نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو , طرز تهیه سالاد میگو , دستور سالاد میگو , shghn ld

سالاد میگو به عنوان یکی از سالادهای خاص و لاکچری محسوب می شود که می توانید برای مهمانی های خاص خود از آن استفاده کنید. این سالاد خوشمزه با نام سالاد میگو و سبزیجات هم شناخته می شود. در این آموزش کامل ترین دستور طرز تهیه سالاد میگو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد میگو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سس سالاد میگو
سرکه سفید ½ پیمانه
روغن زیتون بکر ½ پیمانه
سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه سس سالاد میگو

برای تهیه سس سالاد میگو ابتدا سرکه سفید را مخلوط کن یا میکسر می ریزیم ، سپس سس خردل را به سرکه سفید اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان روغن زیتون را اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن روغن زیتون بکر میکس کردن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا سس سالاد کاملا یکدست شود. سس را پس از اینکه آماده شد در یخچال قرار می دهیم و به سراغ تهیه سالاد می رویم.

مواد لازم سالاد میگو
میگو ۸ عدد
کاهو ۴ برگ
گوجه گیلاسی ۸ عدد
کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
پیازچه ۲ عدد
کلم قرمز ۲ برگ بزرگ
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و می شوییم. در مرحله بعد میگوها را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه می کنیم. آب لیمو ترش را می گیریم و به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید ، حدود ۵ دقیقه برای پختن میگوها کافی است. پس از گذشت ۵ دقیقه میگوها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شوند. یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم.

کاهو و کلم قرمز را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. برای زیبایی بیشتر سالاد ، پیازچه را به صورت مورب برش می زنیم.

در ادامه میگو ها را به همراه گوجه گیلاسی و ذرت به مواد دیگر سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله سس سالاد را اضافه می کنیم و سالاد را برای مدت حداقل ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خنک شود ، سپس سرو می کنیم.

نکات تهیه سالاد میگو

مواد مختلف

به این نکته توجه داشته باشید که در این سالاد می توانید از سبزیجات متنوعی استفاده کنید و هر کدام از مواد که باب میل تان نیست را می توانید با مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا می توانید به جای کلم قرمز از کلم سفید یا کلم بروکلی استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ , طرز تهیه شنیسل مرغ , دستور پخت شنیسل مرغ , akdsg lvy

شنیسل مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. به این دلیل که این غذا در کل جهان فراگیر شده است یک غذای بین المللی محسوب می شود. البته در کشورهای دیگر شنیسل را با گوشت قرمز هم طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر شنیسل مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شنیسل مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شنیسل مرغ
سینه مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
کنجد به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را به صورتی افقی از وسط برش می زنیم تا نازک تر شوند. سپس قطعات مرغ را داخل پلاستیک فریزر قرار می دهیم و خوب می کوبیم تا کاملا نازک و یکدست شوند. با این روش هر سینه مرغ به ما دو قطعه شنیسل بزرگ می دهد.

سه کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در کاسه اول آرد سفید را می ریزیم. در کاسه دوم تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم و در کاسه آخر هم آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و کنجد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد ، شنیسل ها را داخل آرد سفید می زنیم ، سپس داخل تخم مرغ می زنیم و در پایان در کاسه آرد سوخاری میزنیم تا تمام سطح گوشت مرغ را آرد سوخاری بگیرد.

سپس داخل روغن داغ می اندازیم. باید حرارت زیر تابه ملایم باشد تا شنیسل ها کاملا مغز پخت شوند. پس از اینکه یک سمت شنیسل سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام شنیسل ها را سرخ می کنیم.

در پایان پس از اینکه شنیسل ها سرخ شدند ، آنها را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. به طور معمول شنیسل را بدون نان یا برنج سرو می کنند. برای تجربه طعم بهتر می توانید از سس کچاپ در کنار شنیسل استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید از پنیر پیتزا هم در غذای خود استفاده کنید ، زمانی که شنیسل ها آماده شدند حرارت زیر تابه را خاموش کنید و روی هر کدام یک پنیر ورقه ای قرار دهید تا آب شود ، سپس در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب تابه ای

کباب دیگی , کباب تابه ای , طرز تهیه کباب تابه ای , دستور پخت کباب تابه ای , fhf jhfi hd

کباب تابه ای یا کباب دیگی یکی از انواع کباب های ایرانی است که نسبت به کباب های معروف ایرانی مثل کباب کوبیده و کباب چنجه دردسر خیلی کمتری دارد و به راحتی و با سرعت می توانید آنرا در منزل تهیه کنید. مواد اصلی کباب تابه ای گوشت چرخ کرده و پیاز هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب تابه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب تابه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک کاسه جا دار انتخاب می کنیم و گوشت چرخ کرده را داخل کاسه می ریزیم. در مرحله بعد پیاز را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آبش را گرفتیم به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مواد را به خوبی ورز می دهیم ، تا یکدست و منسجم شوند. مایه کباب را باید مانند کباب کوبیده خوب ورز دهیم تا در پایان کباب بهتری داشته باشیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و در حدی که فقط چرب شود چند قطره روغن داخل تابه می ریزیم.

مایه کباب را با دست درون تابه می ریزیم و به صورت یکسان با فشار کف دست تخت می کنیم. حرارت زیر تابه باید ملایم باشد. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب موجود در گوشت تبخیر شود سپس مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم گوشت کمی خودش را بگیرد سپس آنرا به صورت طولی مانند کباب کوبیده برش می زنیم. حرارت زیر تابه را ملایم تر می کنیم و به سراغ تهیه سس می رویم. برای تهیه سس رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب را داخل یک تابه کوچک می ریزیم.

سپس مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مقداری از آب موجود در تابه تبخیر شود و سس غلظت کافی را به دست بیاورد. پس از اینکه سس آماده شد ، کباب ها را بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب ها هم سرخ شود.

سپس سس را روی کباب ها می ریزیم. در این مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و درون تابه قرار می دهیم تا با آماده شدن کباب ، گوجه فرنگی ها نیز هم کاملا نرم شوند. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه بابا غنوش

بابا غنوج , بابا غنوش , طرز تهیه بابا غنوش , دستور پخت بابا غنوش , fhfh yk a

بابا غنوج یا بابا غنوش یکی از پیش غذاهای خوشمزه لبنانی است که به خاطر طعم خوبش در کشورهای زیادی فراگیر شده است. این غذای خوشمزه مانند میرزا قاسمی با بادمجان کبابی تهیه می شود. در این آموزش کامل ترین دستور پخت بابا غنوش را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بابا غنوش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بابا غنوش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بابا غنوش
بادمجان ۶ عدد
سیر ۶ حبه
ارده ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
پیازچه ۴ عدد
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به انداره کافی
زیتون برای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بادمجان ها را با پوست کباب می کنیم. برای این منظور می توانیم از اجاق گاز ، فر یا منقل ذغال استفاده کنیم. توجه داشته باشید باید تمام نقاط بادمجان روی حرارت قرار بگیرد تا کاملا کباب شود و درون آن نرم شود.

پس از اینکه بادمجان ها کاملا کباب شدند انها را درون آب سرد قرار می دهیم. ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس پوست سوخته بادمجان ها را جدا می کنیم. پس از اینکه پوست بادمجان ها را گرفتیم ، آنها را به مدت ۱۵ دقیقه در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

پس از اینکه آب اضافی بادمجان ها خارجی شد آنها را به همراه ارده ، سیر پوست گرفته ، پیازچه ، آب لیمو ترش ، نمک و فلفل سیاه درون میکسر قرار می دهیم و میکس می کنیم تا کاملا مخلوط شوند و مایه بابا غنوش کاملا یکدست شود.

در صورتی که میکسر یا مخلوط کن در دسترس نداشتید می توانید با گوشتکوب برقی مواد را له کنید. البته ظاهر بابا غنوج با میکسر زیباتر و یکدست تر می شود. پس ز اینکه بابا غنوش آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم.

سپس روغن زیتون را روی غذا به صورت پخش می ریزیم و آنرا را با نان سرو می کنیم. ما برای تزیین بابا غنوش از زیتون استفاده کرده ایم البته شما می توانید از مواد دیگر مانند دانه های انار ، گوجه فرنگی ، جعفری و … استفاده کنید.

اگر از طعم بادمجان دودی خوشتان نمی آید می توانید بادمجان ها را سرخ کنید. در صورتی که ارده در دسترس نداشتید می توانید از کشک به جای آن استفاده کنید. در دستور اصلی این غذا از ارده غیر شیرین استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه زولبیا و بامیه

زولبیا بامیه , زولبیا و بامیه , طرز تهیه زولبیا و بامیه , دستور پخت زولبیا و بامیه , c gfdh fhldi

زولبیا و بامیه نوعی شیرینی مناسبتی محسوب می شوند که فقط در ماه رمضان تهیه می شوند. این شیرینی های خوشمزه در بین روزه داران بسیار محبوب هستند ، به طوری که تقریبا در تمام سفره های افطاری می توانید زولبیا بامیه را پیدا کنید. در ادامه کامل ترین آموزش دستور پخت زولبیا و بامیه را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۶ نفر زولبیا و بامیه تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه زولبیا و بامیه در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم شربت زولبیا و بامیه
آب ۱٫۵ لیوان
گلاب ¼ لیوان
شکر ۲ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه

ابتدا یک قابلمه کوچک انتخاب می کنیم و آب را درون قابلمه می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و شکر را اضافه می کنیم. در مرحله بعد شربت را به صورت متداوم هم می زنیم تا شکر در آب به طور کامل حل شود.

پس از اینکه شکر حل شد ، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و آبلیمو به شربت اضافه می کنیم. اجازه می دهیم شربت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و میزان غلظت شربت هم کمی بیشتر شود ، سپس شربت را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مواد لازم زولبیا
نشاسته ۵۰ گرم
ماست ¼ لیوان
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری
اسانس هل ۲ قطره
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
کره ½ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه زولبیا

برای تهیه زولبیا باید از ماستی استفاده کنیم که متعادل باشد ، یعنی نه سفت باشد نه شل. یک کاسه جا دار انتخاب می کنیم و نشاسته را به همراه ماست داخلش می ریزیم. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

سپس به مدت ۵ دقیقه مخلوط ماست و نشاسته کنار می گذاریم و پس از گذشت این زمان دوباره مخلوط ماست و نشاسته را خوب هم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در مرحله بعد کره را در فضای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

سپس آرد سفید را کم کم به همراه کره به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط کردن مواد را ادامه می دهیم تا مایه زولبیا یکدست شود. در مرحله بعدی گلاب ، اسانس هل و جوش شیرین را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

در این مرحله باید غلظت مایه زولبیا به اندازه ماست باشد ، در صورتی که مایه زولبیا کمی سفت تر بود کمی گلاب به آن اضافه می کنیم تا غلظتش کمتر شود. در مرحله بعدی در یک ظرف تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

در این مرحله باید به حدی روغن در تابه بریزیم که زولبیا ها در روغن شناور باشند. حرارت زیر تابه باید متعادل باشد . مایه زولبیا را درون قیف می ریزیم و با فشار قیف درون روغن به شکل دایره و اشکال نا منظم دستمان را می چرخانیم تا زولبیا شکل بگیرد.

برای راحتی کار می تونیم مایه زولبیا را درون یک جا سسی قرار دهیم تا راحتر و سریعتر به زولبیا ها شکل دهیم. شربت را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم ، در حدی که فقط گرم باشد.

پس از اینکه زولبیاها سرخ شدند آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. سپس درون شربت می اندازیم و اجازه می دهیم زولبیاها به مدت حداقل ۵ دقیقه درون شربت بمانند.

در این مدت شهد شربت کاملا به خورد آنها می رود و آماده می شوند. پس از گذشت این زمان زولبیا ها را در ظرف مورد نظر می چینیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند ، سپس سرو می کنیم.

مواد لازم بامیه
آرد ½ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آب ½ پیمانه
کره ۲۵ گرم
شکر ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه بامیه

یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و آب را به همراه کره در آن می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد شکر را اضافه می کنیم و با یک قاشق شکر را در آب حل می کنیم.

در مرحله بعد آرد را کم کم اضافه می کنیم و هم زدن مواد را متداوم ادامه می دهیم تا خمیری نرم به دست بیاید. پس از اینکه خمیر حالت گرفت ۱ قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه می کنیم و با خمیر مخلوط می کنیم تا به خورد خمیر برود.

حدودا باید ده دقیقه هم زدن خمیر را روی حرارت ملایم ادامه دهیم تا خمیر بپزد. پس از اینکه خمیر آماده شد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خمیر خنک شود. پس از خنک شدن خمیر تخم مرغ را اضافه می کنیم.

تخم مرغ را با خمیر به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. در مرحله بعد یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار می دهیم و به حدی روغن درونش می ریزیم که مانند فلافل، بامیه ها در روغن شناور باشند.

پس از اینکه روغن داغ شد مایه بامیه را درون قیف با سر ماسوله مخصوص بامیه می ریزیم و با فشار قیف بامیه ها را به اندازه دلخواه در روغن قیچی می کنیم. بهتر است لبه های قیچی را با روغن چرب کنیم تا هنگام بریدن ، خمیر به آن نچسبد.

توجه داشته باشید اگر بیش از ظرفیت شیر داغ کن بامیه درون آن بریزیم بامیه ها ممکن است به خوبی پف نکنند. در همین حین بامیه ها را باید مرتب با یک قاشق هم بزنیم تا به هم بچسبند. پس از سرخ شدن بامیه ها روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم.

در مرحله پایانی هم بامیه ها را به مدت حداقل ۲ دقیقه درون شربت می ریزیم تا شربت به خوردشان برود. توجه داشته باشید که در زمان اضافه کردن بامیه ها به شربت ، دمای شربت باید متعادل باشد. سپس بامیه ها را در طرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد ذرت

سالاد ذرت , طرز تهیه سالاد ذرت , دستور سالاد ذرت , shghn bvj

سالاد ذرت یکی سالادهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که می توانید برای تنوع به جای سالادهای مرسوم مثل سالاد فصل در مهمانی ها و مجالس خود از آن استفاده کنید. روش تهیه این سالاد بسیار آسان است و می توانید در زمان های بسیار اندک هم آنرا تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ذرت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد ذرت
ذرت پخته ۲ پیمانه
قارچ ۴ عدد
نخود فرنگی پخته ۲ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

دستور طرز تهیه

برای تهیه سالاد ذرت می توانیم از کنسرو ذرت استفاده کنیم تا سرعت کار بالا برود. در صورت تمایل می توانید خودتان ذرت را بپزید. ذرت ها را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. سپس نخود فرنگی پخته شده را اضافه می کنیم.

در مرحله بعد قارچ و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید در این مرحله مواد دیگری مانند گوجه فرنگی ، پیاز ، کاهو و … به سالاد اضافه کنید. در ادامه باید سس سالاد را آماده کنیم.

برای این منظور سس مایونز را در یک کاسه می ریزیم و فلفل سیاه را به همراه آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم. مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سس را روی مواد سالاد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان ظاهر سالاد ما شبیه به ذرت مکزیکی می شود. پس از آماده شدن سالاد ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس قدم نو رسیده

اس ام اس قدم نو رسیده , تبریک قدم نو رسیده , اس ام اس تولد نوزاد , rnl k vsdni lfhv

اس ام اس قدم نو رسیده

اس ام اس قدم نو رسیده

تولد نازنین ترین و اهورایی ترین ارمغان زندگیتان را تبریک میگویم

و بهترین آرزوها رو برای شما و نوزادتان دارم

قدم نو رسیده مبارک

اس ام اس قدم نو رسیده مبارک

صمیمانه ترین شادباش مرا

برای شکفتن نو گل زیبای زندگیتان از من پذیرا باشید

آرزو داریم که این فرزندان عزیز زیر سایه‌ی پدر و مادرشان

زند‌گی خوش و پُرباری داشته باشند

قدم نو رسیده مبارک.

اس ام اس قدم نو رسیده

امیدواریم با قدم های فرشته ی کوچولو تازه به زمین آمده

زندگی‌تان سرشار از سلامتی ، برکت ، شادی گردد

قدم نو رسیده مبارک

قدم نو رسیده مبارک

شکفتن نوگل زیبایتان

در دشتی از یاس های مهربانی

با نجوی سیمین آبشاران تهنیت باد

تبریک قدم نو رسیده

امشب چه شبی روشن و زیبا و مصفاست

احسنت، به این جشن دل انگیز که برپاست

گویا که گلی پای نهاده ست به گیتی

کز فرّ و شرف، آبروی جمله ی گلهاست . . .

قدم نورسیده مبارک

اس ام اس اداری و رسمی تولد نوزاد

غنچه کرد و غنچه شکفت

و خداوند بهترین و زیباترین هدیه اش را به شما داد

تبریک صمیمانه مرا پذیرا باشید

پیام قدم نو رسیده

تولد زیباترین هدیه خدا که مانند سروشی روح بخش

به زندگی تان نور امید دمید را تبریک می گویم

قدم های کوچکش برایتان پر از خیر و برکت باشد

پیام تبریک قدم نو رسیده

امام علی (ع) :

خدای بخشنده را شکرگزار و نوزاد بخشیده بر تو مبارک

امید که بزرگ شود و از نیکوکاریش بهره مند گردی

جملات تبریک قدم نو رسیده

تولد فرشته کوچک خوشبختیت مبارک

روز هایتان آفتابی و شب هایتان مهتابی

اشعار قدم نو رسیده

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

نور ستاره ای در شب تولدش

انگار که فرشته ای از ازل رسید

تولد فرشته کوچکتان مبارک

شعر تبریک قدم نو رسیده

قدم نو رسیده مبارک

انشاءالله که در سایه ی خداوند حق تعالی

همواره سلامتی و شادابی برای شما

و خانواده ی گرامی در پیش باشد



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ , طرز تهیه کباب کوبیده مرغ , دستور پخت کباب کوبیده مرغ , fhf fdni lvy

کباب کوبیده مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد و تفاوتش با کباب کوبیده در گوشت مصرفی آن است. اگر منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید کباب کوبیده مرغ را جایگزین کباب کوبیده معمولی کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب کوبیده مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده مرغ
مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه کباب کوبیده مرغ برای راحتی بیشتر می توانید از گوشت سینه مرغ که یکدست و لخم است استفاده کنید. گوشت را پس از شستشو ، دو بار چرخ می کنیم و ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند . سپس از فریزر خارج می کنیم.

یخ زدن گوشت باعث می شود در انتهای کار مایه ی کباب منسجم تری داشته باشیم. پس از اینکه یخ گوشت باز شد آب اضافی آنرا می گیریم و گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه بزرگ قرار می دهیم. توجه داشته باشید که استفاده از سیر اختیاری است.

اگر از طعم و بوی سیر خوشتان نمی آید می توانید آنرا از مواد اولیه حذف کنید. در مرحله بعد سیر و پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبشان به گوشت چرخ شده مرغ اضافه می کنیم. در ادامه نمک ، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را اضافه می کنیم.

مایه کوبیده را با دست خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود. سپس برای استراحت مایه کباب ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم.

در این مرحله کره را در یک کاسه کوچک آب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. کباب کوبیده مرغ را می توانیم به دو صورت آماده کنیم. روش اول سرخ کردن کباب در تابه است و روش دوم کباب کردن بر روی ذغال.

برای سرخ کردن کوبیده ها مقداری روغن در یک تابه جا دار می ریزیم و مایه کباب را کف تابه می ریزیم و پشت قاشق صاف می کنیم و اجازه می دهیم مایه کباب کمی خودش را بگیرید ، سپس با کارد آنرا به صورت نوارهای باریک به شکل کباب کوبیده برش می زنیم.

پس از طلایی شدن سمت زیرین کباب ها ، آنها را می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در حین سرخ شدن کباب ها مقداری از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم تا هم خوش طعم تر شوند و هم رنگ بهتری در پایان کار داشته باشند.

برای کباب کردن مایه کوبیده بر روی ذغال ابندا مایه کوبیده را سیخ می گیریم ، سپس بر روی ذغال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه مایه کوبیده خودش را گرفت آنرا به صورت مرتب می چرخانیم تا هر دو طرف آن کباب شود.

در حین کباب کردن کوبیده ها ، با یک قلمو یا قاشق از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم. در کنار کباب ها چند گوجه فرنگی هم کباب می کنیم و پس از آماده کباب کوبیده مرغ آنرا به همراه پلو زعفرانی یا نان سرو می کنیم



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه ترشی انبه

ترشی انبه , طرز تهیه ترشی انبه , دستور ترشی انبه , jvad hkfi

ترشی انبه یکی از ترشی های جنوبی کشورمان است که بهترین نوع آن متعلق به بندر عباس می باشد. این ترشی را می توانید به صورت لیته ( له شده ) یا به صورت تکه ای درست کنید. این ترشی به صورت لیته به دلیل اینکه مواد کاملا به خورد انبه می روند طعم تندتری خواهد داشت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری ترشی انبه به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه ترشی انبه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی انبه
انبه زرد ۲ عدد
سرکه ۱ پیمانه
روغن زیتون ½ پیمانه
سیر ۶ حبه
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه ۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا انبه ها را می شوییم و خرد می کنیم. اگر بخواهیم ترشی انبه را به صورت تکه ای درست کنیم باید انبه ها را حدودا به اندازه یک گردو خرد کنیم. پس از اینکه انبه ها را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم. سپس باید ادویه ها را تفت دهیم.

برای این منظور تخم گشنیز ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز و سیاه دانه را با هم مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن مواد ، آنها را در یک تابه چند دقیقه تفت می دهیم ، سپس ادویه های بو داده شده را در آسیاب می ریزیم و به صورت پودر در می آوریم.

در مرحله بعدی سیر را پوست می گیریم و له می کنیم. در یک ظرف بزرگ تمام مواد ترشی ( ادویه ها ، سیر له شده ، روغن زیتون ، سیر و تکه های انبه ) را با هم مخلوط می کنیم و در یک شیشه مناسب می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم.

حدود ۲ هفته زمان نیاز است تا ترشی به طور کامل جا بیفتد و آماده مصرف شود. همانطور که در مقدمه هم گفتیم اگر می خواهید ترشی انبه شما کاملا تند و جنوبی باشد می توانید تکه های انبه را کاملا له کنید تا ادویه ها بهتر به خورد آن برود.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیوگرافی شهاب حسینی

شهاب حسینی , عکس شهاب حسینی , بیوگرافی شهاب حسینی , خانواده شهاب حسینی

معرفی کوتاه شهاب حسینی
 نام اصلی  سید شهاب الدین
 نام خانوادگی  حسینی تنکابنی
 تاریخ تولد  ۱۳۵۲/۱۱/۱۴
محل تولد  تهران
تحصیلات  رشته روانشناسی

shahab hosseini , شهاب حسینی و همسرش , پریچهر قنبری زن شهاب حسینی

شهاب حسینی و همسرش پریچهر قنبری

بیوگرافی و زندگینامه

شهاب حسینی با نام کامل سید شهاب الدین حسینی تنکابنی متولد چهاردهم بهمن ماه ۱۳۵۲ در شهر تهران است. شهاب حسینی فرزند ارشد خانواده است ، دو خواهر و یک برادر دارد به نام سید مهدی حسینی که در کار موسیقی مشغول است.

همانطور که در نام خانوادگیش مشخص است اصلیتش متعلق به تنکابن از شهرهای استان مازندران بر می گردد. به دلیل اینکه قصد داشت به کانادا مهاجرت کند ، تحصیلاتش را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران ناتمام گذاشت.

کار هنری را با تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. سپس در چند برنامه تلویزیونی به عنوان مجری ظاهر شد. پس از پشت سر گذاشتن این تجربیات ، اولین تجربه خود را با سریال پر بیننده پس از باران در تلویزیون پشت سر گذاشت.

در ادامه در چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و با ثابت کردن توانایی های خود توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر محبوب در میان مردم تثبیت کند. اولین تجربه سینمایی شهاب حسینی فیلم رخساره در سال ۱۳۸۰ بود.

پیشرفت شهاب حسینی تا جایی پیش رفت که در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی توانست برای اولین بار جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کند و نام خود را در عرصه بین المللی مطرح کند.

aihf psdkd , شهاب حسینی و پدرش , عکس خانواده شهاب حسینی

شهاب حسینی و پدرش

آشنایی و ازدواج

شهاب حسینی در دورانی که در تئاتر دانشجویی فعالیت می کرده است همسر فعلی اش پریچهر قنبری را می بیند. البته در آن دوران قصد ازدواج کردن نداشته است. پس از اینکه شهاب حسینی به همسرش پیشنهاد آشنایی میدهد.

همسرش این پیشنهاد را رد می کند و به او می گوید من هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها ندارم و اگر شما واقعا عاشق کسی هستید باید در این راه صادقانه قدم بگذارید. شهاب حسینی پس از این برخورد موضوع را با خانواده اش در میان می گذارد.

پس از اینکه رسم و رسومات مرسوم را پشت سر می گذارند پس از ۴ ماه نامزدی عقد می کنند. البته شهاب حسینی به دلیل اینکه می خواست تمام مخارج جشن عروسی را خودش تهیه کند حدود ۳ سال طول کشید تا جشن عروسی را برگزار کنند.

همچنین ببینید : ترانه علیدوستیپریناز ایزدیار • مهناز افشار • لیلا حاتمی



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

غذاهای با مرغ

غذا با مرغ , غذاهای با مرغ , پیش غذا با مرغ , ناهار و شام با مرغ , غذای فوری و خوشمزه با مرغ

غذاهایی که با مرغ تهیه می شوند تنوع زیادی دارند و به همین جهت می توانند درصد زیادی از فهرست غذایی ما را پُر کنند. غذاهای با مرغ در همه دسته بندی ها هستند از سوپ بگیرید تا فست فود و غذاهای پلویی . در این مطلب قصد داریم فهرستی کامل از غذاهایی که با مرغ تهیه می شوند را جمع آوری کنیم. در ادامه با آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه و مجلسی طبخ شده با گوشت مرغ با همدوره همراه باشید.

۱ ) زرشک پلو با مرغ

۲ ) کوکوی مرغ

۳ ) شامی مرغ

۴ ) خورشت مرغ

۵ ) مرغ کنتاکی

۶ ) مرغ شکم پر

۷ ) مرغ سوخاری

۸ ) ته چین مرغ

۹ ) سوپ مرغ

۱۰ ) استیک مرغ

۱۱ ) کیک مرغ

۱۲ ) ناگت مرغ

۱۳ ) جوجه کباب

۱۴ ) اکبر جوجه

۱۵ ) چیکن استروگانف

۱۶ ) جوجه ترش

شما هم اگر نوعی غذا با مرغ می شناسید که فکر می کنید جایش در این فهرست خالی است لطفا در قسمت نظرات اطلاع دهید تا به مرور زمان این فهرست را کامل تر کنیم.

همچنین ببینید : غذا با بادمجانخواص مرغ



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه سالاد کلم سفید

سالاد کلم سفید , طرز تهیه سالاد کلم سفید , دستور سالاد کلم سفید , shghn gl stdn

سالاد کلم سفید یکی از سالادهای خوشمزه و پر طرفدار است که بیشتر در رستوران ها و فست فودها سرو می شود. این سالاد به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد می تواند در مجالس و مهمانی های شما جایگزین خوبی برای سالادهایی مثل سالاد فصل ، سالاد شیرازی و … باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر سالاد کلم سفید تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد کلم سفید در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد کلم سفید
کلم سفید ۱ عدد
هویج ۳ عدد
سس مایونز به مقدار لازم
کشمش پلویی ۱۰۰ گرم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم. در مرحله اول کلم را پس از شستشو خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. برای زیبایی بیشتر سالاد می توانید کلم را به صورت طولی به صورت رشته های نازک برش بزنید.

در مرحله بعد پس از گرفتن پوست هویج ها ، آنها را با رنده درشت رنده می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. کلم سفید و هویج را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در این مرحله کشمش پلویی را اضافه می کنیم.

در مرحله بعد باید سس سالاد را تهیه کنیم. سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه می ریزیم ، سپس مواد سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد سس کاملا مخلوط و یکدست شوند.

در مرحله آخر سس را به سالاد اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمامی نقاط سالاد برسد. سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم. ضمنا برای تزیین سالاد می توانیم از مغز ذرت ، مغز گردو و کشمش استفاده کنیم.

همچنین ببینید : سالاد ماکارونیسالاد الویهسالاد فصلسالاد اندونزی



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه آب دوغ خیار

آبدوغ خیار , آب دوغ خیار , طرز تهیه آب دوغ خیار , دستور آب دوغ خیار

آبدوغ خیار یکی از غذاهای تابستانی کشورمان است که طرفداران بسیاری دارد. در گذشته این غذا یک غذای خیلی ساده محسوب می شده است ولی امروزه با اضافه کردن موادی مثل خامه ، کشمش ، گل محمدی و مغز گردو به صورت یک غذای مجلسی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آب دوغ خیار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آب دوغ خیار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آب دوغ خیار
دوغ ۱ لیتر
ماست چکیده ۳۰۰ گرم
خامه ۵۰ گرم
گردو ۱۰۰ گرم
کشمش ۱۰۰ گرم
سبزی خوردن ۳۰۰ گرم
خیار ۲ عدد

دستور طرز تهیه

ابتدا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و ماست چکیده و خامه را داخل کاسه می ریزیم. ماست و خامه را خوب مخلوط می کنیم ، سپس دوغ را اضافه می کنیم. مایع آب دوغ خیار نباید خیلی غلیظ باشد ، اگر غلیظ بود کمی آب اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا خامه و ماست کاملا در دوغ حل شوند. خیار را می توانیم به دو صورت خرد کنیم. روش اول رنده کردن است و روش دوم مانند سالاد شیرازی خیلی ریز خرد کنیم. در مرحله بعد باید سبزی را اضافه کنیم.

سبزی خوردن را به خوبی خرد می کنیم و  داخل کاسه می ریزیم. توجه داشته باشید حتما در سبزی خوردن نعناع هم موجود باشد ، زیرا نعناع طعم و بوی خیلی خوبی به این غذا می دهد. در مرحله بعد گردو و کشمش را اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله آخر مانند آبگوشت مقداری نان داخل آب دوغ خیار ترید می کنیم و در یخچال می گذاریم تا خنک شود. در صورتی که می خواهید سریع سرو کنید می توانید چند قطعه یخ داخل آب دوغ خیار بیندازید.

همچنین ببینید : آش ترخینه دوغآش دوغآبگوشت دیزی



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیوگرافی سام درخشانی

سام درخشانی , عکس سام درخشانی , بیوگرافی سام درخشانی , خانواده سام درخشانی

معرفی کوتاه سام درخشانی
نام اصلی سام
نام خانوادگی درخشانی
تاریخ تولد ۱۳۵۴/۴/۳۱
محل تولد تهران
تحصیلات رشته علوم تجربی

Sam Derakhshani , سام درخشانی و همسرش , عسل امیرپور زن سام درخشانی

سام درخشانی و همسرش عسل امیرپور

بیوگرافی و زندگینامه

سام درخشانی متولد سی و یکم تیر ماه ۱۳۵۳ در شهر تهران ( خیابان ولیعصر عج ) است. او یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خود دارد که شهریار نام دارد. تحصیلاتش با شغلش مرتبط نیست ، او تحصیلاتش را در رشته علوم تجربی به پایان رسانده است.

البته به خاطر علاقه به بازیگری مدتی در رشته تئاتر هم تحصیل کرده است که آنرا ناتمام گذاشته است. آموزش حرفه ای بازیگری را در کلاس های زنده یاد استاد حمید سمندریان فرا گرفته است. بازیگری را با مجموعه شب زدگان شروع کرد.

پس از بازی در چند سریال و فیلم سینمایی و به نمایش گذاشتن بازی های خوب جایگاه خود را در سینما و تلویزیون تثبیت کرد. نکته قابل توجه در مورد سام درخشانی اینست که او به صورت پله ای مشهور شد و مانند دیگر بازیگران یک شبه به شهرت نرسید.

سام درخشانی هم مانند بیشتر بازیگران مشهور که یا کافی شاپ دارند یا رستوران ، یک رستوران سنتی به نام خونه دارد. دوستان صمیمی او پژمان بازغی ، کامبیز دیرباز و پژمان جمشیدی هستند. البته پژمان جمشیدی به عنوان زوج هنری اش نیز محسوب می شود.

سام درخشانی چند سالی است که به جرگه متاهلین پیوسته است. او در تاریخ بیست و ششم خرداد ماه ۱۳۹۴ با عسل امیرپور ازدواج کرده است. ثمره این ازدواج دختریست به نام برکه درخشانی که در آذر ماه ۱۳۹۶ به دنیا امد.

shl nvoahkd , سام درخشانی و مادرش , خانواده سام درخشانی

سام درخشانی در کنار مادرش

آشنایی و ازدواج

در ابتدا سام درخشانی و عسل امیرپور در یکی مهمانی که توسط دوست مشترکشان برگزار شده بوده دعوت می شوند که در همین مهمانی با هم آشنا می شوند. پس از اینکه این آشنایی ادامه می کند به هم علاقمند می شوند.

در ادامه این آشنایی با هم رفت و آمدهای خانوادگی پیدا می کنند. سپس با شناخت کامل ازدواج می کنند. در ابتدا پدر و مادر عسل امیرپور کمی در مورد شغل سام درخشانی گارد داشته اند که با شناخت بیشتر این مشکل برطرف شده است.

سام درخشانی در مصاحبه ای اظهار کرده است که دوست نداشتم سنتی ازدواج کنم و خوشبختانه همینطور هم شد. دوست داشتم پس از شناخت کامل از همسر آینده ام و با علاقه ای که با آشنایی بیشتر بینمان به وجود می آید ازدواج کنم.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

غذاهای با بادمجان

غذا با بادمجان , غذاهای با بادمجان , پیش غذا با بادمجان , غذای ساده و رژیمی با بادمجان

بادمجان جدا از اینکه خواص بسیاری برای بدن دارد یکی از انواع مواد غذایی است که می توان با آن غذاهای خوشمزه و متنوعی تهیه کرد. در این مطلب فهرستی کامل از غذاهای با بادمجان را به همراه آموزش طرز تهیه غذاها جمع آوری کرده ایم. در ادامه با معروف ترین غذاهایی که با بادمجان تهیه می شوند آشنا شوید.

۱ ) دلمه بادمجان

۲ ) حلیم بادمجان

۳ ) کشک و بادمجان

۴ ) خورش بادمجان

۵ ) رولت بادمجان

۶ ) خوراک بادمجان

۷ ) کوکوی بادمجان

۸ ) آش بادمجان

۹ ) بادمجان شکم پر

۱۰ ) میرزا قاسمی

۱۱ ) کال کباب

۱۲ ) یتیمچه

دستور پخت بزودی …

شما هم اگر نوعی غذا با بادمجان می شناسید که فکر می کنید جایش در این فهرست خالی است لطفا در قسمت نظرات اطلاع دهید تا به مرور زمان این فهرست را کامل تر کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه هات داگ

هات داگ , طرز تهیه هات داگ , دستور پخت هات داگ , هات داگ تنوری , هات داگ خانگی با قارچ و پنیر

هات داگ یکی از محبوب ترین غذاهای ساندویچی و فست فودی است که به راحتی و با سرعت می توانید در منزل تهیه نمایید. این ساندویچ خوشمزه در اصل یک غذای آلمانی محسوب می شود ، اما به دلیل اینکه طعم خوبی دارد در تمام جهان فراگیر شده است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر هات داگ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه هات داگ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم هات داگ
سوسیس هات داگ ۴ عدد
نان ساندویچ ۴ عدد
قارچ ۴ عدد
خیارشور ۶ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
کاهو ۴ برگ
پنیر ورقه ای موزارلا ۴ عدد
سس فرانسوی به میزان کافی
روغن مایع به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا روی سوسیس های هات داگ با کارد شکاف هایی ایجاد می کنیم تا در زمان سرخ کردن کامل مغز پخت شود. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و هات داگ ها را درون روغن داغ می اندازیم تا به آرامی سرخ شوند.

حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا هات داگ ها مغز پخت شوند. اگر حرارت زیاد باشد لایه بیرونی هات داگ سریعا سرخ می شود ولی مغز آن خام می ماند. در همین حین نان ساندویچی ها را برش می زنیم و آماده می کنیم.

در کنار تابه می توانیم قسمتی برای سرخ کردن قارچ ها خالی بگذاریم. قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب موجود در قارچ ها تبخیر شود و بخوبی سرخ شوند. گوجه فرنگی ، کاهو و خیارشور خرد شده را در نان ها قرار می دهیم.

سپس قارچ سرخ شده را به نان ساندویچی اضافه می کنیم. در پایان پس از سرخ شدن هات داگ ها ، آنها را داخل نان ها قرار می دهیم و روی هر ساندویچ یک پنیر ورقه ای قرار می دهیم. پنیر را از وسط نصف می کنیم تا تمام قسمت های ساندویچ را پوشش دهد.

در مرحله پایانی سس فرانسوی را روی هات داگ ها می ریزیم و غذا را به صورت داغ سرو می کنیم. البته در صورت تمایل می توانید به جای سس فرانسوی از سس کچاپ یا سس مایونز نیز استفاده کنید که بستگی به ذائقه شما دارد.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه پن کیک صبحانه

پن کیک , پنکیک , طرز تهیه پن کیک , دستور پخت پن کیک

پن کیک یکی از صبحانه های خوشمزه و اشتها آوری است که می توانید در فهرست غذایی خود جای دهید. پنکیک را می توانید با مواد زیادی مثل شیره ، کره ، عسل ، حلوا ارده ، شکلات صبحانه ، انواع مربا و … میل نمایید. در این آموزش کامل ترین دستور پخت پن کیک را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید ۸ عدد پن کیک تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پن کیک در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم پن کیک
آرد سفید ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ پیمانه
کره ۵۰ گرم
بکینگ پودر ۱ و ½ قاشق چایخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
روغ مایع به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک کاسه بزرگ و جا دار انتخاب می کنیم و آرد را به همراه نمک ، شکر و بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند. کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود.

در مرحله بعد در یک ظرف دیگر تخم مرغ را می شکنیم و با چنگال می زنیم تا بافتش از هم جدا شود. پس از اینکار شیر را به همراه کره ذوب شده به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شوند.

در این مرحله مخلوط شیر ، تخم مرغ و کره را به کاسه آرد سفید اضافه می کنیم. در این مرحله باید مواد را در حدی مخلوط کنیم که یکدست شوند و نیاز به همزن زدن خیلی زیاد نیست ، زیرا مخلوط کردن بیش از حد مواد باعث می شود پن کیک ها در پایان کار سفت شوند.

در مرحله بعدی باید پن کیک ها را سرخ کنیم. برای این منظور اگر تابه کوچک مخصوص پن کیک دارید از آن استفاده کنید و اگر تابه مخصوص در دسترس نیست از تابه بزرگ استفاده کنید. تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

سپس کمی روغن در آن اسپری می کنیم . حالا مقداری ( یک هشتم کل مایه ) از مایه پن کیک را داخل تابه می ریزیم که خود به خود پخش می شود و مانند یک دایره شکل می گیرد. تقریبا حدود ۲ دقیقه زمان می برد که یک طرف پن کیک سرخ شود.

سپس پن کیک را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی رنگ شود. به همین ترتیب تمام پن کیک ها را آماده می کنیم. بهتر است پن کیک ها را سریعا سرو کنید تا سرد نشوند. در پایان روی پن کیک ها را با مواد دلخواه ( مربا ، شیره ، عسل و … ) تزیین و نوش جان می کنیم.

نکات تهیه پن کیک

پن کیک های یک اندازه

برای اینکه پن کیک های شما همه یک اندازه و یک شکل باشند می توانید از تابه های کوچک مخصوص پن کیک استفاده کنید. با استفاده از این تابه ها پن کیک های شما کاملا دایره شکل و یک اندازه می شوند و ظاهر زیباتری خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه , طرز تهیه اکبر جوجه , دستور پخت اکبر جوجه , akbar joojeh

اکبر جوجه یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه شهر گلوگاه از شهرهای استان مازندران است. به دلیل اینکه این غذا طعم بسیار خوبی دارد در تمام کشورمان فراگیر شده است. در این آموزش می توانید با دستور پخت اکبر جوجه اصل آشنا شوید. البته اگر می خواهید بهترین نوع این غذا را میل کنید به شعبه اصلی اکبر جوجه در شهرستان گلوگاه مراجعه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر اکبر جوجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه اکبر جوجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم اکبر جوجه
مرغ کوچک ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۳ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
رب انار ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ لیوان
زردچوبه به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی

دستور پخت و طرز تهیه

در رستوران های اکبر جوجه برای تهیه این غذا از جوجه های حدودا یک ماهه استفاده می شود. اگر نتوانستید جوجه پیدا کنید می توانید از یک مرغ کوچک استفاده کنید. ابتدا باید مرغ را مزه دار کنیم برای این منظور مرغ را خوب می شوییم.

و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. آب ۲ لیمو ترش را می گیریم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ اضافه می کنیم. توجه داشته باشید باید تمام نقاط بدن مرغ را با آب لیمو ترش آغشته کنید تا بعد از آماده شدن غذا نتیجه مطلوبی بگیرید.

پس از اینکه مرغ را طعم دار کردیم یک سلفون روی ظرف حاوی مرغ می کشیم و آنرا به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ بخوبی طعم دار شود. پس از گذشت این زمان مرغ را از وسط نصف می کنیم و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم.

۱ لیوان آب گرم به همراه ۱ لیوان روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت را زیاد می کنیم تا آب و روغن به جوش بیایند ، سپس حرارت را ملایم می کنیم تا مرغ به آرامی سرخ شود و تغییر رنگ بدهد. در مرحله بعد کره را اضافه می کنیم.

کره باعث می شود اکبرجوجه ما در پایان پخت طعم بهتری داشته باشد. در مرحله بعدی پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس آب لیمو ترش باقیمانده را می گیریم و به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم.

حدودا ۱ تا ۲ ساعت برای پخت اکبر جوجه زمان نیاز است. در میانه پخت غذا مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه می کنیم و جوجه ها را در قابلمه می چرخانیم تا هر دو سمت شان کاملا سرخ و طلایی رنگ شود.

در این مرحله باید سس اکبر جوجه را آماده کنیم. برای این منظور رب انار را با کمی کره یا روغن تفت می دهیم تا غلظتش کم شود و نرم شود. پس از آماده شدن اکبر جوجه ، آنرا به همراه سس رب انار و پلو زعفرانی سرو می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس ماه رمضان

اس ام اس ماه رمضان

اس ام اس ماه رمضان

اس ام اس ماه رمضان

حضرت محمد (ص) :

ماه رمضان ماه خداست و ماهى است که خداوند در آن خوبی ها را مى‏ افزاید

گناهان را پاک می کند و آن ماه برکت است.

پیامک ماه رمضان

رمضان، ماه بازگشت است

بازگشت به آغوش مهربان خدا

رمضان، ماهی است که ناامیدی از درگاه خدا رخت بر می بندد

حلول ماه پر برکت رمضان بر شما مبارک

اس ام اس های ماه رمضان

به ماه خدا نزدیک شدیم وقت بخشیدن و صاف کردن دلهاست.

اگر نگاهی، صدایی، زبانی از حقیر بر دلت ترکی انداخته

به بزرگواری میزبان این ماه ببخش شاید فرصتی برای جبران نباشد

اس ام اس ماه رمضان

قُل قُل گرم سماور در اتاق

می‌برد من را به عصر کوزه‌ها

می‌برد تا لحظه‌ی افطارها

می‌برد من را به ماه روزه‌ها

آغاز ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

اشعار ماه رمضان

کم کم هلالِ ماهِ خدا می رسد ز راه

اوقاتِ نابِ اهلِ بکاء می رسد ز راه

مهمان کند خدا همگان را به سفره اش

وقتی که ماهِ جود و سخا میرسد ز راه

تبریک ماه رمضان

ماه رمضان شد می و میخانه بر افتاد

عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

افطار به می ، کـــــــرد برم پیر خرابات

گفتـــــــم که تو را روزه به برگ و ثمر افتاد

با باده وضو گیر که در مذهب رنـــدان

در حضرت حق این عملت بــــــــــارور افتاد

امام خمینی (ره)

اس ام اس ماه رمضان

مژده ای منتظران، ماه خدا آمده است

ماه شبهای مناجات و دعا آمده است

ماه دلدادگی بنده به معبود رسید

بر سرسفره شاهانه گدا آمده است

حلول ماه مبارک رمضان ، ماه رحمت و برکت مبارک باد.

جملات زیبا برای ماه رمضان

سفره ی ذکر تو بر سجاده ی نماز باز شد

گویی به خدا بوی عطر علی همه جا رنگ گرفت

ماه مهمانی خدا مبارک باد

متن ماه رمضان

عازم یک سفرم

سفری دور به جایی نزدیک

سفری از خود من تا به خودم

مدتی هست نگاهم

به تماشای خداست

و امیدم به خداوندی اوست

پیشاپیش فرا رسیدن ماه رمضان

ماه بارش باران رحمت الهی را تبریک می گویم

التماس دعا

شعر ماه رمضان

خبر آمد که بهار دل ما آمده است

مژده ی کم شدن فاصله ها آمده است

باز از عرش خداوند ندا آمده است

بندگان ماه خدا ، ماه خدا آمده است



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیوگرافی مهران غفوریان

مهران غفوریان , عکس مهران غفوریان , بیوگرافی مهران غفوریان , خانواده مهران غفوریان

معرفی کوتاه مهران غفوریان
نام اصلی مهران
نام خانوادگی غفوریان
تاریخ تولد ۱۳۵۳/۶/۳
محل تولد تهران
تحصیلات رشته نقاشی

Mehran Ghafourian , مهران غفوریان و همسرش , زن مهران غفوریان , ازدواج مهران غفوریان

مهران غفوریان و همسرش

بیوگرافی و زندگینامه

مهران غفوریان متولد سوم شهریور ماه ۱۳۵۳ در شهر تهران ( محله مولوی ) است. اصلیت پدرش تهرانی و اصلیت مادرش تبریزی است. برادرش مهدی که چند سالی از او بزرگتر است هم در کار هنری فعالیت دارد. مهدی غفوریان خواننده سبک پاپ است.

تحصیلاتش با اینکه در رشته هنر بوده ولی با شغلش خیلی مرتبط نیست. غفوریان در دانشگاه رشته نقاشی خوانده است و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داده است. نکته جالب در بیوگرافی او اینست که کمربند مشکی کاراته دارد.

اولین کار بازیگری اش را با مجموعه طنز جنگ ۳۹ تجربه است و پس از آن خیلی زود به جمع کارگردان های سریال های طنز پیوست. با ساخت چند سریال طنز جایگاه خود را در تلویزیون تثبیت کرد و پس از ساخت سریال زیر آسمان شهر توانست محبوبیت بسیاری کسب کند.

کاراکترهای فراموش نشدنی مثل بهروز خالی بند ، خشایار مستوفی و غلام شیش لول بند برخی از کارکترهای ماندگار این سریال خاطره انگیز هستند. مهران غفوریان در سال ۱۳۹۴ در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان توانست عنوان خنداننده برتر را کسب کند.

چند سالی می شود که غفوریان متاهل شده است. وی در سیزدهم دی ماه ۱۳۹۳ ازدواج کرد ، بازیگران زیادی هم در مراسم عروسی او حضور داشتند. وی خبر ازدواجش را در برنامه تلویزیونی گلخانه به طور رسمی اعلام کرد.

livhk yt vdhk , مهران غفوریان و مادرش , مهران غفوریان و برادرش , خانواده مهران غفوریان

مهران غفوریان در کنار مادرش

ماجرای خواستگاری

مهران غفوریان در شب خواستگاری اش در برنامه گلخانه دعوت می شود و در همان برنامه هم اعلام می کند که امشب می خواهم به خواستگاری بروم. جالب تر اینکه خانواده همسرش هم در حال دیدن آقای داماد در برنامه زنده بوده اند.

غفوریان در مورد شب خواستگاری اش گفته است : شب خوبی بود ولی خیلی استرس داشتم ، چون باید آنجا خیلی مراقب باشی تا در مقابل خانواده همسرت خطایی نکنی. پدر خانمم فوت کرده اند. اما مادر خانمم در آن شب گفت :

دخترم را اول به خدا و بعد به شما می سپارم . امیدوارم که در کنار هم خوشبخت شوید. خدا رو شکر تا این لحظه سعی ام بر این بوده است که همسرم را خوشبخت کنم و هر کاری از دستم آمده است ، انجام داده ام تا همسرم احساس خوشبختی کند.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اشعار فردوسی

فردوسی , اشعار فردوسی , شعرهای فردوسی , tvn sd

فردوسی با نام کامل حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی متولد سال ۳۱۹ تا ۳۲۹ هجری قمری در شهر طوس خراسان بود. وی یکی از سخن سرایان نامی کشورمان ایران و سراینده مجموعه شاهنامه ، حماسه ملی ایرانیان است.

اشعار فردوسی به زبان های زیادی ترجمه شده است و به همین دلیل تقریبا در سراسر جهان شناخته شده می باشد. برای تقدیر از این شاعر نامی در تقویم کشورمان ، روز ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی نام گرفته است. وی در بین سال ها ۳۹۷ تا ۴۱۱ هجری قمری درگذشت.

اشعار فردوسی

اشعار فردوسی

از آغاز باید که دانی درست

سر مایهٔ گوهران از نخست

که یزدان ز ناچیز چیز آفرید

بدان تا توانایی آرد پدید

شعرهای فردوسی

چو گفتار بیهوده بسیار گشت

سخنگوی در مردمی خوار گشت

نه نایافت رنجه مکن خویشتن

که تیمار جان باشد و رنج تن

اشعار زیبای فردوسی

بیا تا جهان را به بد نسپریم

به کوشش همه دست نیکی بریم

نباشد همی نیک و بد ، پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

اشعار فردوسی

به آموختن چون فروتن شوی

سخن های دانندگان بشنوی

مگوی آن سخن ، کاندر آن سود نیست

کز آن آتشت بهره جز دود نیست

اشعار عاشقانه فردوسی

بنام خداوند خورشید و ماه

که دل را بنامش خرد داد راه

خداوند هستی و هم راستی

نخواهد ز تو کژی و کاستی

اشعار ناب فردوسی

نمیرم از این پس که من زنده‌ام

که تخم سخن را پراکنده‌ام

جملات زیبا فردوسی

ترا دانش و دین رهاند درست

در رستگاری ببایدت جست

وگر دل نخواهی که باشد نژند

نخواهی که دایم بوی مستمند

به گفتار پیغمبرت راه جوی

دل از تیرگیها بدین آب شوی

شعر سعدی در مورد فردوسی

چه خوش گفت فردوسی پاکزاد

که رحمت بر آن تربت پاک باد

میازار موری که دانه‌کش است

که جان دارد و جان شیرین خوش است

اشعار حماسی فردوسی

سپاه شب تیره بر دشت و راغ

یکی فرش گسترده از پّر زاغ

نموده ز هر سو به چشم اهرمن

چو مار سیه ، باز کرده دهن

شعر فردوسی

ز دانش چو جان ترا مایه نیست

به از خامشی هیچ پیرانه نیست

توانگر شد آنکس که خرسند گشت

از او آز و تیمار در بند گشت

شعر زیبای فردوسی

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای

خداوند روزی ده رهنمای

خداوند کیوان و گردان سپهر

فروزنده ماه و ناهید و مهر

ز نام و نشان و گمان برترست

نگارندهٔ بر شده پیکرست

به بینندگان آفریننده را

نبینی مرنجان دو بیننده را

نیابد بدو نیز اندیشه راه

که او برتر از نام و از جایگاه

سخن هر چه زین گوهران بگذرد

نیابد بدو راه جان و خرد

خرد گر سخن برگزیند همی

همان را گزیند که بیند همی

ستودن نداند کس او را چو هست

میان بندگی را ببایدت بست

خرد را و جان را همی سنجد اوی

در اندیشهٔ سخته کی گنجد اوی

بدین آلت رای و جان و زبان

ستود آفریننده را کی توان

به هستیش باید که خستو شوی

ز گفتار بی‌کار یکسو شوی

پرستنده باشی و جوینده راه

به ژرفی به فرمانش کردن نگاه

توانا بود هر که دانا بود

ز دانش دل پیر برنا بود

از این پرده برتر سخن‌گاه نیست

ز هستی مر اندیشه را راه نیست



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس روز جوان

روز جوان , تبریک روز جوان , اس ام اس روز جوان , متن روز جوان , شعر روز جوان

اس ام اس روز جوان

اس ام اس روز جوان

دانی که نو بهار جوانی چنان گذشت؟

زود آنچنان گذشت ، که تیر از کمان گذشت

نیمی به راه عشق و جوانی تمام شد

نیم دگر بغفلت و خواب گران شد

قدر جوانیت را بدان عزیزم

اس ام اس ولادت حضرت علی اکبر

سالروز ولادت با سعادت

فرخ لقای نگارخانه عاشورا

حضرت علی اکبر علیه السلام خجسته باد

متن ادبی روز جوان

روزهای جوانی ، دلنشین اند

دلنشین تر از نگاه لیلی

خوش آواتر از صدای تیشه فرهاد

و خواستنی ترند از عشق

جوانی ، روزگار ماندنی ترین خاطره هاست

روز جوان مبارک باد

تبریک روز جوان

جوانان ، اراده ای سترگ دارند و دل هایی دریایی و بزرگ

که می توانند در آرامش سر سبز عشق ، نیکی ها و زیبایی ها را بسرایند

و دری به خانه خورشید بگشایند

روز جوان مبارک

تبریک ولادت حضرت علی اکبر

ولادت با سعادت سرو باغ احمدی، آینه ی محمدی

حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد

متن های روز جوان

کونان دوویل :

جوانی پلی میان کودکی و پیری است

خوشبخت آن کسی است که این پل را به سلامت بگذراند . . .

شعر ولادت حضرت علی اکبر

عاشقان را دلبری هست بی‌مثال

جمله‌اند شیدای آن حسن و کمال

عالمی دلخواه وصلش، کیست او

این بود آل محمد اکبر نیکو خصال

ولادت حضرت علی اکبر (ع) مبارک باد

متن ولادت حضرت علی اکبر

در گلستان ولا لاله و نسرینی تو

شبه پیغمبر و ریحانه یاسینی تو

ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد

پیامک روز جوان

جوان ، زنگار دل ، آسوده تر می زداید

و عشق و مهربانی را می سراید

جوان ، بر بلندای قله اندیشه و ایمان می نشیند

و حقایق را نیکوتر می بیند

شعر روز جوان

جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را

نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را

کنون با بار پیری آرزومندم که برگردم

به دنبال جوانی کوره راه زندگانی را

شهریار

اس ام اس روز جوان

چهار چیز را پیش از چهار چیز غنیمت شمار :

جوانی پیش از پیری

صحت پیش از بیماری

توانگری پیش از فقر

و زندگی پیش از مرگ



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس روز معلم

روز معلم , تبریک روز معلم , اس ام اس روز معلم , متن روز معلم , شعر روز معلم , hs hl hs v c lugl

اس ام اس روز معلم

اس ام اس روز معلم

پیامبر اکرم (ص) :

در برابر کسی که به او دانش می آموزید

و یا از او دانش فرا می گیرید ، نرمی کنید.

روز معلم مبارک باد

تبریک روز معلم

بهترین معلمان با قلبشان آموزش میدهند ، نه با کتاب

تقدیم به قلب پر مهر شما

آموزگار پُر مهرم روزتان مبارک

پیام روز معلم

معلم متوسط می گوید.

معلم خوب توضیح می دهد

معلم برتر نشان می دهد.

معلم بزرگ الهام می بخشد

روز معلم گرامی

متن روز معلم

هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست

بلکه راهی را نشان خواهد داد

که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد

روز معلم مبارک

اشعار روز معلم

از پدر گر قالب تن یافتیم

از معلم جان روشن یافتیم

ای معلم چون کنم توصیف تو

چون خدا مشکل توان تعریف تو

شعر روز معلم

اگر داری تو عقل و دانش و هوش

معلم هر چه می گوید بکن گوش !

معلم چون پدر والا مقام است

معلم مستحق احترام است

معلم را مرنجان هرگز از خویش

مزن با حرف بی جا بر دلش نیش !

اس ام اس روز معلم

معلم عزیزم

از شما ممنونم

چون از ما چیزی ساختید که امروز هستیم

شاگرد و دست بوس شما

شعر زیبای برای روز معلم

چه کسی هر دو لبم را به الف باز نمود

چه کسی جامه تقوا به تنم ساز نمود

ای معـلم کـه تـو را دانـش بسیـار بـوَد

جان شاگرد بـه فدایت که سزاوار بوَد

متن ادبی روز معلم

بهتر از هزار روز سخت کوشی و مطالعه

یک روز بودن با یک معلم بزرگ است

معلم خوبم روزت مبارک

اس ام اس انگلیسی روز معلم

Thank you teacher for guiding us, inspiring us

Happy Teachers Day

از اینکه مرا هدایت کردید از شما ممنونم معلمم

الهام بخش من روزت مبارک

متن های ناب برای معلم

معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است.

اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای ، رهایش کن

و اگر عشق توست مبارکت باد.

شهید رجایی

متن برای روز معلم

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده

از جهل و غم این فکرم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین

غم رفته زجانم و دلم شاد شده

روز معلم مبارک باد



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اس ام اس روز کارگر

روز کارگر , تبریک روز کارگر , اس ام اس روز کارگر , متن روز کارگر , شعر روز کارگر

اس ام اس روز کارگر

اس ام اس روز کارگر

حضرت علی (ع) عرق جبین می ریخت

و در کشتزار کار می کرد تا کارگران برخود ببالند که

رهبر آزاده شان نیز بر کارگری افتخار می کرد

روز جهانی کارگر تهنیت باد

تبریک روز کارگر

دست هایت که آیینه تلاش روزگارند پر برکت باد!

توانِ دست هایت را می ستایم

ای سازنده ترین نقش هستی در قاموس آفرینش

روز جهانی کار و کارگر مبارک

اس ام اس روز کارگر

تمام روزهای شکوفا از تلاش روز تو باد!

روز بهروزی من روز بهروزی تو

روز بهروزی تمام دست های کار آمد جهان

دست هایی که روزها را در تلاشند برای آرامش شب ها

شب ها در تکاپویند برای آسایش روزها!

متن روز کارگر

حضرت محمد (ص) :

هرکس از پرداخت مزد کارگری خودداری ورزد ، لعنت خداوند بر او باد

روز جهانی کار و کارگر بر کارگران مبارک باد

اس ام اس روز کارگر

بنده یک کارگر و این همه کار سَرَم

زاده ی درد و عذاب و عاشق همسرم

دِلی دریایی دارم و سفره ام بازِ باز

لـَبِ من در همه حال مشغوله راز و نیاز

روز جهانی کار و کارگر مبارک باد

شعر روز کارگر

با چنین وضعی کسی چون او سخاوت پیشه نیست

هست بسیاری شریکان بر غذای کارگر

گر هوادارش نباشد هیچ یار همدلی

نیست باکی چون خدا دارد هوای کارگر

روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

اس ام اس روز کارگر

کار بسیار هنـــر را بنیاد

همت ای اهل هنــر بار دگر

تا شــــود کل وطن خرم و شاد

هنر کارگران است که ایران آباد

روز کارگر گرامی باد

جملات زیبا برای روز کارگر

کار مایه حیات زندگی است

چشمه سار زلال زندگی با کار جلا و روشنی می یابد

و کارگران پیشگامان این حیات بدیع و نشاط آفرینند.

روز جهانی کار و کارگر مبارک باد.

پیامک روز کارگر

امام صادق (ع) :

کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد

کارگری را بکار نمی گیرد

مگر اینکه بیش از شروع کار مزدش را تعیین کرده باشد

روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

پیام رسمی و اداری روز کارگر

کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند

زیرا چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخش چرخه های زندگی جامعه

و امتداد رگه های حیات در مجاری هستی است

روز جهانی کار و کارگر خجسته باد



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بیوگرافی پژمان بازغی

پژمان بازغی , عکس پژمان بازغی , بیوگرافی پژمان بازغی , خانواده پژمان بازغی

معرفی کوتاه پژمان بازغی
نام اصلی پژمان
نام خانوادگی بازغی
تاریخ تولد ۱۳۵۳/۵/۱۹
محل تولد تهران
تحصیلات مهندسی معدن

Pejman Bazeghi , پژمان بازغی و همسرش , مستانه مهاجر , دختر پژمان بازغی نفس بازغی

پژمان بازغی به همراه همسر و دخترش

بیوگرافی و زندگینامه

پژمان بازغی متولد نوزدهم مرداد ماه ۱۳۵۳ در شهر تهران است. تا سن ۴ سالگی به همراه خانواده اش در تهران زندگی کرده اند ، اما بعد از آن به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف کشور زندگی کرده اند. پژمان بازغی دو خواهر به نام های مریم و کاملیا دارد.

آشنایی پژمان بازغی با بازیگری به دورانی بر می گردد که در دانشگاه آزاد لاهیجان در رشته مهندسی معدن تحصیل می کرد. پس از اینکه وارد سینمای جوانان مرکز گیلان می شود به طور جدی فعالیت بازیگری را دنبال می کند.

و همین پیگیری باعث می شود که در سال ۱۳۷۳ اولین فیلم خود را به کارگردانی مجید فهیم خواه با نام اعتراف بازی کند. در ادامه راه با بازی در سریال خاطره انگیز و پر بیننده آژانس دوستی به شهرت و محبوبیت بسیاری دست می بابد.

پس از آن با بازی در چند فیلم سینمایی جایگاه خود را به عنوان بازیگری توانا در تلویزیون و سینما تثبیت می کند. جالب است بدانید پژمان بازغی در اجرا هم مانند بازیگری موفق عمل کرد و در چند برنامه موفق و پر بیننده به عنوان مجری فعالیت داشته است.

Clhk fhcyd , پژمان بازغی و خواهرانش , فرزند پژمان بازغی , آبجی پژمان بازغی

پژمان بازغی در کنار خواهرانش مریم و کاملیا

آشنایی با همسرش و ازدواج

همسر پژمان بازغی در گفتگو با مهران مدیری در برنامه دورهمی در مورد ازدواج شان گفت ابتدا از پژمان خوشم نمی آمد و پس از اینکه یک دوست مشترک ما را با هم آشنا کرد باز هم از او خوشم نمی آمد ولی با گذشت زمان کم کم عاشقش شدم.

و پژمان هم عاشق من شد. پس از آشنایی و شناخت از هم در سال ۱۳۸۴ با هم ازدواج کردیم. جالب است بدانید پژمان بازغی و همسرش مستانه مهاجر هر دو متولد سال ۱۳۵۳  هستند و جالب تر اینکه پژمان بازغی ۲ ماه از همسرش کوچکتر است.

ثمره ازدواج این زوج دوست داشتنی دختریست به نام نفس بازغی که در سال ۱۳۸۷ و سه سال پس از ادواج پژمان بازغی به دنیا آمده است. نفس بازغی شباهت بسیار زیادی به مادرش دارد که در دیدار اول این شباهت همه را متعجب می کند.

همچنین ببینید : کامبیز دیربازالهام حمیدیشبنم قلی خانی



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1397 | نظرات ()