کمی تفت می دهیم سپس شیر را به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مواد داخل قابلمه به جوش آمدند و سس پاستا غلظت کافی را به دست آورد ، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

در مرحله بعدی قارچ و مرغ را به همراه پاستا داخل قابلمه می ریزیم و با سس مخلوط می کنیم تا سس به تمام مواد برسد. برای مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درب قابلمه را می گذاریم تا پاستا آماده شود. در این مدت چند بار مواد را هم می زنیم تا پاستا ته نگیرد.

در این مرحله طعم غذا را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم. در صورتی که با طعم و بوی سیر مشکلی ندارید می توانید مقداری پودر سیر هم در این مرحله به پاستا اضافه کنید. در پایان پاستا را با جعفری و پنیر پارمزان تزیین و سرو می کنیم.

نکات تهیه پاستا

طلایی شدن پنیر روی پاستا

در صورتی که می خواهید پنیر روی پاستا طلایی شود ، پس از اضافه کردن پنیر پارمزان پاستا را با ظرف مناسب داخل فر قرار می دهیم. برای این منظور پاستا باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس تشکر

اس ام اس تشکر , جملات تشکر , شعر تشکر , متن تشکر , hs hl hs ja v

اس ام اس تشکر

اس ام اس تشکر

نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم

انسانی از جنس بلور ، آسمانی و مهربان

چقدر زیبا واژه ها را آسمانی می کنید

ممنون بابت همه تلاش ها و محبت هاتون

اس ام اس تشکر

از خداوند سپاسگذارم

چون زیباست ، زیبایی را دوست دارد

و زیبایی هایی مثل ما را آفرید . . .

اس ام اس تشکر زیبا

همه تشکر و قدردانی ام برای کسی است

که در همه سختی ها کنارم بود

و در تک تک لحظات زندگی همراه و هم قدمم

ممنونم ازت بابت تمام آنچه که بی منت به من بخشیدی

اس ام اس تشکر عاشقانه

گاهی اوقات فکر کردن به بعضی ها

ناخودآگاه لبخندی روی لبانت می نشاند

دوست دارم این لبخند های بیگاه و آن بعضی ها را

و ازت متشکرم بابت لبخندهایی که به من هدیه کردی

جملات زیبا برای تشکر

میگن اگه عزیزی جزئی از خاطرات خوب زندگیت شد،

برای بودنش ازش تشکر کن

متشکرم که هستی

اس ام اس تشکر

محبت تنها جوشکاری است که

دل های شکسته را رایگان جوش می دهد

ممنونم به خاطر تمام محبت هایی که به من داشتی

شعر تشکر

در سرزمین خاطره‌ها آنان که خوبند همیشه سبزند

و آنان که محبت‌ها و دوستی‌ها را

بر قلبشان برافراشتند همیشه به یاد می‌مانند.

بابت همه خاطرات خوبمان ممنون

اس ام اس اداری تشکر

بسی شایسته است به پاس تلاش‌ها و زحمات مستمر شما

در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه،

نهایت سپاس و قدردانی خویش را خدمت حضرت عالی ابراز داریم.

متن رسمی تشکر

تشکر و تقدیر برای شماست که

همواره لطفتان را به من ارزانی داشتید.

از زحماتتان بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

اس ام اس های تشکر

چگونه می توانم تمام لحظه هایی

که چون سرو در مقابلم ایستادی

و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم

جز اینکه بهترین درود ها

و دعاهای خیرم را بدرقه راهت کنم . . .

اس ام اس تشکر

راز تشکر در خنده است

خنده با تشکر زیباست

تشکری که از سر دل نباشد ارزش ندارد



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه آش شله قلمکار

آش شله قلمکار , طرز تهیه آش شله قلمکار , دستور پخت آش شله قلمکار , Ha agi rgl hv

آش شله قلمکار یکی از آش های معروف و پر طرفدار ایرانی است که بیشتر در ماه رمضان برای افطاری تدارک دیده می شود. تهیه این آش خوشمزه هم مانند دیگر آش های ایرانی کمی زمانبر و مشکل است. جالب است بدانید که آش شله قلمکار اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار پخته و به صورت نذری در میان مردم پخش شد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش شله قلمکار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش شله قلمکار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش شله قلمکار
گوشت بدون استخوان ۲۵۰ گرم
عدس ۱ لیوان
نخود ½ لیوان
لوبیا چیتی ½ لیوان
گندم ½ لیوان
برنج ½ لیوان
پیاز ۴ عدد
سیر ۲ حبه
سبزی آش ۵۰۰ گرم
کشک به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

برای از بین رفتن نفخ حبوبات بهتر است آنها را از شب قبل در آب بخیسانیم. برای این منظور نخود ، لوبیا چیتی ، گندم و عدس را از شب قبل در مقداری آب می خیسانیم. در صورت امکان چندین مرحله آب حبوبات را عوض می کنیم تا نفخ شان کاملا برطرف شود.

برای شروع کار ابتدا ۳ عدد از پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا طلایی شوند. پس از آماده شدن پیاز داغ ، آنرا کنار می گذاریم. در مرحله بعد گندم را با چند لیوان آب در یک قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم روی حرارت ملایم بپزد و کاملا نرم شود.

در ادامه نخود و لوبیا چیتی را به همراه مقداری آب در قابلمه ای دیگر قرار می دهیم تا به خوبی بپزند و نرم شوند. در همین حین گوشت را پس از شستشو ، خرد می کنیم و به همراه چند لیوان آب ، ۱ عدد پیاز و ۲ حبه سیر داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد.

پس از اینکه گوشت پخت آنرا به صورت ریش ریش ( مانند گوشت حلیم گندم ) خرد می کنیم. آب گوشت را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه عدس و برنج را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ و جادار می گذاریم و روی حرارت قرار می دهیم.

پس از اینکه عدس و برنج نرم شدند ، سبزی آشی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حدودا ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سبزی کاملا نرم شود ، سپس نخود ، لوبیا چیتی و گندم پخته شده را به قابلمه برنج و عدس اضافه می کنیم.

در ادامه گوشت ریش ریش شده را به همراه آب گوشت صاف شده ، نیمی از پیاز داغ ، نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه آش اضافه می کنیم. مقداری آب جوش به قابلمه آش اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم ، درب قابلمه را می گذاریم تا آش لعاب بیندازد.

توجه داشته باشید که حداقل ۲ ساعت زمان می برد که آش جا بیفتد. پس از اینکه آش جا افتاد آنرا در ظرف دلخواه می کشیم و با پیاز داغ و کشک تزیینش می کنیم. برای خوشمزه تر شدن آش می توانیم مقداری سیر و نعناع داغ هم برای تزیین آش درست کنیم.

نکات تهیه آش شله قلمکار

سبزی آش

سبزی آش شله قلمکار ترکیبی از اسفناج ، گشنیز ، ریحان ، مرزه ، نعناع و جعفری است. توجه داشته باشید که نسبت تمامی سبزی ها باید یکسان باشد. در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن آش می توانید مقداری ترخون هم به سبزی آش تان اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397 | نظرات ()