نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات نارگیل

خواص و مضرات نارگیل , عوارض و زیان های نارگیل , فواید و خاصیت های نارگیل , o hw khv dg

خواص و مضرات نارگیل

نارگیل به‌‌عنوان یکی از میوه‌های مقوی می باشد که از خانواده نخلیان است.گوشت نارگیل سفید رنگ بوده خود آن سبز رنگ می باشد. نارگیل بالغ و رسیده قهوه ای می شود. شیر نارگیل به‌‌عنوان یکی از مقوی‌ترین نوشیدنی های دنیا محسوب شده که طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات نارگیل را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص نارگیل و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های نارگیل

رفه آکنه و جوش صورت

برای رفع جوش صورت و چربی‌های اضافی پوست می توانید آب نارگیل را استفاده کنید که برای درمان جای جوش بسیار مؤثر می باشد. شما برای این امر نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با آب نارگیل ترکیب کرده و به مدت پانزده دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این کار را به صورت روزانه به مدت یک هفته انجام دهید.

بهبود گوارش

فیبر و مواد معدنی موجود در نارگیل باعث هضم بهتر غذا شده و تهوع و استفراغ درمان می‌کند. نارگیل به سلامتی معده و دستگاه گوارش کمک به سزایی می‌کند. کسانی که از مشکلات گوارش رنج می برند می توانند از این میوه برای درمان بیماری های گوارشی استفاده کنند.

مرطوب کننده پوست

روغن نارگیل به‌‌عنوان یک مرطوب کننده پوست بوده و خشکی پوست و پوسته پوسته پوسته شدن آن را به‌راحتی درمان می کند. برای داشتن یک پوست مرطوب می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

مناسب بارداری

یکی از میوه‌های مفید برای زنان در دوران بارداری نارگیل می باشد، این میوه سیستم ایمنی بدن زنان باردار را تقویت کرده و باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می شود که برای سلامت جنین بسیار مفید است.

ضد آفتاب طبیعی

اگر می‌خواهید از یک ضدآفتاب طبیعی بهره مند شوید بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنید، روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی پوست شده و خطر ابتلا به سرطان پوست را به شکل ویژه‌ای کاهش می دهد.

درمان یبوست و اسهال

فیبر موجود در این میوه جذب مواد مغذی مختلف مانند ویتامین‌ها ، مواد معدنی و اسیدآمینه ها را بهبود بخشیده و برای درمان بیماری اسهال و یبوست مفید می باشد.

قوای جنسی مردان

یکی از مشکلاتی که در مردان وجود دارد و بسیار مهم می باشد مسئله اختلال نعوظ است. میوه نارگیل و همچنین آب نارگیل بدلیل داشتن مواد مغذی برای درمان اختلالات نعوظ در مردان و افزایش باروری مردان بسیار مفید می باشد.

جوان سازی پوست صورت

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن باعث کاهش چین‌وچروک شده و جوان‌سازی پوست را به دنبال دارد. شما می‌توانید هر روز چند قطره روغن نارگیل را روی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت 20 دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

کاهش قند خون

نارگیل دارای شاخص گلیسمی کمی می‌باشد و با افزایش ترشح انسولین باعث کاهش قند خون در بیماران دیابت نوع دوم می شود. همچنین این میوه باعث کاهش استرس در پانکراس شده و سیستم آنزیمی بدن را تنظیم می‌کند که باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

کاهش وزن و لاغری

نارگیل با توجه به خواصی که دارد باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شده و دارای چربی های زنجیره متوسط است که با تامین انرژی روزانه بدن و کاهش اشتها می‌تواند کالری مصرفی روزانه را به شکل جالبی کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک به سزایی کند. نارگیل برای کاهش چربی‌های شکم بسیار مفید است و مصرف روزانه دویست گرم نارگیل منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در دوازده هفته می‌شود.

عوارض و زیان های نارگیل

فشار خون بالا

علاوه بر خواصی که برای این میوه بیان شد ، نارگیل نیز دارای مضراتی برای بدن می باشد که می بایست به آن توجه کنید. نوشیدن آب نارگیل عوارض خاصی برای سلامت بدن ندارد اما پزشکان توصیه کرده‌اند به علت وجود سدیم در این نوشیدنی کسانی که دارای فشارخون بالا هستند بهتر است در مصرف آب نارگیل احتیاط کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات روغن زیتون

خواص و مضرات روغن زیتون , عوارض و زیان های روغن زیتون , فواید و خاصیت های روغن زیتون , o hw v yk cdj k

خواص و مضرات روغن زیتون

یکی از روغن‌های محبوب و پرکاربرد روغن زیتون می‌باشد که امروزه در تمامی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد که این روغن از فشرده‌سازی میوه درخت زیتون به دست می‌آید.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات روغن زیتون را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص روغن زیتون و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های روغن زیتون

تقویت قوای جنسی

روغن زیتون به‌‌عنوان یک محرک جنسی شناخته شده و ماساژ روغن زیتون باعث بهبود گردش خون در اندام‌های بدن می‌شود و می‌تواند باعث بهبود رابطه جنسی شود.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است در سنین بالا به آن دچار شویم، آلزایمر است. روغن زیتون تاثیر زیادی بر عملکرد شناختی مغز داشته و باعث جلوگیری از بیماری آلزایمر می‌شود.

خواص ضد التهاب

روغن زیتون دارای اسید اولئیک است که باعث کاهش التهاب شده و خاصیت ضدسرطانی دارد. شما می‌توانید از التهاب‌های مزمن بدن که باعث بروز بیماری‌های خطرناک مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی می شود پیشگیری کنید.

خواص ضد سرطان

در روغن زیتون آنتی اکسیدان به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می کند. این روغن به نسبت سایر روغن‌های گیاهی احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

مسکن طبیعی

روغن زیتون به عنوان یک مسکن طبیعی می باشد، شما می‌توانید بدن رو با روغن زیتون ماساژ داده که باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. برای ماساژ دادن می‌توانید یک دوم فنجان روغن زیتون را بر روی منطقه مورد نظر ماساژ دهید. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که روغن زیتون به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد یکی از بهترین روش‌های کاهش درد برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می‌باشد.

خواص ضد باکتریایی

این روغن به دلیل خاصیت ضد باکتری که دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر بدن شده و از بروز بیماری‌های مختلفی مانند زخم معده و سرطان معده جلوگیری می‌کند.

سلامت قلب

به دلیل این‌که روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌های فراوان می باشد می‌تواند باعث کاهش فشارخون شده و کلسترول و تری گلیسیرید بالا را درمان می کند. اگر می خواهید از شر بیماری های قلبی عروقی در امان باشید بهتر است از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

خواص ضد افسردگی

کسانی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند کمتر به بیماری افسردگی مبتلا می شوند. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد به جای استفاده از چربی‌های ترانس از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده کنید که چرا مصرف منظم آن باعث کاهش افسردگی تا 48 درصد می شود.

درمان سنگ کلیه

برای این‌که بتوانید سنگ کلیه را درمان کنید بهتر است دو لیتر آب را جوشانده سپس با شصت گرم آب‌لیموی تازه و مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و در یخچال بگذارید تا خنک شود و به صورت منظم میل کنید.

کاهش خطر سکته مغزی

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد روغن زیتون یک منبع عالی از چربی‌هایی می‌باشد که به صورت غیرمستقیم باعث کاهش خطر سکته مغزی در افراد می شود. برای این‌که بتوانید از خطر این بیماری در امان باشید بهتر است روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

عوارض و زیان های روغن زیتون

بیماری های قلبی و عروقی

دقت کنید که مصرف بیش از اندازه روغن زیتون به دلیل کالری بالایی که دارد ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی شود. توصیه شده است روغن زیتون را بیش از 2 قاشق غذاخوری در طول 24 ساعت مصرف نکنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات بادام هندی

خواص و مضرات بادام هندی , عوارض و زیان های بادام هندی , فواید و خاصیت های بادام هندی , o hw fhnhl iknd

خواص و مضرات بادام هندی

از آجیل های پرطرفدار می توان به بادام هندی اشاره کرد. بادام هندی به‌‌عنوان یکی از آجیل‌هایی خوشمزه از خانواده پسته ایان می‌باشد که دارای درختی است که تا چهارده متر رشد می کند. بادام هندی آجیلی است از شرق برزیل که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات بادام هندی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص بادام هندی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های بادام هندی

تنظیم قند خون

این آجیل دارای قند کم و کلسترول پایینی می باشد که یکی از بهترین آجیل ها برای بیماران دیابتی محسوب می شود. بادام هندی می‌تواند باعث کاهش ابتلا به دیابت نوع دوم شود. عصاره هیدرواتانولی موجود در این آجیل برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین بسیار مفید می باشد.

درمان کم خونی

در بادام هندی مس به فراوانی یافت می‌شود که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول‌های قرمز خون می شود بادام هندی یک منبع غنی از آهن می‌باشد که به رفع خستگی و درمان کم‌خونی کمک می‌کند.

رفع آکنه و جوش صورت

سلنیوم و روی موجود در بادام هندی به درمان جوش صورت و آکنه کمک کرده و مواد ذکر شده در بادام هندی به کاهش التهاب پوست نیز کمک می‌کند و جای جوش را درمان می‌کند. اگر می خواهید به صورت کامل از شر جوش های صورت در امان باشید بهتر است از بادام هندی کمک بگیرید.

کاهش چربی خون

در بادام هندی پتاسیم، منیزیم، فیبر رژیمی و چربی های غیراشباع زیادی وجود دارد که می‌تواند برای درمان چربی و کلسترول بالای خون مؤثر باشد. کاهش چربی خون به کاهش خطرات بیماری های قلبی نظیر سکته قلبی کمک می کند.

مناسب برای کودکان

برای درمان کم‌خونی کودکان می‌‌توان از بادام هندی کمک گرفت چرا که سرشار از پروتئین بوده و به استخوان‌سازی سالم کودکان کمک کرده تا کودکان عضلات قوی‌تری داشته باشند.

کاهش وزن و لاغری

بادام هندی یکی از آجیل‌های با کالری بالا در ظروف آجیل محسوب می‌شود اما چربی‌های موجود در این آجیل بسیار مفید بوده و تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد کسانی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی میل می‌کنند وزن کمتری نسبت به کسانی که کمتر غذا می‌خورند دارند. بادام هندی به دلیل خواصی که دارد باعث کاهش اشتها شده و سم‌زدایی سیستم گوارش را به دنبال دارد که این امر موجب افزایش چربی سوزی و سوخت‌وساز بدن می‌شود.

تقویت قوای جنسی

پزشکان ایتالیایی معتقدند که مصرف روزانه آجیل مانند بادام هندی می‌تواند بر باروری مردان بسیار مفید باشد. بادام هندی تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت اسپرم و افزایش تولید اسپرم داشته و باروری در مردان را افزایش می‌دهد. اگر مشکل ناباروری دارید بهتر است از این میوه استفاده کنید چرا که می تواند موثر باشد.

چاقی و افزایش وزن

این آجیل دارای کالری زیادی بوده و مصرف زیاد آن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود ، کسانی که می‌خواهند صورت چاقی داشته باشند بهتر است بادام هندی میل کنند.

بهبود گوارش

بادام هندی یک منبع مناسب از آنتی‌اکسیدان می‌باشد که بدن را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث بهبود هضم غذا می شود. این آجیل سبب کاهش التهاب معده شده و برای کسانی که می‌خواهند گوارش سالم تری داشته باشند مفید است.

خواص ضد سرطان

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های مختلف مانند فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین موجود در آجیل برای درمان سرطان بسیار مفید است. اگر می خواهید از شر بیماری سرطان در امان باشید و بدن خود را در برابر این بیماری تقویت کنید بهتر است بادام هندی میل کنید.

عوارض و زیان های بادام هندی

آلرژی و حساسیت

مصرف زیاد بادام هندی ممکن است در برخی افراد با آلرژی همراه باشد که علائم مختلفی مانند سرفه، تنگی نفس و آب‌ریزش بینی را به دنبال دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی در مایکروفر و تستر , دستور پخت پیتزا پپرونی تند با قارچ , xvc jidi djch v kd

طرز تهیه پیتزا پپرونی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایتالیایی می توانید برای 2 نفر پیتزا پپرونی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا پپرونی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم پیتزا پپرونی

  • پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
  • سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم
  • سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
  • خمیر پیتزا و آویشن به اندازه کافی

دستور پخت پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی

برای تهیه پیتزا پپرونی خانگی ابتدا فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.خمیر پیتزا را روی قالب می گذاریم و روی خمیر سس کچاپ می ریزیم و با پشت قاشق سس را روی خمیر پخش می کنیم

و کمی پنیر پیتزا روی سس به صورت پخش می ریزیم و لایه بعدی سوسیس پپرونی را روی تخته آشپزخانه حلقه حلقه خرد می کنیم و روی پنیر پیتزا می ریزیم.بطوری که همه نقاط خمیر مملو از سوسیس شود. سپس گوجه فرنگی را می شوییم

و وسط آن را خالی می کنیم،چون آبدار است و باعث خیس شدن خمیر می شود و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و روی سوسیس ها می ریزیم.فلفل دلمه ای را نیز می شوییم و تخم های داخل آن را خالی می کنیم

و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و روی پیتزا می ریزیم و کمی آویشن روی سطح پیتزا می پاشیم و روی پیتزا را با پنیر پیتزا می پوشانیم و قالب پیتزا را داخل فر قرار می دهیم تا به مدت 15 الی 20 دقیقه بعد پنیرهای روی پیتزا کاملا آب شوند

و به رنگ طلایی شود.پیتزا پپرونی را از فر بیرون می آوریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو آن را برش می زنیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ ایتالیایی با سس قارچ , دستور پخت استیک مرغ ساده رژیمی , xvc jidi hsjd lvy

طرز تهیه استیک مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی خارجی می توانید برای 2 نفر استیک مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری استیک مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم استیک مرغ

  • کره ۵۰ گرم
  • سینه مرغ ۲ عدد
  • پودر سیر نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ

برای تهیه استیک مرغ ایتالیایی ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از طرف عرض آن ها برش می زنیم به طوریکه قطر آن ها 1 سانتی متر باشد و هر تکه را در پلاستیک می گذاریم و با بیفتکوب روی مرغ ها می کوبیم تا کمی پهن شوند.

مداوم باید ضربه بزنیم اما آرام نه با شدت روی آن ها بکوبیم چون باعث متلاشی شدن گوشت ها می شود.کره را از داخل یخچال بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا در دمای محیط ذوب شود. سپس روی سینه های مرغ آماده شده پودر سیر و فلفل سیاه و کمی نمک می پاشیم

و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز ادویه بزنیم.سپس با قلمو داخل کره آب شده می زنیم و روی استیک ها می کشیم تا تمام نقاط استیک ها آغشته به کره شود و در ظرفی استیک ها را قرار می دهیم

و درب ظرف را می گذاریم و به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود. پس از گذشت 1 ساعت ظرف را از یخچال بیرون می آوریم و تابه چدنی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و استیک ها را در تابه می چینیم

تا گریل شود و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز گریل شود.اگر تمایل دارید استیک های خشکی داشته باشید آن ها را در تابه زیاد جا به جا کنید.استیک ها را در بشقاب می چینیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شامی سویا

طرز تهیه شامی سویا بابلی , دستور پخت کتلت سویا خوشمزه , xvc jidi ahld s dh

طرز تهیه شامی سویا

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایرانی می توانید برای 4 نفر شامی سویا تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی سویا تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم شامی سویا

  • پیاز ۱ عدد
  • سویا ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سیب زمینی ۴ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع و پودر سوخاری به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت شامی سویا

طرز تهیه شامی سویا

برای تهیه شامی سویا بابلی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و تا روی آن ها آب می ریزم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.سویا را در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم

و به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا خیس بخورد و نرم شود.فلفل دلمه ای را می شوییم و هسته های آن را خارج می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم

و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شود.سویا را در آبکشی می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود.

کمی زردچوبه روی پیازها می ریزیم و تفت می دهیم و سویا را همراه با فلفل دلمه ای های خرد شده به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم و رب گوجه فرنگی را نیز به مواد می افزاییم و کمی نمک و فلفل نیز روی آن ها می پاشیم

و اجازه می دهیم تا کمی سرخ شوند و از روی حرارت تابه را بر می داریم. سیب زمینی های آبپز شده را از قابلمه بیرون می آوریم و در آبکش قرار می دهیم و صبر می کنیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم و رنده ریز می کنیم

و با دست سیب زمینی های رنده شده را ورز می دهیم تا منسجم شوند و کمی از سیب زمینی را بر می داریم و با کف دو دست به شکل یک دایره به آن حالت می دهیم و بعد آن را تخت می کنیم و کمی از مایه سویا را در وسط سیب زمینی می ریزیم

و مجددا روی آن نیز کمی از سیب زمینی را حالت دایره می دهیم و تخت می کنیم و روی مایه سویا قرار می دهیم و اطراف آن را مرتب می کنیم. البته می توانید در همان مرحله اول که سویا را در وسط سیب زمینی ریختید آن را جمع کنید

تا شبیه به یک توپ شود.همگی شامی ها را به همین شکل آماده می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و جلو دستمان قرار می دهیم و آرد سوخاری نیز در بشقابی می ریزیم و کنار کاسه تخم مرغ قرار می دهیم

و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود.شامی های آماده شده را ابتدا در تخم مرغ می زنیم و بعد داخل آرد سوخاری می غلتانیم و بعد داخل تابه آن ها را می چینیم تا سرخ شوند.

سپس آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.شامی سویاها را پس از سرخ شدن در توری می گذاریم تا روغن اضافه آن خارج شود و در بشقاب می چینیم و با سس مورد علاقه و نان نوش جان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کال کباب

طرز تهیه کال کباب اصل رشتی , دستور پخت کال کباب با رب انار خانم نجاتی و گلاور , xvc jidi hg fhf

طرز تهیه کال کباب

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی شمالی می توانید برای 6 نفر کال کباب تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کال کباب تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 6 نفر

مواد لازم کال کباب

  • سیر ۶ حبه
  • گردو ۱۵۰ گرم
  • آب غوره ۱ فنجان
  • نعناع ۱ قاشق غذاخوری
  • بادمجان متوسط ۱۰ عدد
  • خلواش ۱ قاشق غذاخوری
  • چوچاق ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت کال کباب

طرز تهیه کال کباب

برای تهیه کال کباب اصل ابتدا بادمجان ها را می شوییم و روی اجاق گاز یا در فر یا روی کباب پز آن ها را قرار می دهیم تا کبابی شوند و بعد اجازه می دهیم تا کمی خنک شوند و پوست روی آن ها را می گیریم و اگر بادمجان ها داراری تخم های زیادی است

آن ها را خارج می کنیم تا کال کبابمان طعم تلخی به خود نگیرد.بعد بادمجان ها را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و با گوشتکوب برقی یا در غذاساز می ریزیم و پوره و له شده تحویل می گیریم.سیرها را پوست می گیریم

و می شوییم و رنده می کنیم و به بادمجان پوره شده می افزاییم.سبزیجات را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و(البته از خشک شده سبزیها نیز می توانید استفاده کنید)به پوره ادمجان اضافه می کنیم

و گردوها را در آسیاب می ریزیم و پودر شده آن را همراه با آبغوره و کمی نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و با هم خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند و کال کباب آماده شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با نان یا پلو نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب ترکی

طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه در منزل , دستور پخت کباب ترکی خانگی رستورانی با مرغ , xvc jidi fhf jv d

طرز تهیه کباب ترکی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ترکیه ای می توانید برای 4 نفر کباب ترکی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب ترکی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کباب ترکی

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • کره ۳ قاشق غذاخوری
  • مغز ران گوساله ۶۰۰ گرم
  • روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

دستور پخت کباب ترکی

طرز تهیه کباب ترکی

برای تهیه کباب ترکی رستورانی ابتدا گوشت را می شوییم و در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و با سلفون روی کاسه را می پوشانیم و داخل فریزر یخچال قرار می دهیم تا مدتی که گوشت نیمه منجمد شود و آن وقت کاسه را از فریزر خارج می کنیم

و گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به اندازه کف دست برش های ورقه ورقه روی نازک روی گوشت می زنیم (گوشت راحت زمان پخت مغز پخت شود) و 1 عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.

سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و با گوشتکوب آن ها را له می کنیم.در کاسه ای بزرگ گوشت های برش خرده را کم کم قرار می دهیم و لابه لای آن ها از پیاز رنده شده و سیر له کرده و آویشن،روغن مایع و کمی نمک و فلفل سیاه می ریزیم

و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت 2 ساعت گوشت ها مزه دار شوند. سپس تابه ای را روی حرارت کم می گذاریم و کره را داخل تابه می ریزیم تا کمی ذوب شود و بعد گوشت های ورقه شده را در تابه قرار می دهیم

و تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و به روغن بیفتد و اجازه می دهیم تا گوشت ها با حرارت کم کاملا مغز پخت شوند.لابه لای زمان پخت گوشت ها،فلفل دلمه ای را می شوییم و روی تخته آشپزخانه آن را خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم

و با گوشت تفت می دهیم.بعدقارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ورقه خرد می کنیم و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت رشته رشته های نازک و بلند روی تخته آشپزخانه آن ها را خرد می کنیم.

مجددا به گوشت ها سر می زنیم و آن ها را تفت می دهیم و پیاز را همراه با قارچ های خرد شده به گوشت اضافه می کنیم و همگی مواد را با هم به مدت 5 دقیقه تفت می دهیم تا همگی مواد کباب بپزند.

سپس در نان های ساندویجی کباب ترکی را می ریزیم و با خیارشور و گوجه فرنگی داخل آن را پر می کنیم و اگر تمایل داشتید می توانید سیب زمینی سرخ شده نیز داخل نان قرار دهید و کباب ترکی را با سس مورد علاقتان نوش جان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز تبریزی ساده , دستور پخت کوکو لوبیا سبز با مرغ و گوشت , xvc jidi g fdh sfc

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سالم می توانید برای 4 نفر کوکو لوبیا سبز تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو لوبیا سبز تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کوکوی لوبیا سبز

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • زعفران و ادویه کاری به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکوی لوبیا سبز

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

برای تهیه کوکو لوبیا سبز ساده ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ابپز شود.لوبیا سبزها را تمیز می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم

و در قابلمه ای می ریزیم و کمی نمک روی آن ها می ریزیم و تا سطح لوبیاها آب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا لوبیاها بپزند.فلفل دلمه ای را می شوییم و تخم های داخل آن را خالی می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند

و بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را داخل تابه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم.سری به لوبیا سبزها می زنیم اگر نرم و پخته شده بودند آن ها را در آبکشی می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود و در کاسه ای بزرگ می ریزیم

و پیاز و فلفل دلمه ای های تفت داده را به آن اضافه می کنیم و کمی نمک،فلفل سیاه،زردچوبه روی آن ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. سیب زمینی ها را در آبکشی قرار می دهیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم

و در کاسه ای رنده ریز می کنیم و تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به سیب زمینی ها می افزاییم و ترکیب لوبیاسبزها(پیازداغ و فلفل دلمه ای و ادویه ها)را نیز به آن اضافه می کنیم

و کمی پودر کاری و زعفران دم کرده و مجددا کمی نمک،فلفل سیاه روی مایه کوکو می ریزیم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا مخلوط یکدستی داشته باشیم.در تابه ای متناسب با مقدار کوکو و ضخیم یا نازک بودن قطر کوکو،کمی روغن می ریزیم

و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود و مایه کوکو را یکجا داخل تابه می ریزیم و آن را پخش می کنیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو به مرور زمان پخته و سرخ شود.

پس از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد آن را از وسط برش می دهیم و بر می گردانیم تا طرف دیگر کوکو لوبیا سبزها نیز سرخ شود و بعد در بشقابی می گذاریم و با نان نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فال روزانه 29 مرداد 98

فال روزانه 29 مرداد , فال فردا بیست و نه مرداد , طالع بینی 29 مرداد ماه

فال روزانه 29 مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 29 مرداد 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 29 مرداد

فال متولدین فروردین ماه

امروز بسیار خوش بین هستید اما این خوش بینی موجب فراموش کردن و از دست دادن مسئله ی مهمی خواهد شد. خوش بین بودن بسیار خوب است اما باید در کنار آن کمی هم واقع بین باشید. احساس کسی را دارید که اهدافش را پیدا کرده است و می تواند آن ها را محقق سازد اما کسی را ندارد که به او اعتماد به نفس و امید بدهد. اطراف شما را انسان هایی پر کرده اند که وجودشان پر از انرژی های منفی است. به کارتان ایمان داشته باشید و پیش بروید ، قطعا خدا کمکتان خواهد کرد. اعتماد به نفستان را تقویت کرده و روابط اجتماعی تان را بالا ببرید. ریسک کنید اما قبلش خوب تحقیق کنید تا از ریسکتان پشیمان نشوید. از فکر کردن به شکست دست بردارید و ترس هایی که در درونتان قرار دارند را نابود کنید. ترس از طرف شیطان برایتان فرستاده می شود و چیزی که شیطان برایتان می فرستد قطعا زندگی شما را پر از مشکل و اختلال خواهد کرد.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز اتفاقات غیر منتظره ای رخ می دهد که ممکن است برایتان شک آور باشد. بهتر است وقتی کاری از دستتان بر نمی آید و نمی دانید چگونه چیزی را تغییر دهید ، آن را بپذیرید. پذیرفتن چیزهایی که دوست ندارید اولین قدم در راه پذیرفتن حقیقت است. تنش ها و اختلافات به علت دیدگاه ها و نظرات متفاوت به وجود می آیند و اگر می خواهید از این تنش ها جلوگیری کنید باید به نظرات یکدیگر احترام بگذارید. از ولخرجی کردن دست برداشته و کمی پس انداز کنید. برای همه کارهایتان تلاش زیادی می کنید اما انرژی منفی که اطرافتان را فرا گرفته است باعث می شود پیش خودتان فکر کنید که کارها خوب پیش نمی رود و موفق نخواهید شد. کمی صبور باشید و اجازه ندهید انرژی های منفی اطرافتان موجب تضعیف نیروی شما شود.

فال متولدین خرداد ماه

امروز در کارهایتان شتاب و عجله نکنید و اجازه دهید کارها به روال معمول پیش بروند. به خودتان بیشتر برسید و فراموش نکنید اگر خودتان را دوست نداشته باشید هیچ کس دیگری هم شما را دوست نخواهد داشت. بیشتر ورزش کنید و تناسب اندام داشته باشید تا هم احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید هم سلامتی تان ارتقا یابد. از مشورت و همفکری با اطرافیانتان اجتناب نکنید و اجازه دهید تا در تصمیمات بزرگتان به شما کمک کنند. اگر مشکل و بحثی بین شما و یکی از اطرافیانتان پیش آمد از به زبان آوردن کلمات زشت به شدت خودداری کنید زیرا این دعوا بزرگ خواهد شد و برای هر دوی شما مشکل ساز خواهد بود. در حین کار به هیچ چیز فکر نکنید و اجازه ندهید حواستان پرت مسائل جانبی شود. از بیان خیالات و افکارتان پیش دیگران جلوگیری کنید زیرا برای شما بهتر خواهد بود.

فال متولدین تیر ماه

امروز به متعادل شدن انرژی هایی که در درونتان قرار دارند کمک کرده و از همنشینی و معاشرت با افرادی که انرژی شان منفی است به شدت اجتناب کنید. اگر کاری را انجام می دهید که از آن لذت نمی برید ، همین الان به فکر کاری دیگر باشید. یکی از کلیدهای موفقیت این است که شما به کارتان عشق بورزید و آن را دوست داشته باشید. مسئولیت پذیر باشید و تنبلی نکنید. مسئولیت هایی که به عهده گرفته اید را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. کارهایتان را پشت گوش نیاندازید تا سر هم جمع بشوند و همین امروز تمام کارهای نیمه تمامتان را سروسامان بدهید. اگر ایده بزرگی در ذهنتان دارید آن را بیان کنید و برای محقق شدن این ایده بجنگید. اگر فکر می کنید موفق خواهید بود ، انجامش دهید و قلبتان را سرشار از موفقیت و انرژی مثبت کنید.

فال متولدین مرداد ماه

امروز سازگار و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید اصلا عصبانی نشوید. اگر کمی صبور باشید همه چیز درست خواهد شد. اگر در جستجوی آرامش هستید ، ابتدا باید در درونتان آرامش را پیدا کنید. وقتی از درون آرام شوید دیگر هیچ موضوع بیرونی نمی تواند آرامش درونتان را بهم بزند. در بدترین شرایط زندگی هم می توان با شنیدن ترانه ای ملایم و یا دیدن گلی زیبا آرامش پیدا کرد. دوست دارید انسانی مفید و بدرد بخور باشید اما نمی دانید چگونه ؟ می توانید برای این کار در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنید. به اطرافیانتان عشق بورزید و به آن ها آرامش بدهید. هیچ گاه پا روی حق نگذارید ، حتی اگر به ضررتان بود. اگر با کسی در حال گفت و گو هستید نباید به چیز دیگری فکر کنید و به آن شخص بی احترامی کنید. این کار باعث تضعیف روابط شما خواهد شد. بهتر است تمام درگیر های ذهنی تان را حین گفتگو فراموش کنید تا ذهنتان جایی نچرخد و مشغول نشود.

فال متولدین شهریور ماه

امروز را با شنیدن یک آهنگ بی کلام آرامش بخش شروع کنید و وجودتان را سرشار از انرژی مثبت و آرامش کنید و سعی کنید این آرامش را تا پایان روز حفظ کنید. با این کار شروعی فوق العاده خوب خواهید داشت و تا پایان روز حالتان خوب خواهد بود. بهتر است اینقدر فیلم ها و کتاب ها و حرفهایی که شنیده اید را در ذهنتان مرور نکنید. ذهنتان را آزاد بگذارید تا بتواند بهترین عملکرد را از خودش نشان دهد. هر چه دیده اید و شنیده اید را دور ریخته و روی کارتان متمرکز شوید. از به دوش کشیدن کینه ها و حرف های بد این و آن دست بردارید و همه را در سطل آشغال بریزید. امروز مسئولیت ها و کارهایی که به عهده تان هست پشت گوش نیاندازید زیرا برایتان دردسر ساز خواهد شد. برای تعیین مسیر اهدافتان شک دارید. ذهنتان را از انرژی های منفی خالی کرده و بارها و بارها به خودتان بگویید که می توانید ، حتما می توانید.

فال متولدین مهر ماه

امروز را با برنامه ریزی پیش بروید و اگر در پیش بردن اهدافتان دچار مشکل شده اید از دوستان و اطرافیانتان مشورت بگیرید. تعامل با دیگران یکی از مسائلی است که به شدت در زندگی روزمره شما تاثیر گذار خواهد بود. مسیر شغلی و درآمد و رابطه هایتان همگی در راستای ارتباط برقرار کردن شما با دیگران است. وقتی با دیگران حرف می زنید خود حقیقی تان باشید و سعی نکنید خودتان را بالاتر از چیزی که هستید نشان دهید. اگر از کاری لذت می برید حتما برای انجام دادنش زمانی تعیین کنید. خجالتی نباشید و اگر به کسی حسی دارید ، احساستان را بیان کنید. اگر نمی توانید بیان کنید با رفتارتان نشان دهید. می خواهید بخاطر محبت دوستانتان از آن ها قدردانی کنید و به آن ها بگویید که چقدر برای شما ارزشمند هستند اما نمی دانید چگونه رفتار کنید که ساختگی به نظر نیاید. می توانید با خریدن یک هدیه یا یک شاخه گل از آن ها تشکر و قدردانی کنید.

فال متولدین آبان ماه

امروز ار فکر تحت تاثیر قرار دادن دیگران بیرون بیایید و کمی برای خودتان زندگی کنید. عقیده و نظرات نزدیکان و دوستان شما مهم است اما بعد از نظرات و عقاید خودتان. برای انجام کارهایتان ناامید نشوید و صبر پیشه کنید. صبور بودن و امید داشتن پاداشی بسیار بزرگ برای شما به همراه خواهد داشت. شما از انرژی و قدرت زیادی در درونتان برخوردار هستید و به راحتی می توانید با مشکلات و دشواری هایی که سر راهتان سبز می شود بجنگید ، این موضوع که از درون انقدر توانا هستید و می توانید مشکلات را مدیریت کنید یک موهبت بزرگ از سمت خداست و باید قدردان این نعمت باشید. خیلی راحت تصمیم می گیرد و قدم بعدی تان را مشخص می کنید. وقتی تصمیمی بگیرید هیچ کس نمی تواند شما را منصرف کند و این خصوصیت گاهی به نفع شماست و گاهی هم به ضررتان تمام می شود. احساساتی که دارید را پنهان نکنید و بگذارید این احساسات بروز پیدا کنند.

فال متولدین آذر ماه

اگر دست از سرسختی بردارید و اجازه دهید عده ای در کارها به شما کمک کنند فرصت ها و موقعیت های بزرگی برایتان پیش خواهد آمد. این موضوع را درک کنید که نمی توانید تمام کارها را به تنهایی انجام بدهید ، یک دست صدا ندارد و هیچ وقت هم صدا پیدا نخواهد کرد. فراموش نکنید همیشه فرصت ها و پیشنهاداتی وجود ندارد که شما به آن ها پشت پا بزنید. در مسیر درستی قرار دارید اما تلاش و تفکرتان درست و کافی نیست. تلاشتان را بیشتر کنید تا نشانه های موفقیت را ببینید. از تشر زدن به این و آن دست برداشته و سعی کنید اطرافیانتان را درک کنید. ریسک داشته باشید ، زیرا بدون ریسک هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. موقعیت های خوبی که برایتان درست می شود را به راحتی از دست ندهید تا شرایط مالی تان بهبود پیدا کند. بهتر است اهدافی بلند مدت برای خوتان تنظیم کنید تا تلاشتان بیشتر شود.

فال متولدین دی ماه

امروز حرف هایی خواهید شنید که شما را ناامید و عصبی می کند. اطراف شما پر از آدم هایی است که همیشه احتیاط کرده اند و ترسو هستند ، اما شما نباید تحت تاثیر این انسان ها قرار بگیرید. به زندگی هایشان نگاه کنید و ببینید پیشرفتی کرده اند ؟ یا همیشه فرصت های زندگیشان را با ترس و هراس از دست داده اند. اگر می خواهید ریسک کنید ابتدا باید تمام ترسی که در وجودتان است را از بین ببرید سپس آماده رشد و موفقیت و نمو خواهید بود. اگر می خواهید وارد محیطی ناشناخته شوید اول خوب همه چیز را بررسی کنید. اگر با فردی قدرتمند و ثروتمند روبرو شدید ، دست و پایتان را گم نکنید ، او هم آدمی مانند شماست و برتری خاصی بر شما ندارد. هیچگاه از هیچ فردی مال و مقام طلب نکنید و امیدتان به آدم ها نباشد. تنها از اعماق قلبتان از خدا درخواست کنید زیرا اگر خواسته تان برآورده نشود حکمت اوست و اگر خواسته تان برآورده شود منتی بر سرتان نخواهد گذاشت و رحمت اوست.

فال متولدین بهمن ماه

امروز به مشکلاتی که برایتان پیش آمده فکر کنید و همه جوانب و راه حل هایی که به ذهنتان می رسد را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید این مشکلات را حل کنید. این مشکلات خود به خود حل نخواهند شد و اگر رهایشان کنید تنها سر هم تلمبار می شوند و کوهی از مشکلات را تشکیل می دهند. اگر از دست کسی خشمگین هستید به سمتش حمله ور نشوید. خودتان را کنترل کنید و سعی کنید با کشیدن چند نفس عمیق خشمتان را فرو ببرید. اگر می خواهید آینده ای روشن در انتظارتان باشد باید خوش بین باشید و حرکت را آغاز کنید. از فکر خوانی اطرافیانتان دست بردارید و اینقدر دست به قضاوت این و آن نزنید. اگر کمی حساس شده اید مدتی تنها باشید و با دیگران رفت و آمد نکنید تا بتوانید اخلاقتان را درست کنید. اعتماد به نفس کاذبی که دارید کار دستتان خواهد داد ، پس برطرفش کنید. اگر پیش خودتان فکر می کنید فروتن بودن نشانه بی اعتماد به نفس بودن است کاملا در اشتباه هستید. فروتنی جهش و گامی بلند به سمت اعتماد به نفس است. اگر میخواهید روابطی که داشته اید را بهبود ببخشید ، باید این احساس را به دیگران بدهید که برایشان ارزش قائل هستید و رفتارتان با آن ها صادقانه است

فال متولدین اسفند ماه

امروز می توانید تاثیری مطلوب و خوب بر روی افراد بگذارید. سعی کنید لبخند روی لبتان را تثبیت کنید البته نباید لبخندتان به گونه ای باشد که دیگران حس کنند شما قصد دارید ان ها را به سخره بگیرید یا قصد تحقیرشان را دارید. لبخندتان باید نشانه ای از صداقت باشد پس باید بسیار ملایم و ملیح باشد. اگر نتوانستید به کارهایی که برایشان برنامه ریزی کرده بودید رسیدگی کنید ناراحت نشوید. دنیا که به آخر نرسیده روز دیگری برای کارهاتان برنامه ریزی خواهید کرد و آن ها را انجام خواهید داد. اگر در اطرافتان تنش ها و اختلافات بسیاری وجود دارد ، تلاشتان را برای بهبود بخشیدن این روابط انجام دهید. کمی خرج و مخارجتان را بررسی کنید تا بتوانید بیشتر بر هزینه های زندگیتان کنترل داشته باشید. یک سرگرمی جدید برای خودتان دست و پا کنید. این سرگرمی میتواند شرکت در یک کلاس یا انتخاب یک ورزش باشد. یک روز در هفته را به گردش و طبیعت گردی اختصاص دهید و با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید. این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس می تواند ضامن و حفظ کننده موفقیت و رشد شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات گریپ فروت

خواص و مضرات گریپ فروت , عوارض و زیان های گریپ فروت , فواید و خاصیت های گریپ فروت , o hw vd tv j

خواص و مضرات گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای می‌ باشد که از تیره مرکبات است و از پیوند پرتقال و دارابی حاصل شده است. این میوه مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین سی می باشد که در فصل پاییز زمستان می‌‌ توان از خواص آن برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات گریپ فروت را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص گریپ فروت و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های گریپ فروت

پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا

از گریپ فروت به‌‌ عنوان یک ماده گیاهی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. در گریپ فروت آنتی‌ اکسیدان‌ هایی وجود دارد که دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند که می‌ تواند از بروز بیماری‌ های سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری کند. همچنین دارای خاصیت ضد سرطان و ضد التهاب است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

درمان یبوست

گریپ فروت دارای فیبر بسیار می باشد که فیبر برای درمان یبوست یک گزینه بسیار عالی است. زیرا فیبر آب‌ های روده را به خود جذب می‌ کند و باعث تحریک روده شده و حرکات روده را افزایش می‌ دهد و عمل دفع را بهبود می‌ بخشد.

کاهش وزن و لاغری

از گریپ فروت همیشه به‌‌ عنوان یک چربی سوز بسیار قوی و مهارکننده اشتها یاد می شود. استشمام بوی گریپ‌ فروت می‌ تواند احساس گرسنگی را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهد و به همین دلیل می‌ تواند برای افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند بسیار عالی باشد.

همچنین در گریپ فروت فیبر بسیار وجود دارد که همین امر می‌ تواند حجم معده را پر کرده و گرسنگی را کاهش دهد و به شما احساس سیری بدهد همچنین از ریزه خواری هایی که در روز انجام می‌ دهید جلوگیری کند.

گریپ فروت می‌ تواند هورمونی که عمل گوارش را تنظیم می‌کند تحریک کند و ترشح آن را افزایش دهد. بهترین زمان برای مصرف گریپ فروت برای این‌ که بخواهید لاغر شوید نیم تا قبل از هر وعده غذایی می باشد.

مناسب برای کودکان

گریپ فروت سرشار از ویتامین C می باشد که کودک شما را در برابر عفونت ها ایمن می کند. گریپ فروت غنی از فیبر است و از یبوست و سوء هاضمه در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند. گریپ فروت منبع عالی ویتامین A است که برای رشد نوزاد و کودک شما مناسب می باشد.

درمان زخم معده

مصرف 10 تا 20 قطره آب گریپ فروت قبل از هر سه وعده غذایی می تواند برای درمان نفخ، ناراحتی معده و زخم معده مفید باشد.

سلامت کلیه ها

استفاده از گریپ‌ فروت می‌ تواند شما را از ابتلا به سنگ کلیه دور نگه دارد و احتمال ابتلا به آن را کاهش دهد. شایع‌ ترین نوع سنگ کلیه در میان تمام افراد نوع سنگ‌ های اگزالات کلسیم هستند و در نتیجه اسید سیتریک که در گریپ فروت وجود دارد مانع از تشکیل این سنگ‌ ها می‌ شود و همچنین در صورت وجود آن به درمان کمک بسیاری می‌ کند.

کاهش فشار خون

استفاده از گریپ فروت می‌ تواند فشار خون سیستولیک را کاهش دهد درنتیجه برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌ برند می‌ تواند مفید باشد. زیرا گریپ‌ فروت می‌ تواند پتاسیم در خون را افزایش دهد درنتیجه بالا رفتن پتاسیم باعث کاهش اثرات منفی سدیم می شود و فشارخون را پایین می‌ آورد. اما در مصرف گریپ‌ فروت باید دقت داشته باشید اگر داروهای فشار خون نیفیدیاک و افیدیتاب استفاده می‌ کنید استفاده هم‌ زمان با آن می‌ تواند خطرناک باشد.

درمان کبد چرب

گریپ فروت دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد که باعث سم زدایی و پاکسازی کبد می شود، همچنین گریپ فروت نیرینژنین است که برای درمان کبد چرب مفید می باشد.

مناسب برای دیابت

گریپ فروت شاخص گلایسمی پایینی دارد و که باعث می شود برای کنترل قند خون و کاهش حساسیت نسبت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید می باشد.اما دقت داشته باشید با مصرف گریپ فروت واکنش افراد مبتلا به دیابت می تواند بسیار متفاوت باشد، اگر شما دیابت نوع 2 دارید خوردن گریپ فروت پس از غذا و چک کردن قند خون پس از آن می تواند به شما بگوید که می توانید از گریپ فروت در رژیم خود استفاده نمایید و یا خیر.

سلامت قلب

مصرف گریپ فروت کاهش فشار خون و کاهش کلسترول خون بالا را به همراه دارد که هر دوی آن باعث سلامت قلب و عروق خواهد شد. آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت از افراد در برابر بیماری های قلبی و سکته محافظت می کنند.

عوارض و زیان های گریپ فروت

افزایش خطر سرطان پستان

آب گریپ فروت می تواند باعث کاهش میزان استروژن در بدن شود و خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات نارنگی

خواص و مضرات نارنگی , عوارض و زیان های نارنگی , فواید و خاصیت های نارنگی , o hw khvk d

خواص و مضرات نارنگی

نارنگی یک میوه خوش‌مزه از گروه میوه‌های پاییزی متعلق به خانواده مرکبات می‌باشد که پوست آن سبز بوده و در صورت رسیدن، پوست آن به رنگ نارنجی تغییر رنگ می‌دهد. نارنگی دارای خواص زیادی برای بدن بوده و به راحتی پوست می شود.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات نارنگی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص نارنگی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های نارنگی

کاهش خطر سکته مغزی

پتاسیم موجود در این میوه مانع از لخته شدن خون و بروز سکته قلبی می شود. مطالعاتی که انجام گرفته نشان می‌دهد کسانی که به‌صورت منظم نارنگی مصرف کنند نوزده درصد کمتر از سایر افراد دچار سکته مغزی می شوند.

رفع چین و چروک صورت

ویتامین آ و سی موجود در نارنگی برای سلامت پوست حیاتی می باشد و با تولید کلاژن پوست باعث نرمی پوست و کاهش چین‌وچروک می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در نارنگی برای جلوگیری از پیری زودرس مؤثر است.

خواص ضد سرطان

نارنگی برای جلوگیری از بیماری سرطان بسیار مفید می باشد چرا که دارای ویتامین‌های مختلف و آنتی‌اکسیدان و ترکیباتی می باشد که از جهش سلولی طبیعی و تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می کند. نارنگی دارای ترکیبات مختلفی مانند لیمونوئید است که به‌گفته برخی از محققان برای جلوگیری از سرطان سینه بسیار مفید است.

سلامت قلب

نارنگی برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد چرا که از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و التهاب جلوگیری کرده و خطر انسداد عروق و آترواسکلروز را کاهش می‌دهد و باعث بهبود جریان خون می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در این میوه به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. همچنین برای تنظیم فشار خون به پتاسیم نیاز دارید که در نارنگی یافت می‌شود.

لاغری و کاهش وزن

در این میوه فیبر فراوانی وجود دارد که باعث کاهش اشتها شده و برای طولانی‌مدت فرد را سیر نگه می‌دارد. نارنگی دارای پکتین و همی سلولز است که باعث جذب کلسترول در روده شده و خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.

نارنگی یک منبع غنی از ترکیبات فلاونوئیدی به نام نابیلتین است که به چربی سوزی بدن کمک کرده و از تولید چربی بیش از حد در بدن پیشگیری می‌کند. همچنین این میوه دارای ویتامین‌هایی است که باعث کاهش کورتیزول بدن شده که این ماده هورمونی است که استرس و ذخیره چربی در بدن را افزایش می‌دهد.

روشن کننده پوست

برای روشن کردن پوست خود می‌توانید از نارنگی کمک بگیرید شما می‌توانید یک ترکیب روشن‌کننده پوست به کمک نارنگی درست کرده و برای از بین بردن چربی اضافه پوست بر روی صورت خود قرار دهید. برای این امر چهار قطعه نارنگی را له کرده و با یه قاشق عسل و یه قاشق ماست ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید و بعد از پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.

پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

ویتامین سی موجود در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری می کند.

مناسب برای دیابت

نارنگی شاید به‌صورت مستقیم در پیشگیری از بیماری دیابت تاثیر نداشته باشد اما باید بدانید به‌صورت غیرمستقیم برای بیماران دیابتی مفید است چرا که با افزایش چربی سوزی در بدن از بروز عوارض مختلف مانند چربی خون بالا جلوگیری کرده و همچنین می‌تواند اختلالات انسولین را کنترل کند.

سلامت چشم

ویتامین سی و آ موجود در این میوه برای سلامت چشم ضروری می باشد و از بروز مشکلات چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می‌کند.

بهبود گوارش

نارنگی یک منبع غنی از فیبر بوده که برای تنظیم حرکات روده بسیار مؤثر است و هضم غذا را بهبود می‌بخشد. روغن این میوه نیز مشکلات مختلف گوارشی مانند زخم معده ، یبوست و نفخ را برطرف می‌کند. این میوه به‌‌عنوان یکی از پرآب‌ترین میوه‌ها شناخته‌شده و ویتامین آ موجود در آن برای بهبود دستگاه گوارش مفید است.

درمان کم خونی

نارنگی به دلیل داشتن ویتامین سی و فولات، جذب آهن در بدن را زیاد کرده و کم خونی را درمان می کند.

عوارض و زیان های نارنگی

حساسیت و آلرژی

این میوه ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود که به‌صورت بثورات پوستی ظاهر می شود. همچنین نارنگی ممکن است برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند باعث انسداد روده شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد تبوله

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی یونانی , دستور سالاد تبوله با گندم و عدس بلغور , xvc jidi shghn jf gi

طرز تهیه سالاد تبوله

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی عربی می توانید برای 4 نفر سالاد تبوله تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد تبوله تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم سالاد تبوله

  • خیار ۱ عدد
  • بلغور ½ لیوان
  • پیازچه ½ لیوان
  • جعفری ۱٫۵ لیوان
  • آب جوش ¾ لیوان
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت سالاد تبوله

طرز تهیه سالاد تبوله

برای تهیه سالاد تبوله عربی ابتدا بلغور را در کاسه ای می ریزیم و 1 قاشق از روغن زیتون را به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و آب جوش را به آن می افزاییم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 15 دقیقه اجازه می دهیم تا استراحت کند.

سپس بلغور را آبکشی می کنیم تا آب اضافه آن بیرون بیاید و در ظرف مورد نظر بلغور را می ریزیم.پیازچه را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و به بلغور اضافه می کنیم.همین طور گوجه فرنگی و خیار را نیز می شوییم

و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم.جعفری را نیز پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد در پارچ خردکن می ریزیم و ریز خرد شده تحویل می گیریمو به مواد سالاد می افزاییم.

آن وقت فلفل و کمی نمک و آبلیمو و باقی روغن زیتون را به سالاد اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا طعم ها با هم مخلوط شوند و اگر دوست ارید 1 سیر را نیز می توانید پوست بگیرید و بشویید و خرد کنید و به سالاد اضافه کنید.سالاد را در یخچال می گذاریم و 30 دقیقه بعد از یخچال بیرون می آوریم و خنک نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو شکم پر

طرز تهیه کوکو شکم پر با مرغ و سیب زمینی , دستور پخت کوکو شکم پر شمالی , xvc jidi a l v

طرز تهیه کوکو شکم پر

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای 2 نفر کوکو شکم پر تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو شکم پر تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

مواد لازم کوکوی شکم پر

  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • پیازچه ۴ شاخه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به اندازه کافی
  • سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکو شکم پر

طرز تهیه کوکو شکم پر

برای تهیه کوکو شکم پر سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن ها آب می گیریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آبپز شوند.پیازچه ها را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.

قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و ققارچ های خرد شده را به همراه پیازچه های خرد شده داخل تابه می ریزیم

و تفت می دهیم تا نرم شوند و تابه را از روی حرارت بر می داریم. سپس سیب زمینی ها را در آبکشی قرار می دهیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم و با گوشتکوب برقی آن ها را له می کنیم.پوره سیب زمینی را در کاسه ای می ریزیم

و کمی نمک،فلفل،زردچوبه روی آن می پاشیم و تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم.در قابلمه یا تابه ای کوچک با عمق زیاد روغن بحدی که کوکوها در آن شناور باشند می ریزیم

و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.به اندازه یک گردو درشت از مایه سیب زمینی بر می داریم و با کف دست آن را به صورت دایره شکل می دهیم و بعد کف دست تخت می کنیم و کمی از مایه قارچ و پیازچه تفت داده وسط آن می ریزیم

و کمی پنیرپیتزا نیز روی مواد می ریزیم و سیب زمینی را جمع می کنیم و با دست به صورت توپ آن را گرد می کنیم و داخل روغن داغ شده قرار می دهیم تا سرخ شود.همگی کوکوها را به همین شکل آماده می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم.

البته می توانید بعد از حالت دادن به سیب زمینی ها آن ها را در آرد سوخاری بغلتانید و بعد در روغن بگذارید.کوکوها را پس از سرخ شدن در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و در بشقابی کوکوهای شکم پر را می چینیم و با سس مورد نظر نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کوکو استامبولی

طرز تهیه کوکو استامبولی خوشمزه , دستور پخت کوکو استانبولی , xvc jisi hsjhlf gd

طرز تهیه کوکو استامبولی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای 4 نفر کوکو استامبولی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو استامبولی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کوکو استانبولی

  • پیاز 2 عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • لوبیا سبز  ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ورقه ای ۳ عدد
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکو استامبولی

طرز تهیه کوکو استامبولی

برای تهیه کوکو استانبولی خوشمزه ابتدا لوبیاهای سبز را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و کمی نمک روی آن ها می پاشیم و تا روی آن ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا بپزند.

سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود و سیب زمینی های خرد شده را داخل تابه می ریزیم تا سرخ شوند و پیازها را نیز پوست می گیریم

و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و زمانیکه سیب زمینی ها سرخ شدن در کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیازها را داخل تابه می ریزیم تا سرخ شوند. سپس لوبیا سبزهای پخته شده را در آبکشی می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود

و داخل کاسه محتوی سیب زمینی های سرخ شده می ریزیم.پیازهای سرخ شده را نیز داخل کاسه می ریزیم و تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به مواد داخل کاسه می افزاییم و کمی نمک،فلفل،زردچوبه به آن اضافه می کنیم

و همگی مواد را با هم مخلوط می کنیم و در تابه ای متناسب با مقدار کوکو و (اینکه تمایل دارید کوکوهای ضخیم یا نازکی داشته باشید) روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود

و به یکباره مایه کوکو را یکجا داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق سطح آن را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو سرخ شود. پس از اینکه کوکو سرخ شد پنیرهای ورقه ای را روی کوکو می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا پنیرها آب شوند.

(کوکو استانبولی مانند کوکو سبزی نیاز به برگرداندن ندارد تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود)کوکو استانبولی را برش می زنیم و در بشقاب می گذاریم و با نان نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه پن کیک سیب زمینی

طرز تهیه پن کیک سیب زمینی لهستانی با عدس , دستور پخت پن کیک سیب زمینی پنیری , xvc jidi k d sdf cldkd

طرز تهیه پن کیک سیب زمینی

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فوری می توانید برای 4 نفر پن کیک سیب زمینی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پن کیک سیب زمینی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم پن کیک سیب زمینی

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سیب زمینی ۴ عدد
  • پنیر پارمیزان ¼ لیوان
  • آرد ۶ قاشق غذاخوری
  • جعفری ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت پن کیک سیب زمینی

طرز تهیه پن کیک سیب زمینی

برای تهیه پن کیک سیب زمینی پنیری ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن آب می گیریم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.جعفری را پاک می کنیم و می شوییم

و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.همچنین پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را می گیریم و در بشقابی می ریزیم.سپس سیب زمینی ها را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و در آبکشی می گذاریم

و اجازه می دهیم تا خنک شوند و پوست آن ها را می گیریم و با گوشتکوب برقی آن ها را کاملا له می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم.تخم مرغ را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم.

بعد 3 قاشق غذاخوری از آرد و کمی نمک و فلفل سیاه و پنیر پارمیزان رنده شده را نیز به مواد کاسه می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و پیاز رنده شده را همراه با جعفری خرد شده به سیب زمینی می افزاییم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

پس از آماده کردن مایه پن کیک،در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.آرد باقیمانده را در بشقابی می ریزیم و از مایه پن کیک به اندازه یک گردو بر می داریم و با کف دست به صورت یک دایره به آن شکل می دهیم

و بعد آن را تخت می کنیم تا شبیه به بیضی شود و در آرد آن را می غلتانیم و داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شود و بعد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر پن کیک ها نیز سرخ شود.همگی پن کیک ها را به همین روش سرخ می کنیم.پن کیک ها را در بشقابی می چینیم و ترجیحا با ماست چکیده نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

عکس نادر سلیمانی و مادرش

عکس نادر سلیمانی و مادرش

عکس نادر سلیمانی و مادرش

نادر سلیمانی بازیگر خوب و باتجربه سینما ، تلویزیون و تئاتر عکسی سه نفره از خود به همراه مادر و مادرزنش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

نادر سلیمانی و مادرش , مامان نادر سلیمانی , مادر زن نادر سلیمانی

نادر سلیمانی به همراه مادر و مادرزنش

نادر سلیمانی ضمن تبریک روز مادر با انتشار تصویر بالا نوشت : مادر و مادر زن روزتون مبارک

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

عکس کودکی نادر سلیمانی

عکس کودکی نادر سلیمانی

عکس کودکی نادر سلیمانی

نادر سلیمانی بازیگر خوب و طناز سینما و تلویزیون عکسی از دوران کودکی خودش را منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

عکس کودکی نادر سلیمانی , بچگی کودکی نادر سلیمانی , نوجوانی کودکی نادر سلیمانی

نادر سلیمانی در دوران کودکی

نادر سلیمانی با انتشار تصویر بالا نوشت : زیاد تغییر نکردم مگه نه؟☺️.پى نوشت: هنوز هم اسباب بازى دوست دارم

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

تفسیر و معنی شعر غزل فال حافظ ساقیا آمدن عید مبارک بادت

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

غزل شماره 18 حافظ شیرازی ( ساقیا آمدن عید مبارک بادت ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره 18 حافظ

غزل شماره 18 حافظ

ساقیا آمدن عید مبارک بادت

وان مواعید که کردی مرواد از یادت

در شگفتم که در این مدت ایام فراق

برگرفتی ز حریفان دل و دل می‌دادت

برسان بندگی دختر رز گو به درآی

که دم و همت ما کرد ز بند آزادت

شادی مجلسیان در قدم و مقدم توست

جای غم باد مر آن دل که نخواهد شادت

شکر ایزد که ز تاراج خزان رخنه نیافت

بوستان سمن و سرو و گل و شمشادت

چشم بد دور کز آن تفرقه‌ات بازآورد

طالع نامور و دولت مادرزادت

حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح

ور نه طوفان حوادث ببرد بنیادت

معنی فال

تعبیر غزل شماره 18 حافظ

اگر می خواهید روزگارتان همیشه بهاری باشد و ایام را به خوشی بگذارانید بر سر عهد و پیمان خود بمانید. مژده که به زودی زود تمام مشکلات حل خواهند شد و تمام چیزهایی که باعث رنج و غم شما شده اند برطرف خواهند شد.

به زوی روزهای خوب از راه خواهند رسید ، قدر ایام خوش را بدانید و شکر خداوند متعال را به جای آورید. روزهای خوشی همیشه ماندگار نیستند و به همین دلیل فرصت های پیش رو را غنیمت بدانید و بهترین استفاده را از این موقعیت ببرید.

منبع : parsisara.com/hafez-18-1545



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فال روزانه 28 مرداد 98

فال روزانه 28 مرداد , فال فردا بیست و هشت مرداد , طالع بینی 28 مرداد ماه

فال روزانه 28 مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 28 مرداد 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 28 مرداد

فال متولدین فروردین ماه

امروز مشاجره ای به وجود می آید و احساس می کنید در شرایط ناعادلانه و بی رحمانه ای قرار گرفته اید و به خودتان می گویید دیگر فداکاری نخواهید کرد. بهتر است خشم و عصبانیتتان را کنترل کنید و حرفی نزنید که از گفتنش پشیمان شوید. اگر به کسی کمک کرده اید هیچ وقت منتش را نگذارید و از کسی انتظار خوبی نداشته باشید. بهتر است از مدار انرژی های منفی خارج شده و کارهایتان را سر و سامان دهید. اگر بخواهید می توانید خیلی سریع همه کارهایتان را انجام بدهید و زمانی هم برای تفریح و استراحت معین کنید. کمی از تعهدات و وظایفی که تمام وقت شما را به خودشان مشغول کرده اند فاصله گرفته و برای مدتی احساس آرامش و آزادی را تجربه کنید. این تعهدات به شکل کامل ذهن شما را به خودشان مشغول کرده اند و نمی گذارند شما ذره ای به زندگی و تفریحاتتان فکر کنید. کار کردن بسیار خوب است اما زمانی که نتوانید از این پول لذت ببرید و با آن زندگی کنید چه فایده ای برای شما خواهد داشت به جز درگیر کردن فکر و ذهنتان. به شکل ناگهانی وظایفتان را رها نکنید زیرا برای شما زیان آور خواهد بود. باید آرام آرام و به مرور از وظایفتان بکاهید و به آرامشی که می خواهید برسید. اجازه ندهید مشکلاتتان در روابط عاطفی و خانوادگی ، انرژی و قدرت شما را برای انجام اهدافتان تضعیف و کم کند.

فال متولدین اردیبهشت ماه

اگر به کسی اعتماد کرده اید و برایتان مشکلی درست شده ، از سرزنش کردن او دست برداشته و او را مقصر اصلی این مشکل ننامید. مقصر اصلی خود شما هستید که به فردی نالایق اعتماد کرده اید. وقتی می خواهید به کسی اعتماد کنید باید همه جوانب را بسنجید ، سپس تصمیم بگیرید. وقتی مشکلی به وجود می آید تنها باید به فکر حل آن مشکل باشید نه اینکه با بد و بیراه گفتن و سرزنش ، شرایط را بدتر کنید. سعی کنید از مرور گذشته و اشتباهاتتان دست بردارید ، تا زمانی که شکست هایتان در گذشته را مرور کنید ، موفقیتی در زمان آینده برایتان حاصل نمی شود. اگر مسئولیتی را به عهده گرفته اید، به بهترین شکل ممکن انجامش دهید و وظایفتان را پشت گوش نیاندازید. اگر قرار است مسئولیتی را به عهده بگیرید ، از قبل خوب به آن فکر کنید. اگر در دوراهی قرار گرفته اید انتخابتان عاقلانه باشد اما اگر حریف قلبتان نمی شوید و نمی توانید عاقلانه تصمیم بگیرید ، سکوت کنید و مدتی به نتیجه و پیامدهای تصمیمتان فکر کنید. شاید امروز نتوانید کارهای روزمره تان را به خوبی انجام بدهید. لایه های دیگر عشق را ببینید و اگر با فردی وارد رابطه شده اید ، به او عشق بورزید. کمی از این لایه سرسخت و بی احساستان خارج شده و عشقتان را بروز دهید.

فال متولدین خرداد ماه

امروز جایگاه و نقش خودتان را تثبیت کنید و ارزش واقعی خودتان را نشان دهید. اگر افرادی در اطراف شما هستند که دوست دارند با شما در ارتباط نباشند و تنها شما را تحمل می کنند ، وقت آن رسیده که در روابطتان تجدید نظر کنید. با کسانی باشید که به شما علاقه مند هستند و ارزش حقیقی شما را می دانند. دوستانی پیدا کنید که علایقتان مشترک باشد و از کنار هم بودن لذت ببرید. به خاطر رفتار اطرافیانتان دچار کمبود اعتماد به نفس شده اید. باید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید و به توانایی هایی که در وجودتان است ایمان بیاورید. اگر مانعی پیش آمد به معنای پایان یافتن راه نیست ، موانع را کنار زده و به اهدافتان فکر کنید. خلاقیت هایی که دارید را به نمایش بگذارید و خودتان را به دیگران اثبات کنید. ممکن است خیلی از رویاها و آرزوهایی که در سر دارید ، برایتان رنگ باخته و از بین بروند. انرژی خود را ذخیره و پس انداز کنید زیرا به زودی به این انرژی نیاز پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید موفق شوید هر نظر و انتقادی را با آغوش باز پذیرا باشید زیرا همین نظرات شما را به بالاترین جایگاهی که می خواهید خواهند رساند.

فال متولدین تیر ماه

امروز احساس کسی را دارید که می تواند کل دنیا را تغییر دهد ، پس این لحظه را غنیمت بشمارید. عادات و اخلاقیات بدتان را کنار بگذارید و به فکر تغییر خودتان باشید. هر انسانی درون خود نیرویی دارد که می تواند همه چیز را متحول کند و تغییرات بزرگی در زندگی اش بیافریند. اگر حرفی در دلتان است و می خواهید بر زبان بیاورید ، زمانش فرا رسیده است. از غرور کناره گیری کرده و لحظه ای گرفتارش نشوید. اگر می خواهید بین دوستانتان محبوب باشید ، کمی از جایگاه خیالی خودتان پایین بیایید و صمیمانه تر برخورد کنید. اعتماد به نفس داشتن خوب است ، اما اعتماد به نفس بیش از اندازه باعث مشکلات جدی در زندگی شما می شود. مهربان هستید و قسمت بزرگی از وقتتان را به همدردی کردن با اطرافیانتان و گوش دادن به دردودل های آن ها اختصاص می دهید. بهتر است زمان کمتری برای این کار بگذارید و کمتر به خودتان انرژی منفی بدهید. شما نباید مشکلات و غصه های دیگران را وارد زندگیتان کنید. باید به دنبال مسائل و کارهایی باشید که شما را آرام تر و با ثبات تر کند. در کارهایتان صبر پیشه کنید و با برنامه ریزی پیش بروید.

فال متولدین مرداد ماه

امروز بیشتر مطالعه نمایید و سعی کنید هر روز قسمتی از یک کتاب را بخوانید. یکی از موثرترین و بهترین راه هایی که می توانید با آن استرس تان را کاهش دهید ، کتاب خواندن است. همینطور می توانید با گوش دادن به موسیقی های ملایم ، خوردن یک فنجان چای یا قهوه و پیاده روی صبحگاهی در طبیعت ، روحیه تان را بهبود بخشیده و آرامشتان را حفظ نمایید. احساساتی عمیق و جوشنده در وجودتان حس می کنید اما هیچ کس از اطرافیان شما متوجه حال و هوای درونی شما نمی شود. از بی توجهی اطرافیان تان ناراحت و عصبی هستید و فکر می کنید برای کسی مهم نیستید ، اما اطراف شما کسانی هستند که شما را بسیار دوست دارند اما به شما نشان نمی دهند. باید بقیه اعضای خانواده تان را درک کنید و متوجه مشکلات و درگیری های آنها شوید. احساس سرخوردگی می کنید و حس کسی را دارید که در تمام طول زندگی سرکوب شده است. نباید بگذارید افکارتان سربسته و پوسیده بماند. اگر می خواهید با کسی حرف بزنید ، یک شنونده فهیم انتخاب کنید تا از گفته هایتان پشیمان نشوید. شما توانایی مدیریتی ذاتی دارید و می توانید به خوبی دیگران را مدیریت نمایید. بهتر است از این مدیریت در زندگیتان بهره ببرید.

فال متولدین شهریور ماه

امروز مرموز به نظر می رسید. نمی خواهید چیزی از خودتان بروز بدهید و دیگران را متوجه خودتان کنید. اما مرموز شدنتان موجب توجه اطرافیانتان به شما می شود. اگر قصد دارید چیزی را مخفی کنید نباید از قالب روزانه خودتان بیرون بیایید. اگر پرحرف هستید ، کم حرف نشوید یا اگر کم حرف هستید ناگهان پرحرف نشوید زیرا این تغییر ناگهانی در رفتار شما موجب توجه اطرافیان خواهد شد. در مورد چیزهایی که دوست دارید و از آن ها متنفر هستید به دیگران اطلاعات بدهید و خودتان را تا این حد از جمع ها دور نکنید. حس می کنید همه با شما دشمنی دارند و قصد دارند شما را ناراحت کنند در صورتی که وقتی فردی از نظرات و عقاید شما چیزی نمی داند چگونه می تواند شما را ناراحت کند. اگر خواسته ای دارید باید بیان کنید زیرا کسی از چشمانتان نمی فهمد که چه می خواهید. از حسادت و رقابت کردن با دیگران دست برداشته و با خودتان رقابت کنید. شما توانایی هایی متفاوت با دیگران دارید و نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. بهترین مقایسه و رقابت ممکن ، این است که خودتان را با گذشته تان مقایسه کنید. با این کار سعی می کنید کاستی هایتان را رفع کنید.

فال متولدین مهر ماه

انرژی درونیتان فوق العاده خوب است اما از این انرژی استفاده چندانی در زندگی نمی کنید. در روابط عاطفی تان خیلی سریع وابسته می شوید و زمانی که به مشکل بر می خورید احساس شکنندگی و شکست می کنید. وابستگی می تواند آسیب های روانی بسیاری مانند افسردگی به شما بزند. نباید عزت نفس و اعتماد به نفس پایینتان را پشت عشق پنهان کنید و فکر کنید تنها عشق کافی است تا یک زندگی ایده آل ایجاد شود. اگر به فردی وابسته شوید ، ترس رها شدن توسط این فرد بر روی زندگیتان سایه خواهد انداخت و سعی می کنید این فرد را بیشتر تحت کنترل خودتان دربیاورید. با این کار هم زودتر از دستش خواهید داد. شما در زندگی با این فرد خوشبخت نخواهید بود و همیشه در ترس و عدم امنیت خواهید بود. به جز روابطتان با جنس مخالف ، شما با دوستانتان هم همینگونه رفتار می کنید. آنقدر به دوست هایتان وابسته می شوید که زمان جدا شدن از آن ها ، دچار خلاء و سرخوردگی می شوید. برای احساسات و روابطتان حدی قرار دهید تا دچار مشکل نشوید. اگر اتفاقی افتاده است که از کنترل شما خارج است ، آن را بپذیرید زیرا چاره ای جز این ندارید.

فال متولدین آبان ماه

اگر می خواهید رویاها و آرزوهایتان را دنبال کنید مهم ترین مسئله امروز ، رشد و توسعه فردی است. اگر می خواهید به زندگی خسته کننده قبلتان ادامه ندهید باید تصمیمات جدیدی برای زندگیتان بگیرید. فرآیند توسعه فردی فرآیندی است که تا پایان زندگی و مادام العمر ادامه دارد. در توسعه فردی باید به شکل پیوسته قابلیت ها و توانایی هایتان را بهبود بخشیده و ارتقا دهید. برای رشد و توسعه فردی باید هر روز کتاب بخوانید ، زبان های جدید یاد بگیرید ، سرگرمی های جدید پیدا کنید، به اتاقتان روح ببخشید و الهام بخش باشید ، برای این کار از رنگ های روشن در اتاق استفاده کنید ، بر ترس هایی که مدت هاست در وجودتان قرار دارد غلبه کنید و سحرخیزی را فراموش نکنید. باید دست از راحت طلبی برداشته و تلاش کنید تا رشد واقعی حاصل شود. همه ی انسان ها روزهای دشوار و سختی را در زندگیشان تجربه کرده اند اما امروز از آن روزهای سخت تنها یادش باقی ست. پس برای آرامش آینده تان تلاش کنید ،اگر به خودتان سختی ندهید هیچ چیزی به دست نخواهید آورد و آینده تان نامعلوم خواهد بود. اگر زندگی جدیدی می خواهید ، پس باید کارهای جدیدی انجام دهید. حس ششمی خوبی دارید و می توانید از این حس به خوبی استفاده کنید.

فال متولدین آذر ماه

امروز انعطاف پذیرتر باشید و خیلی سرسختانه رفتار نکنید. اگر می خواهید به خاطر مسئله و رفتار کسی واکنش نشان دهید ، کمی صبر کنید و به نتیجه واکنش فکر کنید. علت بهانه گرفتن های بیهوده و خشم و عصبانیت ناگهانی تان ، نداشتن انعطاف است. زمانی که ما نتوانیم خودمون را با شرایط مختلف انعطاف دهیم با کوچکترین تغییری به شدت عصبانی می شویم و واکنش های بسیار بدی نشان می دهیم. باید با شرایط و اتفاقات جدید زندگی تان سازگاری و سازش برقرار کنید تا این مشکل برطرف شود. با نداشتن انعطاف هم خودتان را آزار می دهید هم اطرافیانتان را. روابط اجتماعی تان خوب است و خیلی سریع با دیگران دوست می شوید ، می توانید از این روابط اجتماعی برای پیشبرد کار و اهدافتان استفاده نمایید. فراموش نکنید اگر قرار باشد با یکدیگر لحظات و دقایق شادی را سپری کنیم باید بتوانیم همدیگر را درک کنیم و از موضع طلبکار بودن خارج شویم. زمانی که ما همدل و همراه باشیم و همگی به هم عشق بورزیم ، دنیا بهشت می شود. از مکالماتی که جزئیات فراوانی دارند خوشتان نمی آید و خیلی سریع حرف دیگران را قطع می کنید. از داشتن مشغله های ذهنی خسته شده اید و در پس راهی برای خلاصی می گردید.

فال متولدین دی ماه

امروز با فردی روبرو خواهید شد که مانند شما بلندپرواز است و ایده هایی بزرگ در سر می پروراند. از گفتگو با این افراد لذت می برید زیرا حس می کنید فردی را پیدا کرده اید که طرز تفکرش مانند شماست و خیلی خوب درکتان می کند. اگر می خواهید حرف دلتان را به کسی بزنید انقدر از این شاخه به آن شاخه نپرید و خیلی زود بروید سر اصل مطلب. شاید امروز همه چیز مطابق میل و سلیقه شما پیش نرود و کمی از برنامه روزانه تان خارج شوید. از برآورده نشدن انتظارات و وعده هایی که به دیگران داده اید ناراحت نباشید و سعی کنید از این به بعد به کسی بیهوده وعده ندهید تا دچار عذاب وجدان هم نشوید. به آدم هایی که در اطرافتان هستند حق بدهید هر طور که دوست دارند راجب شما فکر کنند اما خودتان را مجبور نکنید که مطابق فکر و میل مردم زندگی کنید. حرف ها و نگاه ها و نظرات مردم نمی توانند شما را تغییر دهند مگر اینکه خودتان این ظلم را به خودتان کنید. فراموش نکنید که این زندگی ، زندگی شماست و تنها کسی که باید از این زندگی راضی باشد خود شما هستید.

فال متولدین بهمن ماه

امروز در افکارتان گم شده و در خودتان فرو رفته اید. می خواهید ظاهرتان را حفظ کنید و پیش دیگران خودتان را ضعیف جلوه ندهید. اطرافیانتان فکر میکنند با حقایق زندگی تان کنار آمده اید و مشکلی ندارید اما حقیقت چیز دیگری است. شما هنوز با تغییراتی که در زندگی تان رخ داده کنار نیامده اید و احساس استیصال و ناچاری می کنید. باید بر ترس هایتان غلبه کرده و اجازه ندهید این ترس ها شخصیت و رفتار شما را به گونه ی دیگر شکل دهند. اگر نیاز به کمک دارید کمک بخواهید اگر دلتان فریاد می خواهد به کوه یا دشتی رفته و تا دلتان می خواهد فریاد بزنید ، اگر دلتان گریه می خواهید اشک بریزید اما از این حال مبهم و کمایی که مدت هاست در آن فرو رفته اید خارج شوید. به زندگیتان برگردید و کاری برای بهبود شرایط کنید. با بی خیالی و ناامیدی هیچ چیز به جای قبلش بازنخواهد گشت. افراد زیادی هستند که حاضرند کمک تان کنند تنها باید ازشان مشورت گرفته و کمک بخواهید. مهارت های زیادی دارید و می توانید با تکیه بر این توانایی ها دوباره سر پا بیایستید. توانایی و مدیریت معاملات و مسائل مالی یکی از این توانایی هاست که می توانید به خوبی از آن بهره مند شوید.

فال متولدین اسفند ماه

امروز روابطتان را مدیریت کنید. روابط ما با هر کسی زمانی زیبا و همدلانه خواهد بود که در ابتدا تفاوت ها را بیابیم ، سپس یاد بگیریم که به این تفاوت ها احترام بگذاریم. اگر دوستان شما یا همسر یا یکی از اعضای خانواده رفتار زشتی از خود بروز داد با تحقیر و له کردن شخصیت آن فرد رابطه تان را به تباهی نکشید. یاد بگیرید که با او با لطف و محبت و عشق رفتار کنید و با مهربانی به او بفهمانید که کارش درست نیست. به یاد داشته باشید گاهی تنها یک کلمه می تواند انسانی را به آسمان ببرد و یا از آسمان به پایین پرتاب کند. اگر کسی حالش خوب است با حرف هایتان حال خوبش را نگیرید. با لجبازی کردن و تحقیر طرف مقابل چیزی جز دور شدن از هم نصیب شما نخواهد شد. از تحت تاثیر قرار دادن دیگران لذت می برید و دوست دارید مرکز توجه دیگران قرار بگیرید. اهدافی که دارید بلندپروازانه است اما می توانید این اهداف را تحقق ببخشید اما باید صبور باشید.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات انار

خواص و مضرات انار , عوارض و زیان های انار , خاصیت ها و فواید انار , o hw hkhv

خواص و مضرات انار

انار به عنوان یک میوه بهشتی بوده که دارای فواید زیادی برای سلامتی انسان می باشد. این میوه دارای پوستی صاف و ضخیم به رنگ های سفید، زرد، قرمز، قهوه‌ای و سیاه می‌باشد و بیش از شش‌صد دانه کوچک ترش و شیرین دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات انار را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص انار و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های انار

درمان کبد چرب

انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد و خواص ضد التهابی می‌تواند به پاک‌سازی و سم‌زدایی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری کبد چرب مؤثر است.

قوای جنسی مردان

مصرف انار و آب انار خالص سطح تستوسترون را زیاد کرده و می‌تواند به درمان اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان کمک کند و همچنین افزایش میل جنسی در مردان را شامل می‌شود.

درمان کم خونی

انار یک میوه عالی برای درمان کم خونی می باشد، کم‌خونی دارای علائم مختلف مانند خستگی، سرگیجه و ضعف است. اگر می‌خواهید کم‌خونی را به‌صورت طبیعی درمان کنید انار میل کنید.

کاهش ریزش مو

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار باعث بهبود گردش خون در سر شده و با تقویت فولیکول‌ها احتمال ریزش مو را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن و لاغری

انار یک میوه بهشتی می باشد که می‌تواند تشنگی را رفع کرده و اشتها را کاهش دهد و با جلوگیری از پرخوری، باعث لاغری و کاهش وزن می شود. یک تحقیق انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار به مدت یک ماه باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود. باید بدانید که انار چربی اشباع‌شده و کلسترول ندارد و مقدار بالای فیبر موجود در آن به دفع سموم و چربی کمک کرده و برای لاغری بسیار مفید می باشد.

جوان سازی پوست

در این میوه بهشتی آنتی‌اکسیدان ، فلاونوئیدها و ویتامین سی وجود دارد که به افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کرده و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. شما برای این امر می‌توانید دو قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیموی ترش تازه ترکیب کرده تا ترکیب خمیری ایجاد شود. خمیر را به صورت و گردن خود مالیده و بگذارید ده الی پانزده دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب بشویید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و همچنین ویتامین سی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت ریه را کاهش می دهد. انار دارای خاصیت ضد باکتری و ضدویروسی قوی می‌باشد و احتمال ابتلا به بیماری ها را کم می کند.

مناسب برای ورزش بدنسازی

انار یک میوه عالی برای بدنسازان می باشد چرا که باعث تقویت عملکرد آن‌ها در بدن‌سازی می شود. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار پس از تمرینات ورزشی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مؤثر است.

ضد آفتاب طبیعی

خوردن انار به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی قوی و وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد در بدن کم شده و مانند یک ضدآفتاب طبیعی به محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید کمک می‌کند و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

بهبود گوارش

انار به دلیل داشتن فیبر فراوان به بهبود هضم کمک کرده و اختلالات معده و دستگاه گوارش را کم می‌کند و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود. انار به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قوی برای درمان کولیت روده مؤثر است.

درمان آکنه و جوش

این میوه دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی قوی می باشد که می‌تواند به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک کند. شما برای این امر می‌توانید دو قاشق غذاخوری دانه انار را له کرده و یه قاشق غذاخوری ادویه زردچوبه به آن اضافه کنید، ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود گذاشته و پس از گذشت ده دقیقه با آب سرد خوب بشویید.

تقویت حافظه

دانه‌های انار به دلیل داشتن فلاونول های فراوان می‌تواند باعث تقویت حافظه شودو یک تحقیق در دانشگاه لومیا لیندا انجام‌شده است که نشان می دهد انار باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد عضلات شده و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند و یک درمان طبیعی برای این بیماری شناخته می شود.

مناسب برای دوران بارداری

فولات موجود در انار به بهبود رشد جنین کمک کرده و خطر ابتلا به زایمان زودرس و تولد نوزادان با وزن کم را کاهش می‌دهد. همچنین آهن موجود در این میوه به درمان کم‌خونی در دوران بارداری کمک می کند. پتاسیم موجود در انار برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در زنان باردار مفید است. در طب سنتی از این میوه برای افزایش شیر مادر استفاده می شود.

عوارض و زیان های انار

کاهش شدید فشار خون

اگر فشارخون بالا دارید و برای درمان فشار خون از داروهای مرتبط استفاده می‌کنید بهتر است در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید چرا که باعث کاهش شدید فشارخون می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات کیوی

خواص و مضرات کیوی , خاصیت ها و فواید کیوی , عوارض و زیان های کیوی , o hw d d

خواص و مضرات کیوی

کیوی یک میوه تخم مرغی شکل می‌باشد که رنگ پوست آن قهوه‌ای و گوشت آن سبز کم‌رنگ است. نام دیگر کیوی انگور فرنگی چینی می باشد. درخت کیوی در آب‌وهوای معتدل رشد می‌کند. در این بخش می‌خواهیم در مورد فواید کیوی مطالبی را برای شما قرار دهیم.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات کیوی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص کیوی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های کیوی

درمان یبوست

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که کیوی به‌‌عنوان یک ملین عمل کرده و می‌تواند برای درمان بیماری یبوست بسیار مفید باشد. شما می‌توانید برای افزایش حجم مدفوع کیوی میل کرده و به دستگاه گوارش خود کمک کنید.

کاهش ریزش مو

در این میوه ویتامین‌های سی و ای به‌وفور یافت می‌شود و می‌تواند برای پیشگیری از ریزش مو مؤثر باشد. کیوی دارای منیزیم، روی و فسفر است که باعث تقویت رشد مو می شود.

کاهش وزن و لاغری

کیوی به‌‌عنوان یک میوه کم کالری شناخته‌شده که باعث افزایش چربی سوزی شده و چون سرشار از فیبر می باشد وزن را کاهش می‌دهد.

قوای جنسی مردان

این میوه یک منبع غنی از روی بود که باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و چون حاوی اسید آرژینین است برای درمان ناتوانی‌های جنسی در مردان مؤثر است.

جوان سازی پوست

در این میوه ویتامین سی به وفور یافت می‌شود که باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده که از چین‌وچروک پوست جلوگیری می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می شود. شما برای این امر می‌توانید یک عدد کیوی له‌شده را با نصف آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و بر روی صورت خود به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

همان‌طورکه گفته شد کیوی دارای ویتامین سی فراوان و آنتی‌اکسیدان زیاد می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. کیوی دارای خاصیت ضد باکتریایی در برابر استافیلوکوک اورئوس و استافیلوکوکوس پیتوژنز دارد و برای جلوگیری از گلودرد و سرفه مفید می باشد.

کاهش فشار خون

کسانی که فشارخون بالا دارند می‌توانند از پتاسیم موجود در این میوه کمک بگیرند و میزان سدیم خون بدن خود را کم کنند که همین امر باعث کاهش فشارخون می شود.

درمان آکنه و جوش

کیوی دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده که چربی پوست را کنترل کرده و برای درمان بیماری آکنه مؤثر است. بهتر است برای این امر یک کیوی را با یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش مخلوط کرده و آن را روی صورت خود قرار دهید و پس از پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.

مفید برای کودکان

کیوی یک میوه عالی برای کودکان می‌باشد که دارای ویتامین سی، کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم است که برای رشد نوزادان و کودکان مؤثر است. ویتامین سی موجود در این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می‌شود و از زخم‌ها پیشگیری می کند.

کاهش قند خون

این میوه دارای شاخص گلیسمی کمی بوده و پس از خوردن قند خون فرد را افزایش نمی‌دهد و یک میوه مناسب برای دیابت و کاهش قند خون محسوب می شود.

رفع سیاهی دور چشم

کیوی به‌‌عنوان یکی از میوه‌های مفید در درمان خانگی رفع سیاهی دور چشم است. کیوی را حلقه حلقه کنید و ده تا پانزده دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

عوارض و زیان های کیوی

حساسیت و آلرژی

آلرژی به میوه کیوی می‌تواند باعث ایجاد علائم مختلف مانند آب‌ریزش بینی، خارش چشم، تورم و حتی شوک آنافیلاکسی شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه دلمه بادمجان

طرز تهیه دلمه بادمجان تبریزی در فر , دستور پخت دلمه بادمجان ترکی شکم پر , xvc jidi ngli fhnl hk

طرز تهیه دلمه بادمجان

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی اصیل ایرانی می توانید برای 5 نفر دلمه بادمجان تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دلمه بادمجان تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 5 نفر

مواد لازم دلمه بادمجان

  • پیاز ۳ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • لپه ½ پیمانه
  • برنج ½ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • بادمجان بزرگ ۵ عدد
  • سبزی دلمه ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت دلمه بادمجان

طرز تهیه دلمه بادمجان

برای تهیه دلمه بادمجان تبریزی ابتدا لپه را در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می ریزیم و به مدت 6 ساعت می گذاریم تا خیس بخورد و در این مدت 2 الی 3 مرتبه آب آن را تعویض می کنیم.بعد در قابلمه ای کوچک 2 لیوان آب می ریزیم

و لپه ها را آبکش می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا نیم پز شود.پوست بادمجان ها را می گیریم و داخل آن ها را به آرامی خالی می کنیم و روی آن ها نمک می پاشیم و در سینی می چینیم تا به مدت 30 دقیقه تلخی و آب اضافه آن ها خارج شود

و بعد آبکشی می کنیم و در صافی می گذاریم تا خشک شوند.سبزی دلمه که شامل ریحان،نعناع،پیازچه،مرزه،شوید به اندازه یکسان هست را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد در پارچ خرد کن می ریزیم

تا ریز تحویل بگیریم و یا روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.بعد در قابلمه ای کوچک 2 لیوان آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب زودتر به جوش بیاید.برنج را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم

و داخل آب در حال جوش می ریزیم و اجازه می دهیم تا 5 دقیقه با آب جوش پخته شود.بعد دانه ای از برنج را لای دندان تست می کنیم اگر مغز آن کمی سفت بود ولی اطراف آن نرم بود برنج را باید آبکشی کنیم. سپس 2 عدد از پیاز را به هراه 2 حبه از سیر را پوست می گیریم

و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیازها و سیرهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی سبک شوند و گوشت چرخ کرده را نیز می افزایییم

و تفت می دهیم و کمی نمک و فلفل روی آن می پاشیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم و 1 دقیقه تفت می دهیم و لپه تغریبا نیم پز شده را همراه با سبزی دلمه به مواد داخل تابه می افزاییم

و بلافاصله کمی نمک روی مواد می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم و پیاپی تفت می دهیم تا سبزی آب نیاندازد و زمانیکه رنگ سبزی کمی تغییر کرد درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم مواد کمی بپزند.

پس از 10 دقیقه که داخل تابه بخار پیچید درب تابه را بر می داریم و برنج آبکشی شده را می افزاییم و با مواد مخلوط می کنیم و تامل می کنیم تا آب داخل مواد کاملا تبخیر شود و تابه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا مواد داخل دلمه خنک شود.

تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و بادمجان ها را در تابه می چینیم و می گذاریم تا کمی سرخ شود.آن ها را با قاشق جابه جا می کنیم تا همه نقاط بادمجان ها سرخ شود و در توری قرار می دهیم

تا روغن اضافه آن ها خارج شود و کمی خنک شوند. تا خنک شدن بادمجان ها زمان داریم تا سس دلمه بادمجان را آماده کنیم.1 عدد پیاز و 1 حبه سیر باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم

و در تابه ای بزرگ کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم  و پیاز و سیر را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و گوجه فرنگی ها را می شوییم و ریز خرد می کنیم(بهتر است پوست آن ها را بگیرید) و داخل تابه می ریزیم

و با سیر و پیاز سبک شده تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند (می توانید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید)و 2 لیوان آب و کمی نمک و فلفل روی مواد می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم

تا آب داخل تابه به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا سس کمی غلیظ شود . سپس داخل بادمجان ها را با مایه دلمه پر می کنیم(ترکیب گوشت،برنج،لپه و….) و بادمجان های آماده شده را داخل سس می چینیم

و درب تابه را می گذاریم و به مدت 30 الی 45 دقیقه اجازه می دهیم تا بادمجان ها با حرارت ملایم در سس طعم دار و کاملا پخته شوند.دلمه های بادمجان را در ظرف قرار می دهیم و روی آن ها سس غلیظ شده می ریزیم.نوش جان

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری تو خونه با دلستر , دستور پخت قارچ سوخاری پنیری در فر , xvc jidi rhv s ohvd

طرز تهیه قارچ سوخاری

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی فست فودی می توانید برای 4 نفر قارچ سوخاری تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قارچ سوخاری تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم قارچ سوخاری

  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زعفران ۱ قاشق چایخوری
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق مرباخوری
  • ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن ، نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری

برای تهیه قارچ سوخاری خوشمزه ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار می شوییم و سریع آبکشی می کنیم و می گذاریم تا شک شوند.تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای بزرگ می ریزیم و ماست را به آن می افزاییم

و زعفران دم کرده ،آبلیمو ،نمک و کمی فلفل نیز به آن اضافه می کنیم و با هم خوب مخلوط می کنیم و آرد سوخاری را کم کم به آن اضافه می کنیم تا مایه کمی سفت شود.قارچ های خشک شده را داخل کاسه می اندازیم و آن ها را زیر رو می کنیم تا آغشته به مایه شوند

و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت 30 دقیقه اجازه می دهیم تا قارچ ها در مایه بمانند تا طعم دار شوند. سپس در قابلمه ای ترجیحا کوچک و گود روغن به حدی می ریزیم که قارچ ها بتوانند در آن شناور باشند

و روی حرارت کم قابلمه را قرار می دهیم  تا به مرور زمان روغن داغ شود.در کاسه ای کمی آرد سوخاری درشت می ریزیم و قارچ ها را از یخچال بیرون می آوریم و هر کدام از قارچ ها را از مایه بیرون می آوریم و داخل کاسه آرد سوخاری قرار می دهیم

تا کاملا در آرد سوخاری بغلتند و بعد داخل قابلمه روغن می گذاریم تا سرخ شوند و بعد از سرخ شدن از روغن خارج می کنیم و در توری قارچ های طلایی شده را قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شامی مرغ

طرز تهیه شامی مرغ ساده با لپه , دستور پخت شامی مرغ با سیب زمینی و گوشت , xvc jidi ahld lvy

طرز تهیه شامی مرغ

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سریع می توانید برای 4 نفر شامی مرغ تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی مرغ تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم شامی مرغ

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
  • آرد سوخاری ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک ، آویشن و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت شامی مرغ

طرز تهیه شامی مرغ

برای تهیه شامی مرغ ساده ابتدا گوشت مرغ که بهتر است سینه باشد را در چرخ گوشت می ریزیم و چرخ کرده تحویل می گیریم و در کاسه ای می ریزیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم

و آب آن را به گوشت مرغ اضافه می کنیم.تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به گوشت مرغ اضافه می کنیم و آویشن،فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا مایه چسبنده ای داشته باشیم

و آرد سوخاری را کم کم به مایه شامی اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا مایه منسجم شود و دیگر آرد سوخاری نمی ریزیم.سپس تابه ای ترجیحا کوچک با عمق زیاد  را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم

تا به مرور زمان روغن داغ شود و کمی از مایه شامی بر می داریم و با کف دست ابتدا یک گلوله درست می کنیم و بعد در آرد سوخاری آن را می غلتانیم و بعد در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شود.دقت کنید به هیچ عنوان حرارت را زیاد نمی کنیم

تا زود شامی آماده شود چون روی آن سرخ می شود ولی مغز پخت نمی شود.شامی مرغ های سرخ شده را در توری می گذاریم تا روغن اضافه آن خارج شود و بعد در بشقاب می چینیم و با سس مورد علاقه نوش جان کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه بیف استراگانوف

طرز تهیه بیف استراگانوف روسی فرانسوی , دستور پخت بیف استراگانوف با مرغ و گوشت , xvc jidi fdt hsjv hkt

طرز تهیه بیف استراگانوف

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی روسیه ای می توانید برای ۴ نفر بیف استراگانوف تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری بیف استراگانوف تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم بیف استروگانوف

  • پیاز ۲ عدد
  • شیر ½ لیوان
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت بیف استروگانوف

طرز تهیه بیف استروگانوف

برای تهیه بیف استروگانوف رستورانی ابتدا گوشت قرمز بدون استخوان و چربی را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو به صورت نیم سانت در 3 سانتیمتر برش می دهیم تا برش های نازک و نسبتا بلندی داشته باشیم.بعد پیازها را پوست می گیریم

و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای که برای پخت بیف تهیه کرده ایم کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند

و آن وقت گوشت های خرد شده را اضافه می کنیم و بطور مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها کاملا تغییر کند و بعد 2 لیوان آب داخل تابه می ریزیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت ها کاملا مغز پخت شوند

و آب داخل تابه تا پخت گوشت کاملا تبخیر شود. پس از آنکه آب گوشت در مراحل آخر تبخیر شدن بود، قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت مربع های توسط خرد می کنیم

و آب گوشت که کاملا خشک شد قارچ ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب بیندازد و آب آن ها نیز تبخیر شود.آرد را کم کم به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا در شیر حل شود و کمی نمک و فلفل نیز داخل شیر می ریزیم

و هم می زنیم و به مواد داخل تابه می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم تا زمانیکه اطراف شیر حباب ایجاد شود و آن وقت از روی حرارت تابه را بر می داریم و خامه را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود و سیب زمینی ها را داخل روغن می ریزیم تا سرخ شوند.

در آخر سیب زمینی های سرخ شده را از داخل تابه خارج می کنیم و در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سیب زمینی های سرخ شده را کنار آن می ریزیم.نوش جان

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

عکس کودکی نگار جواهریان

عکس کودکی نگار جواهریان

عکس کودکی نگار جواهریان

نگار جواهریان بازیگر خوب تئاتر ، تلویزیون و سینما عکسی از دوران کودکی خود را به همراه خواهرانش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

عکس کودکی نگار جواهریان , بچگی نگار جواهریان , نوجوانی نگار جواهریان

نگار جواهریان در دوران کودکی

نگار جواهریان با انتشار تصویر بالا نوشت : کودکی

:: بازدید از این مطلب : 47

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

عکس لیندا کیانی و برادرش

عکس لیندا کیانی و برادرش

عکس لیندا کیانی و برادرش

لیندا کیانی بازیگر بسیار خوب و توانای سینما ، تئاتر و تلویزیون عکسی از خود و برادرش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

عکس لیندا کیانی و برادرش , لیندا کیانی و داداشش , عکس برادر لیندا کیانی

لیندا کیانی و برادرش

لیندا کیانی با انتشار تصویر بالا نوشت : چقدر لذتبخش بود که برادر عزیزم اومد سر صحنه… حالمو خووووب کرد با همه ى مهربونیاش و انرژیه خوبش

:: بازدید از این مطلب : 144

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

فال روزانه 26 مرداد 98

فال روزانه 26 مرداد , فال فردا بیست و شش مرداد , طالع بینی 26 مرداد ماه

فال روزانه 26 مرداد

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه 26 مرداد 98 در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه 26 مرداد

فال متولدین فروردین ماه

اگر رفتاری از شما سر زده ، مسئولیتش را بپذیرید. به واکنش هایی که باید در شرایط به خصوص از شما سر بزند فکر کنید. از حرف زدن و تماس تلفنی با افراد ناشناس نترسید و سعی کنید عزت نفستان را بالا ببرید. اگر می خواهید با جایی تماس بگیرید می توانید از قبل این گفتگو را پیش بینی کنید. به این فکر کنید که چه سوالاتی ممکن است از شما پرسیده شود و جواب این سوالات را پیدا کنید و به ذهن بسپارید. اگر استرس دارید و نمی توانید به ذهن بسپارید ، می توانید متن گفتگو را بنویسید. قبل از تماس چند نفس عمیق کشیده و به خودتان بگویید که هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد سپس شماره را بگیرید. اگر کسی تحت نظر و کنترل شماست برای متقاعد کردنش تلاش نکنید زیرا احتمال متقاعد شدنش بسیار پایین است. اگر یک موقعیت پیچیده برایتان پیش آمده به آن واکنش نشان دهید و سعی کنید موقعیت را بررسی کنید. اگر دوست دارید با فرهنگ های مختلف آشنا شوید به مکان های جدید سفر کنید و در مورد فرهنگ و عقایدی که دارند اطلاعات کسب کنید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز رویاها و آرزوهایتان را جلوی چشمتان قرار دهید. اگر قصد ازدواج دارید یک قاب خالی بگذارید روی میزتان و در ذهنتان تکرار کنید در این قاب ، عکس مراسم ازدواج تان را قرار خواهید داد. اگر قصد خرید یک خانه یا ماشین را دارید ، عکسش را جلوی چشمتان قرار دهید و هر روز با امید به آن فکر کنید. شما به طرف چیزی حرکت خواهید کرد که به شکل مدام جلوی چشمانتان قرار گرفته باشد. پس چیزی را جلوی چشمتان قرار دهید که یادآور و نشانه آرزوهای شما باشد. برای خواسته و رویایتان دعا کنید و از خدا تشکر کنید بخاطر خانه و همسر و یا ماشینی که قرار است به شما بدهد. احساس می کنید رویاها و آرزوهایتان با یک مشکل و مانع برخورد کرده است. اجازه ندهید این مانع موجب غافل شدن شما از آرزوهایتان شود. شاید هم امروز آنقدر خوب پیش برود که فکر کنید در یک رویا سیر می کنید و نتوانید دنیای حقیقی را از دنیای خیالی تشخیص بدهید. اگر می خواهید حرکتی مهم در زندگیتان انجام بدهید امروز وقت مناسبی برای این حرکت نیست.

فال متولدین خرداد ماه

به خوبی اعتقاد داشته باشید. خوبی چیزی است که در درون همه ما انسان ها وجود دارد و می تواند رشد و نمو کند. اگر خدا آرزو و هدفی در قلبتان قرار داده حتما محقق خواهد شد اما باید خودتان هم تلاش کنید. تحسین دیگران را رها کرده و تحسین خدا را بخواهید. خودتان را از محدودیت هایی که در اطرافتان است رها نمایید. شما هر خواسته و آرزویی داشته باشید ، خدا بیش از آن خواسته به شما خواهد بخشید. تنها باید به خدا ایمان داشته باشید و از هیچ چیز نترسید. ترس از ابزار شیطان است ، وقتی خدا همیشه با شما همراه است چرا ترس ؟ آیا با ترسیدن و هراس از مشکلات چیزی حل خواهد شد ؟ ترس تنها زمان حال را از ما می گیرد و امروزمان را خراب می کند. به جای ترسیدن ، از خودتان شجاعت نشان داده و با ترس هایتان روبرو شوید. ممکن است امروز ، فردی نیت شما را به اشتباه برداشت کند و بحثی بین شما در بگیرد. سعی کنید بحث را کش ندهید و خشمگین نشوید. اگر کسی دچار سوء تفاهم شده است خیلی آرام با او صحبت کرده و برایش توضیح دهید که اشتباه می کند.

فال متولدین تیر ماه

همه ی انسان ها در زندگیشان مرتکب اشتباه می شوند و نباید خودشان را بخاطر اشتباهات شان سرزنش کنند اما چه بهتر می شد اگر از ابتدا انتخابی آگاهانه و تصمیمی دقیق می گرفتیم تا کارهایمان به بهترین شکل ممکن انجام شوند. به هر حال هیچ کس آنقدر عمر نمی کند که بخواهد همه چیز را خودش تجربه کند و به شکل مکرر به اشتباهات و مشکلات بپردازد. شما مسئول زندگی خودتان هستید و باید به شکل کامل این مسئولیت و وظیفه را بپذیرید. اگر می خواهید همسری مهربان یا دوستی خوب و دلسوز باشید لزومی ندارد که از خودتان مایه بگذارید و در این رابطه خودتان را فراموش کنید. یک سمت این رابطه شما هستند و اگر از خواسته ها و نظراتتان دست بکشید این رابطه دیگر یک رابطه دوطرفه نخواهد بود. شما هم باید از عقاید و نظراتتان دفاع کنید و برای خودتان ارزش قائل شوید. در مسائل احساسی محتاطانه تر رفتار کنید و ریسک نکنید. زیرا ریسک و خطر در مسائل احساسی کار درست و منطقی نیست. اگر این ریسک با شکست مواجه شود نمی توانید به راحتی با این شکست کنار بیایید.

فال متولدین مرداد ماه

امروز اخبار و سریال های غم انگیز نگاه نکنید. با پیگیری اخبار و نگاه کردن به سریال و فیلم های غمگین تنها غمگین تر و ناامیدتر خواهید بود. زمان ارزشمندتان را صرف کارهایی کنید که شما را شاد کند نه غمگین. اگر هر روز پای این اخبار و این فیلم ها می نشینید ، پس اصلا انتظار نداشته باشید شرایط فرق کند. دیده ها و شنیده های ما در حال و آینده ما تاثیر گذار هستند. مطیع دیگران بودن و به درخواست های دیگران جواب مثبت دادن را دوست دارید ولی نمیدانید این کار شما چه ضربه ای به آینده تان خواهد زد. اگر کسی درخواستی از شما دارد اول درخواستش را بررسی کنید و اگر توان قبولش را دارید بپذیرید. شما نمی توانید به درخواست های همه رسیدگی کنید. وقتی نتوانید رضایت دیگران را جلب کنید آن ها از شما طلبکار خواهند بود و احساس می کنند شما در حقشان بدی کرده اید. پس چرا باید خودتان را در این دردسر بیاندازید و برای خودتان مشکل درست کنید. سخاوت و بخشندگی شما قابل ستایش است و قلب رئوفی دارید اما همه کسانی که در اطراف شما هستند لایق این بخشندگی و عطوفت شما نیستند. مهربانی تان را برای کسی خرج کنید که قدردان شما باشد.

فال متولدین شهریور ماه

سعی کنید امروز را به خانواده تان اختصاص دهید و برای ایجاد روابط مثبت بین اعضای خانواده تلاش کنید. تلویزیون را خاموش کرده و در مورد مشکلات و چالش هایی که دارید صحبت کنید. با یکدیگر مشورت و همفکری کرده و برای مشکلات راه حل پیدا کنید و دنبال چاره ای برای ازتقا و بهبود زندگی تان باشید. اگر اطرافتان را آدم های با انرژی منفی فرا گرفته اند ، بهتر است رابطه تان را قطع کرده و با انسان هایی که انرژی شان مثبت است وارد رابطه شوید. انسان هایی که انرژی منفی دارند در هر معاشرت و دیداری به ما حس بدی می دهند و این حس بد از اعتماد به نفس پایین و خیال های ناخوشایندی است که در درون این انسان ها قرار دارد. آن ها سعی می کنند با تعریف و تمجید از خودشان و ایراد گرفتن از بقیه ، اعتماد به نفس پایینشان را بپوشاند. اگر میخواهید رابطه تان را با این افراد کمتر کرده و روانتان را نجات بدهید باید برای رابطه تان مرز تعیین کنید و با این افراد صمیمی نشوید. احتمال دارد یک پروژه کاری جدید را به دست گرفته و شروع کنید ، اما به زمانی که در اختیار دارید خوب دقت کرده ، سپس پروژه را قبول کنید.

فال متولدین مهر ماه

امروز تعدادی از آرزوهایتان را روی کاغد آورده و به خودتان تعهد بدهید که تا سال آینده تعدادی از این آرزوها را برآورده کنید. وقتی این لیست را تهیه کنید برای آرزوهایتان تلاش بیشتری خواهید کرد و آرزوهایتان را دست نیافتنی نخواهید دید. با تهیه این لیست از تلاش کردن و پشتکار داشتن لذت خواهید برد و خودتان را در مقابل برآورده کردن آرزوهایتان موظف و مسئول می بینید. یکی از اطرافیانتان شما سعی می کند نظرش را به شما تحمیل کند و شما را مجبور کند که کاری که او میخواهد انجام دهید. بهتر است بحث و دعوا راه نندازید ولی از اعتقادتان هم دست برنداشته و محکم بیایستید. اگر می خواهید به مرحله و سطحی بالاتر از مهارت برسید باید ایده ها و نیازهایی که دارید را بیان کنید. زمانی که دائم به خودتان یا دیگران بگویید گرفتار هستم ، زمانی نمی رسد که آزاد شوید. زمانی که دائم به خودتان یا دیگران بگویید وقت ندارم ، واقعا وقت نخواهید داشت و زمانتان بیهوده از دستتان میرود و شما متوجه نمی شوید که چگونه انقدر سریع زمان را از دست دادید. اگر هر کاری که می خواهید انجام دهید را به فردا موکول کنید ، فردایی وجود نخواهد داشت و هیچوقت نخواهد آمد.

فال متولدین آبان ماه

اجازه ندهید قدرت تخیلان شما را محدود کند. ممکن است در حال لاغر کردن باشید و فردی با هیکل ورزیده ببینید و پیش خودتان بگویید نه امکان ندارد من انقدر لاغر شوم یا از جلوی خانه ای بگذرید و پیش خودتان بگویید نه امکان ندارد من همچین خانه ای را بخرم. مشکل همینجاست ، باید بتوانید تصورش کنید تا به دستش بیاورید. اجازه ندهید افکار منفی مانع رسیدن شما به رویاهایتان شوند. خودتان در صورتی تصور کنید که پیشرفت کرده اید و بر مشکلات و موانع زندگیتان غلبه کرده اید. خوشحال و قوی و سالم هستید و به تمام آرزوهایتان رسیده اید. با فال روزانه پارسی سرا همراه باشید ؛ امروز کمی اضطراب داشته و حس می کنید کارها به خوبی پیش نخواهد رفت. این حس را از خودتان دور کرده و به کارهایتان برسید. اگر کاری را قبلا انجام داده اید اما حالا از انجام آن کار پشیمان شده اید و نمی خواهید زیر بار بروید ، اشتباه می کنید. کاری است که انجام شده ، بهتر است صداقت داشته باشید و اشتباهتان را بپذیرید. دوست دارید خود حقیقی تان باشید اما از برخوردهای دیگران میترسید و حس می کنید ممکن است بازخورد های خوبی دریافت نکنید.

فال متولدین آذر ماه

همه ی ما چیزی در وجود خودمان داریم که می تواند جهان را تغییر و تکان بدهد. مهارت یا استعدادی که از سن نوجوانی در ما شکل گرفته و تنها با یک جرقه آزاد خواهد شد. ما می توانیم جهانمان را به بهشت یا جهنم تبدیل کنیم ، انتخاب با خود ماست. تنها یک ایده ساده می تواند محصولی بزرگ را خلق کند. همه چیزهایی که در اطراف ما قرار دارند از ماشین و تلویزیون و تلفن و هواپیما و گوشی موبایل ، در ابتدا یک ایده بودند. ایده ای که صاحبانشان با آنها خیالبافی میکردند اما امروز ما داریم از این وسایل استفاده می کنیم. برا زندگیتان هدف گذاری کنید و چیزی به جهان عرضه کنید. اتفاقات و رویدادهای زیادی در زندگیتان رخ داده و نمی دانید چگونه باید با این اتفاقات روبرو شوید. محکم باشید ، هر مشکلی حل و رفع خواهد شد. نباید نسبت به کوچکترین اتفاقات واکنش نشان بدهید و خودتان را ناراحت کنید. به جای ناله کردن و تعریف غصه هایتان برای این و آن ، از اهداف و آرزوهایی که برای آینده دارید حرف بزنید. اجازه دهید انرژی مثبت تمام زندگیتان را فرا بگیرد. اگر می خواهید با کسی دردودل کنید و ترس هایتان را با آن در میان بگذارید و دنبال فرد مناسبی می گردید ، خدا بهترین گزینه است.

فال متولدین دی ماه

دوست دارید امروز جمله دوستت دارم را از اطرافیانتان بشنوید. اگر کسی به شما دوستت دارم نمی گوید دلیلش دوست نداشتی بودن شما نیست. بلکه شاید اطرافیانتان آنقدر سرگرم چالش های زندگیشان هستند که وقتی برای ابراز علاقه به شما ندارند. شاید هم اطرافیان شما با عملشان عشقشان را به شما نشان دهند و به ابراز علاقه زبانی تمایل نداشته باشند. اگر می خواهید جمله دوستت دارم را بشنوید ، بروید جلوی آینه و بارها و بارها خودتان از این جمله استفاده کنید. می توانید با صدای بلند به خودتان بگویید دوستت دارم و به خودتان عشق بورزید. فراموش نکنید که اگر بخواهید کسی را دوست بدارید ابتدا باید یاد بگیرید که خودتان را دوست بدارید. اگر کاری را دوست ندارید انجام بدهید با شهامت جواب منفی بدهید. با تفکر مثبت پیش رفته و با خودتان تکرار کنید که می توانید همه کارهایتان را بهتر از آنچه فکر می کنید انجام دهید.

فال متولدین بهمن ماه

دور و برتان آدم های زیادی هستند که دوست دارند شما را به قالبی که خودشان دوست دارند در بیاورند. این آدم ها به شما فشار می اورند و میخواهند باب میل آن ها رفتار کنید. شاید این آدم ها ، بسیار خوب باشند و با نیتی خیر این کار را بکنند اما باید جلوی آن ها بایستید. این خداست که به شما زندگی و امکانات و حق انتخاب داده و شما حق دارید هر طور که دلتان می خواهد زندگی کنید. اگه می خواهید انسانی موفق و برنده باشید راه خودتان را بروید و نترس باشید. ترس از شیطان نشات می گیرد ، شیطان با ترس بین خدا و انسان ها فاصله می اندازد. احساس می کنید امروز عاشق لحظه لحظه زندگیتان هستید و از دیدن هر چیزی غرق لذت می شوید. اگر می خواهید تخیلات عاشقانه داشته باشید صورت آن فرد را تصور نکنید. انتخاب آن فرد را به خدا بسپارید تا کسی را برایتان انتخاب کند که مناسب و لایق شما باشد. اگر با فرد خاصی خیالپردازی کنید جواب عکس می گیرید ، حتی اگر به آن فرد برسید هم احتمال اینکه زندگیتان خوب پیش نرود و بیماری و مشکلات سراغتان بیاید زیاد است. پس همه چیز را به خدا بسپارید.

فال متولدین اسفند ماه

امروز با خودتان صادق باشید و خود را از بند رضایت دیگران رها کنید. شما نمی توانید رضایت همه اطرافیانتان را جلب کنید و همه آن ها را راضی و خوشحال نگه دارید. با این کار تنها برای خودتان دردسر درست خواهید کرد. هر کسی حق دارد نظر و عقیده ای داشته باشد اما شما هم حق دارید این عقیده را رد کرده و قبول نکنید. خوشحالی و شادمانی خودتان را در دستانتان بگیرید و اجازه ندهید هیچ کس این شادمانی را از شما بگیرد. انتظار اتفاقات خوب را در خودتان ایجاد کنید و هر اتفاقی که افتاد از موضع تفکرات مثبت بیرون نیایید. نباید هر چه شد سریع بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید. انتظارات ما ، دایره و محدوده زندگی ما را تعیین و معین می کنند. نمی دانید با حس ششمتان چه کنید ؟ دوست دارید این حس را باور کنید و به ندای درونتان گوش فرا دهید. زمانی که حساسیت هایتان کاهش پیدا کرد شروع به کار کنید. برای کاهش استرس و اضطرابی که دارید کمی تمرینات ورزشی انجام دهید زیرا این تمرینات موجب آزاد شدن اندروفین می شوند. اندروفین باعث کاهش دردهای بدن و استرس می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

تفسیر و معنی شعر غزل فال حافظ سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

غزل شماره 17 حافظ شیرازی ( سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره 17 حافظ

غزل شماره 17 حافظ

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت

تنم از واسطه دوری دلبر بگداخت

جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت

سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع

دوش بر من ز سر مهر چو پروانه بسوخت

آشنایی نه غریب است که دلسوز من است

چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت

خرقه زهد مرا آب خرابات ببرد

خانه عقل مرا آتش میخانه بسوخت

چون پیاله دلم از توبه که کردم بشکست

همچو لاله جگرم بی می و خمخانه بسوخت

ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم

خرقه از سر به درآورد و به شکرانه بسوخت

ترک افسانه بگو حافظ و می نوش دمی

که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت

معنی فال

تعبیر غزل شماره 17 حافظ

به هر کسی دل بستید و به او وفا کردید در پایان چیزی جز جفا و بی وفایی ندید و به همین دلیل بدبین شده اید. سینه شما از غم و اندوه لبریزه است و از خوبی ها و وفاهایی که کرده اید به شدت پشیمان و نادم هستید.

اما اگر می خواهید شرایط را تغییر دهید باید غم و غصه خوردن را کنار بگذارید و دست از سرزنش کردن خود بردارید. بیش از حد رویا پردازی می کنید و توقع تان از زندگی خیلی زیاد است ، همین خیالات شما از راه موفقیت و پیشرفت دور می کند.

اگر می خواهید واقعا موفق شوید و در مسیر پیشرفت قرار بگیرید خیالات خام را کنار بگذارید و با به کار گرفتن عقل و اندیشه و تلاش کردن به اهداف خود برسید. موفقیت با شما خواهد بود پس از داشته هایتان لذت ببرید و محکم به راه خود ادامه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب خلیج فارس

طرز تهیه کباب خلیج فارس اصل خوشمزه , دستور پخت کباب خلیج فارس ایرانی , xvc jidi fhf ogd thvs

طرز تهیه کباب خلیج فارس

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایرانی می توانید برای 4 نفر کباب خلیج فارس تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب خلیج فارس تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم کباب خلیج فارس

  • پیاز ۲ عدد
  • زرشک ۱۰۰ گرم
  • جعفری ۱۰۰ گرم
  • فلفل قرمز ۱ عدد
  • نمک و مغز گردو به اندازه کافی
  • گوشت راسته گوسفندی ۵۰۰ گرم

دستور پخت کباب خلیج فارس

طرز تهیه کباب خلیج فارس

برای تهیه کباب خلیج فارس مجلسی ابتدا گوشت را در چرخ گوشت می ریزیم تا چرخ شود و این کار را بهتر است دو مرتبه انجام دهیم.بعد پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن ها را کاملا می گیریم

و پیاز را به گوشت چرخ شده می افزاییم و خوب ورز می دهیم.جعفری را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم و فلفل قرمز را نیز می شوییم

و کنار جعفری ساطوری می کنیم و جعفری و فلفل قرمز خرد شده را به گوشت می افزاییم.بعد زرشک را در آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم و میگذاریم تا 5 دیقه آب اضافه آن خارج شود و به همراه گردو پودر شده به مایه کباب اضافه می کنیم (گردو را می توانید حذف کنید)

و مایه کباب را خوب ورز می دهیم و در کاسه ای می ریزیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم. سپس مایه گوشت را از یخچال بیرون می آوریم و مجددا ورز می دهیم و به سیخ می کشیم و کباب پز یا منقل را آماده می کنیم

و سیخ ها را روی کباب پز می چینیم و پس از اینکه یک طرف آن خودش زا گرفت سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز بپزد.پس از پخت کامل کباب ها می توانید چند عدد گوجه فرنگی یا فلفل سبز نیز در کنار آن کباب کنید و کباب خلیج فارس را با نان یا پلو و سبزی تازه نوش جان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات انجیر

خواص و مضرات انجیر , عوارض و زیان های انجیر , خاصیت ها و فواید انجیر , o hw hk dv

خواص و مضرات انجیر

انجیر یکی از میوه های تابستانی بسیار خوشمزه می باشد که مبدا آن از آسیای غربی، خاورمیانه و نواحی هند و ترکیه باشد. درخت انجیر گیاهی برگریز است و ارتفاع درخت آن به 7 تا 10 متر و عمرش به 100 سال نیز می رسد. این درخت جزیی از درختان برگ ریز است و همچنین به دلیل بومی بودن مناطق گرم در برابر گرما بسیار مقاوم است و برای محصول دهی در مناطق گرم بسیار عالی است.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات انجیر را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص انجیر و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های انجیر

سلامت استخوان ها

انجیر دارای کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد که برای حفظ سلامت استخوان ها و افزایش تراکم استخوانی بهترین گزینه می باشد. همچنین خوردن آن می تواند از شکستگی استخوان جلوگیری کند.

بهبود رشد مو

انجیر سرشار از منیزیم، ویتامین C و ویتامین E است که تمامی این مواد معدنی برای رشد مو و سلامت مو مور نیاز هستند. این مواد معدنی باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شوند و به همین دلیل تاثیر فوق العاده بر رشد و سلامت مو خواهند گذاشت.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انجیر حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز و آنتی اکسیدان ها می باشد این مواد می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند که در صورت تقویت سیستم ایمنی بدن ورود انواع باکتری، ویروس و سایر بیماری ها به بدن غیر ممکن می شود.

بهبود گوارش

انجیر میوه ای ست که سرشار از فیبر است و فیبر ماده ای ست که برای سلامت و بهبود کارکرد دستگاه گوارش بسیار عالی و ضروری است. می تواند به هضم غذا در دستگاه گوارش کمک کند و همچنین حرکات روده را افزایش دهید که این کار برای درمان یبوست بسیار تاثیرگذار است.

هر شب 2 تا 3 عدد انجیر را در آب خیس کنید و صبح روز بعد با عسل میل کنید با این کار مشکل یبوست شما رفع خواهد شد. همچنین فیبر موجود در انجیر می تواند برای درمان اسهال نیز کاربرد داشته باشد و به درمان سوهاضمه و درد معده کمک می کند.

رفع چین و چروک پوست

عصاره انجیر تاثیرات ضدالتهابی و ضد کلاژن سازی فوق العاده ای داشته باشد. انجیر کار آبرسانی به پوست را انجام می دهد زیرا با افزایش سن آبرسانی به پوست کاهش می یابد و همچنین کلاژن سازی یگر انجام نمی شود و چین و چروک های بسیاری در سطح پوست پدیدار می شود.

کاهش فشار خون

انجیر به دلیل دارا بودن پتاسیم، امگا 3 و امگا 6 می تواند باعث کاهش فشار خون و جلوگیری از بروز حملات قلبی می شود. پس بهتر است این میوه پر خاصیت را در بنامه غذایی خود بگنجانید.

کاهش خطر سرطان روده بزرگ

اگر انجیر را به صورت مداوم و روزانه استفاده نمایید می تواند مانع بروز سرطان روده بزرگ شود. فیبر موجود در انجیر می تواند آلودگی های موجود در روده را از بین ببرد و دانه های فراوان آن حاوی مقادیر بالای موسین می باشد که مخاط روده را دفع می کند.

درمان بواسیر

انجیر می تواند برای درمان یبوست بهترین ماده باشد و زمانی که یبوست شما درمان شود دیگر برای دفع نیاز به فشار آوردن نیست در نتیجه بواسیر درمان می شود و دیگر عود نمی کند. دانه های انجیر نیز برای درمان بواسیر موثر است.

بهبود آسم

اگر می خواهید آسم و برونشیت را به صورت طبیعی با نسخه های گیاهی و خانگی درمان کنید توصیه می شود مخلوط دانه شنبلیله، عسل و انجیر مصرف کنید. انجیر غشای مخاطی را مرطوب کرده و ترکیبات موجود در آن با مبارزه با رادیکال های آزاد از بروز علائم آسم جلوگیری می کند. آب انجیر نیز برای تسکین آسم و برونشیت مفید است.

سلامت قلب

انجیر می تواند سطوح تری گلیسیرید موجود در خون را کاهش دهد و همین کار به سلامت قلب کمک بسیاری می کند زیرا ذرات چربی اگر در رگ ها موجود باشند می تواند باعث مسدود شدن عروق کرونر قلبی شود و مانع از رسیدن اکسیژن به آن شود و در نتیجه سکته های قلبی را در پی خواهد داشت.

آنتی اکسیدان موجود در انجیر نیز با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از انسداد شریان های عروق کرونر جلوگیری می کند. انجیر دارای فنول ها و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد و در کاهش بیماری های قلبی تاثیرات بسیاری دارد.

تقویت قوای جنسی

انجیر برای باروری یک معجزه می شاد و مکمل جنسی طبیعی نیز محسوب می شود زیرا منبع غنی کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است که از مواد معدنی حیاتی برای ترشح هورمون های جنسی آندروژن و استروژن هستند.

درمان کم خونی

انجیر دارویی عالی برای درمانکم خونی یا آنمی می باشد. خصوصا انجیر خشک که مقادیر فراوان آهن را دارا می باشد و می تواند باعث افزایش سطح هموگلوبین خون شود. سطح آهن بدن به ویژه در کودکان، زنان و دوران بارداری بسیار مهم است. اگر کم خونی دارید و یا به تازگی جراحی انجام داده اید که باعث شده میزان خون شما کم شود توصیه می شود از انجیر استفاده نمایید.

سلامت چشم

انجیر می تواند بینایی را افزایش دهد زیرا حاوی ویتامین A می باشد که برای پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آسیب شبکه بسیار عالی ست.

کاهش کلسترول خون

انجیر دارای نوعی فیبر محلول به نام پکتین است که برای کاهش کلسترول خون بسیار تاثیرگذار است.انجیر کلسترول اضافی سیستم گوارش را از بین برده و به روده منتقل می کند.

انجیر دارای ویتامین B6 استکه مسئول تولید سروتونین در بدن می باشد و در بهبود خلق و خو و کاهش کلسترول خون موثر می باشد. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و فیتواسترول موجود در انجیر خشک نیز باعث کاهش سنتز کلسترول طبیعی بدن می شود.

عوارض و زیان های انجیر

واکنش های آلرژیک

اگر انجیر را بیش از اندازه مصرف کنید ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند استفراغ، اسهال یا خارش پوست شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()