نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب بناب

کباب ساطوری , کباب بناب , طرز تهیه کباب بناب , دستور پخت کباب بناب آذربایجان

مواد لازم کباب بناب
راسته گوساله ۴۰۰ گرم
فیله گوسفند ۴۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
کره ۵۰ گرم
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را با دقت می شوییم و آبکشی می کنیم. در مرحله بعد گوشت را یک بار چرخ می کنیم. پیاز ها را به صورت نگینی خرد می کنیم . خرد کردن پیاز کباب بناب بسیار مهم است. اولا پیاز ها باید به صورتی خرد شوند که درشت نباشند.

دوما باید آنقدر ریز نباشند که آب پیازها خارج شود و باعث شل شدن مایه کباب شود. پس از اینکه پیاز را خرد کردیم آن را به همراه گوشت چرخ شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مواد را خوب ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند. برای اینکه گوشت طعم دار شود باید حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال بماند. اگر بتوانید مواد را از شب قبل داخل یخچال قرار دهید ، در پایان کار کباب خوشمزه تری خواهید داشت.

پس از اینکه مایه کباب را از یخچال خارج کردیم مجددا آنرا کمی ورز می دهیم سپس سیخ می گیریم. برای سیخ گرفتن کباب بناب می توانیم مانند کباب کوبیده مایه کباب را در دست بگیریم و به سیخ بچسبانیم. یا اگر اینکار برای شما مشکل است.

می توانید مایع کباب را روی تخته گوشت حالت بدهید سپس سیخ را از وسط آن رد کنید. پس از سیخ کردن کباب ها ، آنها را روی ذغال کباب می کنیم. در حین کباب کردن کباب ها کره را روی حرارت ذوب می کنیم و در صورت تمایل کمی زعفران دم کرده هم به آن اضافه می کنیم.

سپس از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می زنیم تا علاوه بر اینکه لذیذ تر و زیباتر شوند ، خشک هم نشوند. توصیه می کنیم در کنار کباب بناب چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید تا لذت خوردن کباب بناب دو چندان شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
کباب قفقازی , طرز تهیه کباب قفقازی , دستور پخت کباب قفقازی
مواد لازم کباب قفقازی
راسته گوساله ۴۰۰ گرم
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
ماست نصف لیوان
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۴ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و روغن زیتون را به همراه ماست و مقداری فلفل سیاه داخل کاسه می ریزیم. در ادامه پیاز ها را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

سپس قطعات گوشت مرغ و گوشت گوساله را به اندازه جوجه کباب برش می زنیم و داخل کاسه می ریزیم. گوشت ها را با دست با مخلوط ماست به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام نقاط گوشت به مخلوط ماست آغشته شود.

پس از این کار یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و برای اینکه طعم بگیرد داخل یخچال قرار می دهیم. برای اینکه گوشت به خوبی طعم دار شود حداقل باید ۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج می کنیم.

برای سیخ کردن گوشت ها یکی در میان گوشت مرغ و گوشت گوساله به سیخ می زنیم و بین هر دو گوشت مقداری فلفل دلمه ای قرار می دهیم. پس از اینکه تمام گوشت ها را سیخ کردیم و نمک زدیم ، می توانیم گوشت ها را روی ذغال یا کباب پز کباب کنیم.

البته یک راه دیگر هم وجود دارد و آن هم قرار دادن سیخ ها درون فر است. ولی توصیه می کنیم برای اینکه کباب بهتری داشته باشید از ذغال استفاده کتنید. در حین کباب شدن گوشت ، کره و زعفران را مخلوط می کنیم و با برس روی کباب ها می زنیم تا کباب ها خشک نشوند.

ضمن اینکه زعفران باعث خوش رنگ تر شدن کباب ما می شود. در کنار این کباب خوشمزه می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی هم بگذاریم و کباب کنیم. در پایان پس از آماده شدن کباب قفقازی آنرا به همراه برنج یا نان سرو کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد

فال حافظ

مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد

قضای آسمان است این و دیگرگون نخواهد شد

رقیب آزارها فرمود و جای آشتی نگذاشت

مگر آه سحرخیزان سوی گردون نخواهد شد

مرا روز ازل کاری به جز رندی نفرمودند

هر آن قسمت که آن جا رفت از آن افزون نخواهد شد

خدا را محتسب ما را به فریاد دف و نی بخش

که ساز شرع از این افسانه بی‌قانون نخواهد شد

مجال من همین باشد که پنهان عشق او ورزم

کنار و بوس و آغوشش چه گویم چون نخواهد شد

شراب لعل و جای امن و یار مهربان ساقی

دلا کی به شود کارت اگر اکنون نخواهد شد

مشوی ای دیده نقش غم ز لوح سینه حافظ

که زخم تیغ دلدار است و رنگ خون نخواهد شد

معنی فال

تعبیر اول

شما انسان با محبتی هستید و در مقابل نامهربانی هایی که تابحال دیده اید سکوت کرده اید. درست است که شما انسان واقع گرایی هستید و در خواب و خیال سر نمی کنید ولی این را بدانید که در آینده موقعیتی عالی برای رشد مالی نصیب شما خواهد شد که می تواند زندگی شما را زیر و رو کند. این موقعیت عالی را از دست ندهید.

تعبیر دوم

عاشق شده اید و عاشق صبر و قرار ندارد. اما باید بدانید برای رسیدن به مراد دل باید صبر کنید ، بعضی مواقع هیچ راه حلی به جز صبر وجود ندارد. کارهای خود را با تکیه بر عقل و منطق انجام دهید و احساساتی عمل نکنید که دچار پشیمانی خواهید شد. با گله و شکایت مشکل شما حل نمی شود ، توکل بر خدا کنید  و با تلاش به مقصود برسید.

منبع : http://hamdore.com/4436-hafez-28/



:: برچسب‌ها: شعر , فال حافظ , اشعار حافظ , غزلیات حافظ , فال ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه گل کلم سوخاری

گل کلم سوخاری , طرز تهیه گل کلم سوخاری , دستور پخت گل کلم سوخاری

مواد لازم گل کلم سوخاری
گل کلم نصف گل کلم متوسط
آرد نخودچی ۱ پیمانه
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گل کلم را با دقت می شوییم و آبکشی می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. پس از این کار گل کلم رو به قطعات درشت تبدیل می کنیم. اگر قطعات گل کلم خیلی ریز باشند در پایان پخت ، ظاهر غذا جالب نمی شود.

در یک قابلمه مناسب مقداری آب و کمی نمک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد گل کلم ها را داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا گل کلم ها خیلی نرم نشوند و حالت خود را از دست بدهند.

بعد از ۱ دقیقه گل کلم ها را از داخل قابلمه خارج می کنیم و روی آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در این مرحله باید خمیر سوخاری را تهیه کنیم. برای این منظور یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و آرد نخودچی را داخلش می ریزیم.

در ادامه پودر سیر را به همراه پودر زنجبیل ، بکینگ پودر ، فلفل سیاه و مقداری نمک به کاسه اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس کمی آب گرم اضافه می کنیم تا مواد به شکل خمیری رقیق در بیایند.

یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار می دهیم و به قدری روغن می ریزیم که گل کلم ها در روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد گل کلم ها را داخل خمیر می زنیم تا کاملا با خمیر پوشش داده شوند سپس درون روغن سرخ می کنیم.

به همین صورت تمام گل کلم ها را سرخ می کنیم. برای گرفتن روغن اضافی گل کلم ها آنها را پس از سرخ کردن روی دستمال حوله ای  قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان غذا را با سس کچاپ سرو می کنیم.

منبع : http://hamdore.com/4430-gol-kalam-sokhari/



:: برچسب‌ها: گل کلم سوخاری , آشپزی , غذای ایرانی , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سوپ پای مرغ

سوپ پای مرغ , طرز تهیه سوپ پای مرغ , دستور پخت سوپ پای مرغ , hd lvy

مواد لازم سوپ پای مرغ
پای مرغ ۱۰ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل سبز ۱ عدد
کرفس ۱ ساقه
برگ بو ۱ عدد
پودر آویشن به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

پای مرغ را می توانید به صورت پاک شده از فروشگاه ها تهیه کنید. در صورتی که پای مرغ ما پاک شده نبود آنرا با دقت پاک می کنیم و درون یک قابلمه می ریزیم. ۴ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

پس از ۱۰ دقیقه پاهای مرغ را با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه داخل قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم.

پس از اینکه پیاز سبک شد کرفس را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه هویج را نیز خرد می کنیم و به همراه برگ بود کمی تفت می دهیم. در مرحله بعد پاهای مرغ را به همراه مقداری پودر آویشن ، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

چند لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم آماده شود. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا به صورت داغ سرو می کنیم.

نکات تهیه سوپ پای مرغ

سرو سوپ پای مرغ

توجه داشته باشید که سوپ پای مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی ژلاتین است و به همین دلیل در صورتی که کمی سرد شود مانند ژله سفت می شود و قابل مصرف نیست. به همین جهت این سوپ را باید به صورت داغ سرو کنید.



:: برچسب‌ها: آشپزی , سوپ , سوپ پای مرغ , سوپ مرغ , غذای ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه آش گندم

آش گندم , طرز تهیه آش گندم , دستور پخت آش گندم , Ha knl

آش گندم یکی از انواع آش های ایرانی است. این آش خوشمزه هم مانند آش های معروف ایرانی شامل سبزیجات و حبوبات است. در این آموزش کامل ترین دستور پخت آش گندم ساده را آماده کرده ایم ، در برخی مناطق کشور آش گندم را با گوشت طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش گندم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش گندم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش گندم
نخود ۲۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۲۰۰ گرم
گندم پوست کنده ۳۰۰ گرم
سبزی آشی ۷۵۰ گرم
سیر داغ ۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری
نعناع داغ ۲ قاشق غذاخوری
کشک به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است برای گرفتن نفخ نخود و لوبیا ، آنها را از شب قبل در آب بخیسانیم تا هم راحت تر پخته شوند هم باعث نفخ نشوند. گندم را به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. نخود و لوبیا را هم به همراه چند لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا حبوبات به خوبی بپزند. در همین حین سبزی آشی را خرد می کنیم و پس از نرم شدن حبوبات سبزی را به قابلمه اضافه می کنیم. در همین مرحله ۲ قاشق غذاخوری پیاز را به همراه ۱ قاشق غذاخوری سیر داغ به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه تمام مواد آش را داخل قابلمه ریختیم نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه آش آماده شد می توانیم مقداری کشک به آن اضافه کنیم و با آش مخلوط کنیم. در پایان آش را با کشک ، نعناع داغ ، پیاز داغ و سیر داغ تزیین می کنیم.

نکات تهیه آش گندم

سبزی آش گندم

برای آش گندم می توانیم از سبزی متداول که برای تمام آش ها مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده کنیم. این سبزی شامل سبزیجاتی مثل تره ، گشنیز ، جعفری و اسفناج می شود. در صورت تمایل می توانید برگ چغندر هم به این سبزی اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب لقمه ای

کباب لقمه ای , طرز تهیه کباب لقمه ای , دستور پخت کباب لقمه ای , fhf grli hd

کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های پر طرفدار ایرانی است که بیشتر در رستوران های سنتی سرو می شود. البته این کباب خوشمزه مانند کباب تابه ای بیشتر از رستوران ها در منازل تهیه و سرو می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب لقمه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب لقمه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب لقمه ای
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و گوشت چرخ کرده را درونش می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم. پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آبشان را گرفتیم به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مانند مایه کباب کوبیده ، مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند. سبزیجات معطر را به صورت ساطوری خرد کنیم سپس به مایه کباب اضافه می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را به مایه کباب اضافه می کنیم.

و در آخرین مرحله آرد سوخاری را به مایه کباب اضافه می کنیم و فقط در حدی که مواد منسجم شوند آنها را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مایه کباب آماده شد یک سلفون روی کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

در این میان سیخ های چوبی را حدود ۱۰ دقیقه درون آب ولرم قرار می دهیم تا در زمان کباب کردن سیخ ها نسوزند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم. سیخ ها را از آب خارج می کنیم و کباب را سیخ می گیریم.

پس از اینکه تمام کباب ها را سیخ گرفتیم ، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درونش می ریزیم . پس از اینکه روغن داغ شد سیخ ها را درون تابه می چینیم. پس از سرخ شدن قسمت زیرین کباب آنها را می چرخانیم تا قسمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از اینکه کباب ها تقریبا آماده شدند گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و کنار تابه می چینیم تا سرخ شوند. در کنار این غذای خوشمزه می توانیم از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنیم. در پایان غذا را با نان یا برنج سرو کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

فال حافظ

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد

چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد

این تطاول که کشید از غم هجران بلبل

تا سراپرده گل نعره زنان خواهد شد

گر ز مسجد به خرابات شدم خرده مگیر

مجلس وعظ دراز است و زمان خواهد شد

ای دل ار عشرت امروز به فردا فکنی

مایه نقد بقا را که ضمان خواهد شد

ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید

از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد

گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت

که به باغ آمد از این راه و از آن خواهد شد

مطربا مجلس انس است غزل خوان و سرود

چند گویی که چنین رفت و چنان خواهد شد

حافظ از بهر تو آمد سوی اقلیم وجود

قدمی نه به وداعش که روان خواهد شد

معنی فال

تعبیر اول

در آینده تغییرات زیادی در پیش رو دارید و مانند تغییر فصل از زمستان به بهار خواهید رفت. روزهای ناراحتی به پایان خواهد رسید و به یاری خداوند متعال مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد. از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنید چرا فرصت ها بسیار زودگذر هستند و ممکن است آنها را از دست بدهید.

تعبیر دوم

زندگی شما دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد که همه اطرافیانتان را حیرت زده می کند. قدر سلامتی خود را بدانید که سلامتی یکی از بهترین نعمت های خداوند متعال است. به زودی روزهای خوشی برای شما و خانواده تان فرا خواهید رسید و ایام غم و ناراحتی به پایان خواهد رسید. از شکست هایتان عبرت بگیرید و فرصت های آینده را برای موفقیت از دست ندهید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه بریانی اصفهان

بریانی , طرز تهیه بریانی , دستور پخت بریانی , fvdhkd hwtihkd

بریانی یا بریان یکی از غذاهای پر طرفدار و محبوب شهر اصفهان است که کمتر کسی وجود دارد که به اصفهان برود و سراغ این غذای خوشمزه را نگیرد. بریانی اصل با گوشت گوسفند تهیه می شود البته امروزه بریانی هم مانند دیگر غذاها دستخوش تغییر شده است و آنرا در منزل با گوشت مرغ هم تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بریانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بریانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بریانی
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
جگر سفید ۱۰۰ گرم
دنبه ۵۰ گرم
نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
مغز گردو برای تزیین
خلال پسته برای تزیین
خلال بادام برای تزیین
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و ۴ لیوان آب درونش می ریزیم. در ادامه گوشت سردست گوسفندی را به همراه دنبه ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و یکی از پیازها به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

اجازه می دهیم گوشت گوسفندی با حرارت ملایم بپزد و زمانی که گوشت کاملا پخت و مقداری از آب گوشت داخل قابلمه باقیمانده بود ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. آب گوشت را کنار می گذاریم و گوشت را به همراه دنبه چرخ می کنیم.

زعفران دم کرده را به همراه نعناع خشک و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم و مجددا گوشت را یک بار دیگر چرخ می کنیم. در همین حین جگر سفید را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم.

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه نمک ، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه حاوی جگر سفید اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و حرارت زیرش را به صورت ملایم قرار می دهیم تا مواد کاملا بپزند.

پس از تبخیر شدن آب داخل قابلمه ، پیاز و جگر سفید را کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. پس از این کار اجازه می دهیم مخلوط پیاز و جگر سفید کمی سرد شوند سپس آنها را چرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مخلوط گوشت و دنبه را به شکل همبرگر حالت می دهیم و روی آن کمی دارچین می پاشیم. یک تابه مناسب را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و بریانی ها را درون تابه سرخ می کنیم. پس از اینکه سمت زیرین بریانی سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

پس از اینکه بریانی آماده شد مقداری آب گوشت روی نان می ریزیم و بریانی را روی نان قرار می دهیم. مخلوط چرخ شده جگر سفید و پیاز را به همراه خلال بادام ، خلال پسته و مغز بادام برای تزیین بریانی استفاده می کنیم و غذا را سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی

راتاتویی , طرز تهیه راتاتویی , دستور پخت راتاتویی فرانسوی

راتاتویی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشور فرانسه است که اصلیت آن به شهر نیس باز می گردد. این غذای خوشمزه یک غذای گیاهی است و به همین دلیل بین طرفداران غذاهای سالم و رژیمی بسیار محبوب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر راتاتویی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه راتاتویی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم راتاتویی
بادمجان ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پودر آویشن ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن زیتون به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بادمجان را پوست می گیریم و خرد می کنیم. برای خارج کردن آب اضافی و تلخی بادمجان ها مقداری نمک رویشان می پاشیم و کنار می گذاریم. ۱ساعت بعد بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار وارد می کنیم تا آب اضافی خارج شود.

مقداری روغن زیتون درون یک تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم. سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون روغن زیتون تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز سبک شدند فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا فلفل دلمه ای هم کاملا نرم شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد داخل تابه را خارج می کنیم. مجددا مقداری روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و بادمجان را اضافه می کنیم.

در ادامه گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعدی مخلوط سیر ، پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و پودر آویشن را روی مواد می ریزیم. سپس ادویه های دلخواه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در یک ظرف کوچک با مقداری روغن کمی تفت می دهیم سپس نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن رب و آب آن را به تابه حاوی بادمجان اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا آماده شود. پس از اینکه آب غذا تبخیر شد تخم مرغ ها را روی غذا می شکنیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها پخته شود ، سپس غذا را سرو می کنیم.

در برخی دستور های راتاتویی تخم مرغ وجود ندارد و پس از آماده شدن غذا مانند پیتزا مقداری پنیر پیتزا روی سطح آن می پاشیم و درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر طلایی شد راتاتویی را از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای به

مربای به , مربا به , طرز تهیه مربا به , دستور پخت مربا به

مواد لازم مربای به

به     ۵۰۰ گرم

شکر     ۵۰۰ گرم

آبلیمو     ۱ قاشق غذاخوری

هل     ۲ عدد

زعفران دم کرده     ۱ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا به ها را می شوییم و پوست می گیریم. در مرحله بعدی به اندازه دلخواه برش می زنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. درون قابلمه ۶ لیوان آب می ریزیم و پش از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم تا به ها بپزند.

توجه داشته باشید که باید پخت به ها به صورتی باشد که فقط کمی نرم شوند و نباید کاملا له شوند. پس از اینکه به ها کمی نرم شدند شکر را به همراه دانه های هل ( به صورت پوست کنده ) به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم مربا حدود ۳ ساعت بپزد و رنگ آن کم کم قرمز شود. پس از اینکه مربا به غلظت کافی رسید زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از ۱۰ دقیقه آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس در یخچال نگهداری می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

ترشی چغندر قرمز , ترشی لبو , طرز تهیه ترشی لبو , دستور ترشی لبو , jvad gf

مواد لازم ترشی لبو
چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
آب ۴ لیوان
سرکه سفید ½ لیوان
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا لبوها را به خوبی می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. چند لیوان آب درون قابلمه می ریزیم به صورتی که آب در حدود ۲ انگشت از سطح لبوها بالاتر باشد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا لبوها پخته شوند.

حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخته شدن لبوها نیاز است. پس از اینکه لبوها نرم شدند ، آب موجود در قابلمه که همان آب لبوهاست را نگه می داریم و آنها را با آب سرد آبکشی می کنیم. پس از اینکه لبوها کمی خنک شدند پوستشان را می گیریم.

در این مرحله لبوها را به شکل دلخواه برش می زنیم و درون شیشه ای که برای درست کردن ترشی آماده کرده ایم می ریزیم. در این مرحله ۱ لیوان از آب لبو را به همراه سرکه سفید و مقداری نمک در یک قابلمه کوچک می ریزیم.

قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا مخلوط آب لبو و سرکه به جوش بیایند. زمانی که مایع به جوش آمد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. پس از اینکه مخلوط آب لبو و سرکه کمی ولرم تر شد آنرا داخل شیشه ترشی روی لبوها می ریزیم.

درب شیشه را محکم می بندیم و ترشی را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم تا آماده مصرف شود. آب باقیمانده از لبو را هم می توانیم نگه داریم و به عنوان رنگ دهنده برای تزیین غذا استفاده کنیم.

http://hamdore.com/4351-torsh-labou/



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای انجیر

مربای انجیر , مربا انجیر , طرز تهیه مربا انجیر , دستور پخت مربا انجیر

مربای انجیر یکی از مرباهای معروف و پرطرفدار ایرانی است که به خاطر وجود انجیر در آن خواص بسیار زیادی نیز برای بدن دارد. در این آموزش کامل ترین روش پخت مربا انجیر را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا انجیر به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا انجیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای انجیر
انجیر ۱ کیلوگرم
شکر ۷۵۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
آب ۲ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه مربای انجیر بهتر است از انجیرهای کوچک استفاده کنیم تا در پایان کار ظاهر مربا شکیل تر شود. ابتدا انجیرها را تمیز می کنیم و خوب می شوییم. پس از شستشو آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. یک قابلمه بزرگ انتخاب می کنیم

و شکر را به همراه آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد و شکر در آب حل شد انجیرها را به شربت اضافه می کنیم. حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا انجیرها با حرارت ملایم بپزند و کاملا نرم شوند.

پس از گذشت این زمان گلاب را به همراه آبلیمو به مربا اضافه می کنیم. حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم تا مواد با مربا مخلوط شوند ، سپس مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا با دمای محیط خنک شود ، سپس درون شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

منبع : http://hamdore.com/4342-moraba-anjir/



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سوپ سیر

سوپ سیر , طرز تهیه سوپ سیر , دستور پخت سوپ سیر

سوپ سیر یکی از سوپ های متنوع و خوشمزه ایرانی است. این سوپ خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای بدن بسیار مفید است. می توانید در مجالس و مهمانی های خود نیز به عنوان پیش غذا از سوپ سیر استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ سیر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ سیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ سیر
آب مرغ ۲ لیوان
سیر ۵ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
سرکه ۱ قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیرها و پیازها را به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس سیر و پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیر و پیاز نرم شوند.

پس از اینکه سیر و پیاز طلایی رنگ شدند آرد را کم کم اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. پس از ۲ دقیقه نمک را به همراه فلفل سیاه ، سرکه ، آب مرغ و ۲ لیوان آب ساده به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ به جوش بیاید



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

طرز تهیه کله جوش

کله جوش , طرز تهیه کله جوش , دستور پخت کله جوش

کله جوش یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایران است. کله جوش در گذشته یکی از غذاهای اصلی در برخی شهرها مانند اصفهان محسوب می شده است. در این آموزش کامل ترین دستور پخت کله جوش را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کله جوش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کله جوش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کله جوش
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
کشک ۲۰۰ گرم
مغز گردو ۱۰۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ، سپس به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا نرم شوند. در ادامه مغز گردوها را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا گردوها هم نرم شوند سپس مخلوط پیاز داغ و گردو را کنار می گذاریم. در مرحله بعدی گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به خوبی ورز می دهیم ، سپس به شکل گلوله های کوچک مانند کوفته قلقلی حالت می دهیم.

مقداری روغن در یک تابه می ریزیم و گلوله های کوچک گوشت چرخ کرده را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۵ لیوان آب درونش می ریزیم  ، سپس آرد را به صورتی که گلوله نشود داخل آب می ریزیم.

اجازه می دهیم آب به جوش بیاید ، سپس مقداری ادویه به همراه کشک به آب اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کشک در آب حل شود. حدود ۱۰ دقیقه پس از اضافه کردن کشک مخلوط پیاز و گردو را به همراه کوفته های قلقلی به قابلمه اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم کله جوش با حرارت ملایم جا بیفتد سپس در پایان پخت نعناع خشک را به قابلمه اضافه می کنیم و پس از ۱۰ دقیقه غذا را از روی حرارت بر می داریم. در آخر کله جوش را به همراه سبزی خوردن و نان سرو می کنیم. برای تزیین این غذا می توانیم از مغز گردو و نعناع داغ استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

سوپ گوجه فرنگی , طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی , دستور پخت سوپ گوجه فرنگی

سوپ گوجه فرنگی از انواع سوپ های ایرانی است که برای کسانی که دنبال غذاهای سبک می گردند بسیار مناسب است. البته ابن سوپ را مانند سوپ های رایج مثل سوپ شیر و سوپ جو می توانید به عنوان پیش غذا هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ گوجه فرنگی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ گوجه فرنگی
گوجه فرنگی ۸ عدد
کره ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب گوشت ۱ لیتر
جعفری به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید ، سپس گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش می اندازیم و اجازه می دهیم ۳ دقیقه داخل آب جوش بمانند تا پوستشان به راحتی جدا شود.

پس از گذشت ۳ دقیقه گوجه فرنگی ها را از از آب جوش خارج می کنیم و پس از اینکه کمی سرد شدند پوستشان را به راحتی با دست می گیریم. در ادامه گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا به صورت پوره در بیایند.

در مرحله بعد یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخلش آب می کنیم. پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا طلایی شود سپس آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ آرد کرمی شود.

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت دادن را ۱ دقیقه دیگر ادامه می دهیم. پس از اینکه رب گوجه فرنگی و آرد کمی سرخ شدند پوره گوجه فرنگی را به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ به جوش بیاید.

پس از اینکه سوپ به جوش آمد نمک را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در مرحله پایانی فلفل سیاه و ادویه های دلخواه مان را به همراه مقداری جعفری خرد شده به سوپ اضافه می کنیم و سوپ را سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد

فال حافظ

به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد

تو را در این سخن انکار کار ما نرسد

اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند

کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد

به حق صحبت دیرین که هیچ محرم راز

به یار یک جهت حق گزار ما نرسد

هزار نقش برآید ز کلک صنع و یکی

به دلپذیری نقش نگار ما نرسد

هزار نقد به بازار کائنات آرند

یکی به سکه صاحب عیار ما نرسد

دریغ قافله عمر کان چنان رفتند

که گردشان به هوای دیار ما نرسد

دلا ز رنج حسودان مرنج و واثق باش

که بد به خاطر امیدوار ما نرسد

چنان بزی که اگر خاک ره شوی کس را

غبار خاطری از رهگذار ما نرسد

بسوخت حافظ و ترسم که شرح قصه او

به سمع پادشه کامگار ما نرسد

معنی فال

تعبیر اول

دوست و یاری که یکرنگ و قدرشناس باشد گوهری ناب است که به سادگی نصیب هر کسی نخواهد شد. حالا که این گوهر ناب نصیب شما شده است از آن محافظت کنید و نگذارید دیگران با حرف هایشان رابطه شما را از بین ببرند. در راه دوستی صادق و ثابت قدم باشید که سعادت دنیا و آخرت شما در دوستی با چنین افرادی است.

تعبیر دوم

نیت خوبی در ذهن شما وجود دارد که با تلاش و کوشش می توانید آنرا عملی کنید. در انتخاب هایتان شک نکنید و به سخنان تنگ نظران و حسودان اهمیت ندهید که جز شکست شما چیزی نمی خواهند. دوستان خوبتان را از خود دلسرد نکنید تا در موقع نیاز در کنارتان باشند. نیت خود را فقط با خیرخواهان در میان بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

غذاهای با قارچ

غذا با قارچ , غذاهای با قارچ , پیش غذا با قارچ , ybh fh rhv

در گذشته شاید تنوع غذاهایی که با قارچ تهیه می شدند خیلی کم بود ولی امروزه با محبوبیت این ماده غذایی ، غذاهای با قارچ روز به روز متنوع تر و زیادتر می شوند. در این مطلب قصد داریم فهرستی کامل از غذاهایی که با قارچ تهیه می شوند را جمع آوری کنیم. در ادامه با آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه و مجلسی طبخ شده با قارچ با همدوره همراه باشید.

۱ ) سوپ قارچ

۲ ) خورش قارچ و مرغ

۳ ) قارچ سوخاری

۴ ) کوکوی قارچ

۵ ) خوراک لوبیا و قارچ

۶ ) قارچ کبابی

۷ ) لازانیا با قارچ

۸ ) پاستا با قارچ

شما هم اگر نوعی غذا با قارچ می شناسید که فکر می کنید جایش در این فهرست خالی است لطفا در قسمت نظرات اطلاع دهید تا به مرور زمان این فهرست را کامل تر کنیم.

منبع : غذا با قارچ



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دمی با غم به سر بردن جهان یک سر نمی ارزد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ دمی با غم به سر بردن جهان یک سر نمی ارزد

فال حافظ

دمی با غم به سر بردن جهان یک سر نمی ارزد

به می بفروش دلق ما کز این بهتر نمی ارزد

به کوی می فروشانش به جامی بر نمی‌گیرند

زهی سجاده تقوا که یک ساغر نمی‌ارزد

رقیبم سرزنش‌ها کرد کز این باب رخ برتاب

چه افتاد این سر ما را که خاک در نمی‌ارزد

شکوه تاج سلطانی که بیم جان در او درج است

کلاهی دلکش است اما به ترک سر نمی‌ارزد

چه آسان می‌نمود اول غم دریا به بوی سود

غلط کردم که این طوفان به صد گوهر نمی‌ارزد

تو را آن به که روی خود ز مشتاقان بپوشانی

که شادی جهان گیری غم لشکر نمی‌ارزد

چو حافظ در قناعت کوش و از دنیای دون بگذر

که یک جو منت دونان دو صد من زر نمی‌ارزد

معنی فال

چرا برای کاری که هیچ سودی و منفعتی در دنیا و آخرت برای شما نداشته است اینچنین غمگین و ناراحت شده اید. دست از ناراحتی و غصه خوردن بردارید که جز زیان برای شما چیزی ندارد. به حرف افراد نادان و دشمنانتان اهمیت ندهید. برای شروع هر کاری ابتدا انتهای آنرا ببینید و همه جوانب را در نظر بگیرید سپس شروع کنید و بدانید هر چه موفقیت بزرگتری می خواهید باید سختی های بیشتری را به جان بخرید.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مربای سیب , مربا سیب , طرز تهیه مربا سیب , دستور پخت مربا سیب , lvfhd sdf

 

مواد لازم مربای سیب

سیب    ۱ کیلوگرم

شکر    ۱ کیلوگرم

آبلیمو    ۳ قاشق غذاخوری

گلاب    ۴ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای سیب

ابتدا سیب ها را به خوبی می شوییم و پوست می گیریم ، سپس سیب ها را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و هسته و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. بعد از خرد کردن سیب ها ، آنها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

و مقداری آب به همراه آبلیمو روی سیب ها می ریزیم تا از تیره شدن رنگ سیب ها جلوگیری کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر آب شود و شربت به جوش بیاید.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه سیب ها را آبکشی می کنیم و به شربت اضافه می کنیم. حرارت را ملایم می کنیم تا غلظت مربا به حد دلخواه ما برسد. در اواسط پخت مربا زعفران دم کرده را به مربا اضافه می کنیم تا رنگ زیباتری به مربا بدهد.

در مراحل پایانی پخت مربا ، گلاب را نیز اضافه می کنیم و مربا را از روی حرارت بر می داریم. پس از اینکه مربا آماده شد آنرا در دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شود ، سپس درون ظرف های شیشه ای می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

فال حافظ

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد

وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد

گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است

طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد

مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش

کو به تأیید نظر حل معما می‌کرد

دیدمش خرم و خندان قدح باده به دست

و اندر آن آینه صد گونه تماشا می‌کرد

گفتم این جام جهان بین به تو کی داد حکیم

گفت آن روز که این گنبد مینا می‌کرد

بی دلی در همه احوال خدا با او بود

او نمی‌دیدش و از دور خدا را می‌کرد

این همه شعبده خویش که می‌کرد این جا

سامری پیش عصا و ید بیضا می‌کرد

گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند

جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد

فیض روح القدس ار باز مدد فرماید

دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد

گفتمش سلسله زلف بتان از پی چیست

گفت حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد

معنی فال

تعبیر اول

به مراد دل خواهید رسید البته باید صبر و بردباری را فراموش نکنید. اگر صبر و بردباری را در کنار عزمی جزم قرار دهید و با اراده در مسیر موفقیت قدم بگذارید آینده از آن شما خواهد بود. ایده ای که دارید را عملی کنید و با حرف های دیگران از مسیر خود بازنگردید. در این راه طمع را فراموش کنید که سعادت در انتظار شماست.

تعبیر دوم

از تکیه دادن به دیگران حذر کنید که شما را به جایی نخواهد رساند. برای رسیدن به موفقیت باید علاوه توکل بر خداوند متعال به استعداد ها و تلاش های خودتان تکیه کنید. به چیزی که می خواهید نزدیک شده اید اگر کمی صبور باشید به زودی به مراد دل تان خواهید رسید. در بن بست های زندگی یاد خداوند را فراموش نکنید که بسیار گره گشا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب حسینی

کباب حسینی , طرز تهیه کباب حسینی , دستور پخت کباب حسینی , fhf psdkd

کباب حسینی یکی از کباب های قدیمی و سنتی ایران است که به دو صورت با گوشت قرمز و گوشت مرغ طبخ می شود. مراحل تهیه این کباب در صورت استفاده از مرغ یا گوشت تفاوتی با هم ندارد. ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده می کنیم اما شما می توانید به دلخواه از گوشت گوساله یا گوسفندی نیز استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب حسینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب حسینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب حسینی
سینه مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو به اندازه دلخواه
سیخ چوبی به تعداد کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را می شوییم و به اندازه جوجه کباب خرد می کنیم. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و گوشت خرد شده را داخلش می ریزیم. در ادامه پیازها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

در مرحله بعد روغن مایع را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا با گوشت مرغ مخلوط شوند. روی کاسه را سلفون می کشیم و آنرا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

در همین حین فلفل دلمه ای ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم و قطعات مرغ را سیخ می کنیم. توجه داشته باشید بین هر دو قطعه مرغ یک قطعه فلفل دلمه ای سیخ کنید.

در صورت تمایل می توانید از فلفل سبز و پیاز هم برای قرار دادن بین قطعات گوشت مرغ استفاده کنید. پس از اینکه تمام قطعات مرغ را سیخ کردیم یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و ۲ فنجان آب به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی آبلیمو داخل تابه می ریزیم.

در صورتی که می خواهید سس کباب حسینی رنگ و لعاب داشته باشد می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید. پس از اینکه آب موجود در تابه شروع به جوشیدن کرد سیخ ها را داخل تابه می چینیم.

درب تابه را می بندیم تا با حرارت ملایم کباب آماده شود. چند دقیقه مانده به پایان پخت کباب ها گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم تا نرم شوند. در پایان کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد

فال حافظ

دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد

چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد

آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت

آه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد

اشک من رنگ شفق یافت ز بی‌مهری یار

طالع بی‌شفقت بین که در این کار چه کرد

برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر

وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد

ساقیا جام می‌ام ده که نگارنده غیب

نیست معلوم که در پرده اسرار چه کرد

آن که پرنقش زد این دایره مینایی

کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد

فکر عشق آتش غم در دل حافظ زد و سوخت

یار دیرینه ببینید که با یار چه کرد

معنی فال

تعبیر اول

به زودی گره از کارهایتان باز خواهد شد و به خواست خدا مشکلاتتان پایان می یابد. روزهای خوب نزدیک است و همه چیز بر وفق مراد شما خواهد بود. زمانی که در راه موفقیت و پیشرفت قدم گذاشتید تواضع و فروتنی خود را از دست ندهید چرا که غرور بیجا بین شما و موفقیت مانع ایجاد می کند.

تعبیر دوم

از شکست های متعدد نا امید نشوید. وقتی کاری را با توکل به خدا و تلاش فراوان شروع می کنید و شکست می خورید ممکن است خیری در شکست شما باشد که با گذشت زمان برایتان آشکار شود ، پس صبر خود را از دست ندهید. از یاد خداوند متعال غافل نباشید که با توکل بر او می توانید مشکلات را تحمل کنید و به پیروزی نهایی برسید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه مربای بالنگ

مربای بالنگ , مربا بالنگ , طرز تهیه مربا بالنگ , دستور پخت مربا بالنگ , lvfhd fhgk

مربای بالنگ یکی از مرباهای محبوب ایرانیان است که از نظر محبوبیت می تواند در کنار مرباهای پر مصرفی همچون مربای هویج و مربای توت فرنگی قرار بگیرد. بالنگ برای بدن بسیار مفید است و امروزه که مشکلات کبدی رایج شده است می تواند باعث تقویت کبد شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا بالنگ به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا بالنگ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای بالنگ
بالنگ ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلو گرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
آب ۳ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بالنگ ها را می شوییم و پس از خشک کردن ، پوست شان را به صورت نازک می گیریم. پس از گرفتن پوست ، بالنگ ها را از وسط نصف می کنیم و قسمت داخلی بالنگ را خارج می کنیم. حالا بالنگ را به اندازه و شکل دلخواه خرد می کنیم.

پس از خرد کردن بالنگ ها ، آنها را به مدت ۱۰ دقیقه درون آب سرد می ریزیم و پس از آن آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید تلخی بالنگ ها را با استفاده از شوک بگیریم. برای این منظور چند لیوان آب درون یک قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب بالنگ ها را به مدت ۱ دقیقه درون آب می ریزیم و پس از گذشت ۱ دقیقه خارج می کنیم و داخل آب سرد می ریزیم. این کار را باید ۴ بار تکرار کنیم تا تلخی بالنگ ها گرفته شود.

پس از اینکه این ۴ مرتبه تمام شد در مرحله پایانی اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا نرم شوند. پس از گذشت این مدت مجددا بالنگ ها را داخل آب سرد می ریزیم و آبکشی می کنیم.

در مرحله بعد شکر را به همراه ۳ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و شکر کاملا در آب حل شود. پس از اینکه شربت به غلظت مناسبی رسید آنرا از روی حرارت بر میداریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

پس از خنک شدن شربت ، بالنگ ها را درون شربت می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و به غلظت کافی برسد. در پایان پس از اینکه مربا آماده شد آبلیمو را اضافه می کنیم و پس از ۱ دقیقه مربا را از روی حرارت بر می داریم.

آبلیمو باعث می شود که مربای ما به راحتی شکرک یا کپک نزند. مربا را پس از آماده شدن کنار می گذاریم تا با دمای محیط خنک شود. پس از خنک شدن آنرا درون ظرف های شیشه ای قرار می دهیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مرداد 1397 | نظرات ()